Tibet maart 2012 wie wil er mee?

Heej wereldreizigers,

Komend jaar ga ik werken in Nepal. Daarvoor wil ik in de maand maart door China en Tibet reizen. Aangezien ik alleen ben en het speciale visum alleen aan groepen wordt afgegeven ben ik op zoek naar een reisgenoot m/v 25-35.

Of zijn er mss andere opties?

Groet

Dirk

In Kathmandu zijn heel veel reisbureaus die reizen naar Tibet aanbieden. Twee keer per week (meestal dinsdag en vrijdag) vertrekt er een internationale groep. De meeste groepen reizen van Kathmandu naar Lhasa in 7-8 dagen.

Qua planning is maart echter totaal niet handig: in maart sluit de Chinese bezetter vaak de grens met Tibet. Je komt er dan niet in.

M’n tip is om gewoon naar Kathmandu te gaan, en daar te kijken wat de actuele situatie is. Probeer in het begin van je reis te gaan, dan heb je meer speling. En zorg voor een plan B in Nepal…

Jenny,

Bedankt voor je reactie :chin:
Kun je echter ook meer vertellen als Beijing mijn startpunt is?

Gr Dirk

[quote=“jenny, post:2, topic:100788”]

In Kathmandu zijn heel veel reisbureaus die reizen naar Tibet aanbieden. Twee keer per week (meestal dinsdag en vrijdag) vertrekt er een internationale groep. De meeste groepen reizen van Kathmandu naar Lhasa in 7-8 dagen./QUOTE]

Mooie trip :). En goede info Jenny, bedankt.
Hoe kom je dan weer terug in Kathmandu? Vliegen?

Tibet dicht is Tibet dicht, of je nu van Beijing of van Nepal gaat. Soms gaat de grens aan de Chinese kant een dag later dicht of eerder weer open, maar meestal is er overlap.

@ Martin: meestal ga je met de bus heen, en met het vliegtuig terug. Of omgekeerd. Zelf ben ik op Lhasa gevlogen en overland naar Nepal gereisd. Dat was juli vorig jaar.

Beste Divadewe80,

Ik heb ongeveer hetzelfde plan als jij. Tibet in februari of maart. Alhoewel ik enigszins flexibel ben qua datum wil ik graag naar Tibet gaan, maar reis ook alleen. Hoe zit het met die permits? Moet je persé met een groep gaan, en zijn dat allemaal standaard-tours? Zijn die tours allemaal 7-9 dagen? Is dat per trein, bus of vliegtuig?

Ik ben van plan om in februari naar Chengdu te vliegen, en Tibet boeken vanaf daar vind ik geen probleem.

Alvast bedankt voor jullie informatie!

:wereld:

@jenny, wat is dan een handigere tijd om naar tibet te trekken?

Groet,
Barbara

Hoi Dirk,

Ik ga in april die kant op, misschien kunnen we samen Tibet in. Ik weet niet hoe flexibel je bent.
Weet jij iets over de aangescherpte regels wat betreft hotelboekingen en reisschema’s etc?

Groet Jeen (32)

Mijn planning is om begin april vanuit Chengdu naar Tibet te reizen en vandaar uit door te gaan richting Nepal. Wie weet komen we elkaar tegen.

Ga volgende week naar China en Vietnam. Nu wil ik ook wel naar Tibet en heb ook een multi entry visum. wat betekend dat ik 2 keer China in en uit mag.

Weet iemand wanneer je naar Tibet gaat dit ook geld als China verlaten? Dit is met HongKong namelijk wel het geval.

hey wouter hoe heb jij een visum voor china gekregen met die nieuwe regels?
ik wil namelijk naar china in mei en juni maar ik lees dat de regels voor aanvraag zijn veranderd.
groetjes kevin.>>>

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=130303

zo :wink:

heb het trouwens via Visumbureau gedaan. Kostte wel wat, maar dan wist ik wel dat het goed ging…