Reisgenoten gezocht Tibet maart 2013

In de eerste twee weken van maart ben ik (vrouw, 21 jaar) in Nepal en ik vroeg me af of er mensen zijn die in deze periode naar Tibet zouden willen (aangezien er 5 mensen van dezelfde nationaliteit nodig zijn, dacht ik).

Groetjes,

Linde

Ik begrijp uit je bericht dat je in maart naar Tibet wil gaan. Sinds 2008 is Tibet echter altijd de maand maart gesloten voor westerse toeristen omdat het dan een “gevoelige” periode betreft. Er worden dan dus in het geheel geen permits afgeven. Pas begin april worden er weer westerse toeristen toegelaten. Dit jaar (2012) sloot Tibet bovendien al halverwege de maand februari (voor Lhosar, het Tibetaanse nieuwjaar). Ik zou dus maar ander plannen maken. Succes er mee!

Dag Linde,

Dag Linde, Ik ben eind maart in Nepal en wil daarna graag doorreizen naar Tibet. Vanaf 28 maart zal dit zijn. Als jij je reis kan uitstellen tot dan, dan ga ik graag mee.
Ik ben 25 jaar en heb vorig jaar vrijwilligerswerk in Nepal gedaan.
Groetjes,
Sanne

Hoi Linde en Sanne… Ik hoorde dat je met een groep van minimaal 4 personen moet zijn wil je Tibet binnen kunnen.

Wij (een vriendin 27 en ik 23) gaan 15 maart naar kathmandu, en willen eind maart een week naar Tibet. Het zou top zijn als we samen kunnen reizen, indien jullie reisschema hetzelfde is.
Indien dit mogelijk is, moeten we kijken wat we kunnen regelen :slight_smile:

Groetjes Huub

Nogmaals een waarschuwing. Tibet is momenteel geheel gesloten voor buitenlandse toeristen. Deze sluiting zal zeer waarschijnlijk tot eind maart duren en hopelijk gaat Tibet begin april weer open. Duidelijkheid daarover is er momenteel nog niet. En ook niet over welke regels er dan voor het verkrijgen van een permit zullen gelden. Eind maart naar Tibet gaan lijkt mij te vroeg omdat de kans groot is, dat Tibet dan nog dicht is / er nog voor die periode geen permits zijn afgegeven.

Hopelijk gaat de grens begin april open inderdaad.
Werd er in de afgelopen jaren ook in het begin van april toegang verleend aan toeristen? of verschilt dit per jaar ?

Voor zover ik weet is dat inderdaad de laatste jaren het geval Huub. Maar precies op welke datum is afwachten. En bovendien is het de vraag wanneer het TTB precies weer permits gaat afgeven. De afgifte van permits neemt zo’n weekje in beslag. Ook is het afwachten welke regels (beperkingen) er dan gelden m.b.t. de permit afgifte. Momenteel is dus nog veel onduidelijk. Hopelijk is eind maart / begin april meer bekend. Ook wordt dan hopelijk bekend of Everest Basecamp weer opengaat voor buitenlandse toeristen. EBC is sinds eind mei/begin juni 2012 geheel gesloten voor buitenlandse toeristen.

Ok bedankt voor de info !