Als je hoort of leest over Tibet of erover denkt een reis naar Tibet te maken, welke beelden roept dit dan op?
hoge bergen en wijde vlaktes, veel tempels, monniken in rode gewaden en gezang. veel kaarsjes en vooral veel dieren (geiten/ yaks) en toch ookwel armoede, helaas… ik kan niet wachten om te zien of mijn beeld een beetje klopt!
Inderdaad hoge bergen wijde vlaktes…prachtig!!!
Tibet is het hoogste land van de wereld!
Bidden is voor Tibetanen heel belangrijk hoe meer ,hoe beter en deze mensen zie je vooral rond de tempels . In Lhasa de JOKHANG TEMPEL.
Een uitstapje naar Ganden is ook de moeite…smorgen vroeg gezellig samen met de pelgrims op de bus…
vanavond, 20.30, Net5…Sseven Years in Tibet (met brad pitt :so:)
Jaaaa, ik heb Seven years in Tibet ook weer gezien, het blijft een prachtige film! :nod:
En inderdaad, bij Tibet denk ik ook aan hoge bergen, adembenemende wijdse landschappen, monniken in rode gewaden, gebedsmolens, tempels met daarbinnen de geur van boterkaarsjes, het Potala paleis, Yaks, Mount Everest etc etc
En ja, de Jokhang tempel, wij konden er wel uren rondhangen en mensen kijken…
ik heb bij Tibet ook de hoge bergen, de vlaktes en de monniken en tempels in gedachten, een soort van Nepal maar dan iets puurder en minder toeristisch, wel vind ik het erg jammer wat de Chinezen daar allemaal hebben aangericht ![]()
Dat ben ik helemaal met je eens…
eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik moet verwachten… heb altijd al het idee gehad om mijn reis naar India te combineren, maar toen iemand mij van de week de vraag stelde ‘WAAROM wil je eigenlijk naar Tibet?!’, kon ik niet echt een helder antwoord geven!
nu ik van alles aan het uitzoeken ben, kom ik er ook achter dat het vrij prijzig is om naar Tibet te gaan (visum van 110 euro, treinreis van ong. 75 euro, ‘duur’ verblijf) en ook nog eens lastig als reiziger alleen, is dit het allemaal waard voor een paar dagen (max. 2 weken?) Tibet???
ik ben geen type van lange wandelingen, maar kan de natuur wel heel erg mooi vinden en ben geinteresseerd in het boeddhisme…
“Tibet, hoezo?” –> overtuig me maar!!!
ja, tibet is vrij prijzig, maar ik vond het meer dan drie dubbel dwars de moeite waard.
cker 2 weken is goed te doen.
overtuigen… ga maar eens op mijn log kijken of hier in het tibet foto album,
http://www.wereldwijzer.nl/album/showgallery.php/cat/599
daar staan mijn foto;s uit tibet en dan kun je zelf wel zien hoe en waarom enzo…