ik en mijn vriendin (29 en 32 jaar) vertrekken 1 Oktober vanuit St Petersburg en komen 21 Oktober aan in Beijing. Vervolgens zouden we via de Himalaya express naar Tibet en uiteindelijk over land naar Nepal willen reizen. Echter, door de nieuwe regelgeving moet je minimaal (ik geloof) 5 personen met de zelfde nationaliteit reizen.
Tiara kan ook een reis aanbieden vanaf Beijing maar dan moeten er voldoende aanmeldingen zijn. Zijn er reisgenoten die ook vanuit Beijing met de trein naar Lhasa willen rond dit tijdstip? Neem dan contact met ons op! Misschien kunnen we samen deze reis boeken?
Ook wij zijn van plan om rond die periode richting tibet te reizen (komen via Mongolie China binnen) en zitten met hetzelfde probleem. We hebben uiteraard reisgenoten nodig met dezelfde nationaliteit.
Wij zouden graag met de trein vanuit Chengdu of Xining richting Lhasa gaan en dan met een tour door richting Nepal. Jullie geven aan een tour van Tiara Tours op het ook te hebben, deze start in Lhasa. Hoe gaan jullie richting Lhasa dan? Je hebt dan toch van te voren een permit nodig?
Daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie al een visum hebben voor China. Wij hoorden namelijk dat je een reisschema + uitreisticket moet hebben. Als je het land via Tibet verlaat heb je dat natuurlijk niet en je kunt uberhaupt bij visumaanvraag melden dat je naar Tibet gaat.
Wij horen het graag, wellicht kunnen we iets afspreken en zijn we al met 4 personen!
goed om te horen dat jullie ook geinteresseerd zijn in deze reis!
In eerste instantie was ons plan om in Beijing direct de trein te pakken naar Lhasa.Omdat het inmiddels helmaal niet meer mogelijk is om naar Tibet te gaan kunnen we even helemaal geen plan maken. Voorlopig moeten we afwachten wat er komende tijd gebeurd. We blijven geinteresseerd om naar Tibet te gaan, laten we contact houden als er weer een mogelijkheid is!
Wat betreft de visum: je kan inderdaad geen officieel reisschema opleveren met daarin het correcte uitreissticket. Het reisbureau kan je hierin goed adviseren wat je met je visum moet doen. Komt er geloof ik op neer dat je je route op papier moet aanpassen aangezien Tibet niet vermeld mag worden:-)