**Sanne Quick zit voor de tweede keer met PURE! in Cambodja, ze schreef over haar ervaringen: **
Gisteren na bijna 24 uur onderweg te zijn geweest weer aangekomen in Siem Reap. Dit keer ging alles vlekkeloos, behalve dan dat ik een pasfoto was vergeten voor mijn visum maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk over (ik mocht nog wel zeggen op Schiphol dit keer ben ik volgens mij niks was vergeten). De oranje koffer verscheen zelfs als één van de eerste op de lopende band.
Ineke van PURE stond me op te wachten en na een kort middagdutje ben ik naar de PURE kerstborrel gegaan. Daarna gezellig met z´n allen bij de Italiaan gegeten … had al wel weer genoeg rijst gehad in het vliegtuig.
Vanmorgen in de knalroze Tuktuk terug naar het Pure Dream Centre (PDC). Over dezelfde hobbelige weg maar dit keer met een dik vest aan want het is ’s ochtends nog best wel fris. Wat heerlijk om weer terug te zijn, het voelde echt als thuiskomen. Ik zag een blik van herkenning bij mijn oude klasje maar ze konden me eerst niet plaatsen. Maar toen ik al hun namen wist ging er een lampje branden. De kinderen zijn niet gewend hun emotie te tonen dus dat duurt even maar toen bij iedereen het kwartje was gevallen kreeg ik knuffels, werd er vrolijk naar me gezwaaid en veel “How are you’s”. En natuurlijk was mijn zoontje Kira er ook, wat leuk om ook hem weer te zien. Vrijdag voor vertrek viel er nog een kerstkaart in de bus persoonlijk geschreven en getekend door Kira, FANTASTISCH!
Later op de dag ook de middaggroepen arriveerde en kleine Mai me zag kreeg ze een glimlach van oor tot oor, kwam ze op me afrennen en kreeg ik een dikke knuffel. Dat doet een mens goed!
Ik heb nu de blauwe en gele groep (strong). Woh wat een verschil; deze kinderen zijn een stuk serieuzer, luisteren heel goed en ze spreken redelijk Engels dus je kunt er echt een gesprekje mee voeren. Vandaag hebben we gekleurd en voor morgen moet ik nog even iets uitkiezen om te doen. En morgen ga ik op de fiets naar het PDC, ik ben benieuwd hoe me dat bevalt.
Liefs, Teacher Sonna (zo wordt mijn naam nu uitgesproken)
Meer ervaringen van vrijwilligers kun je lezen op: http://www.pureforkids.nl/127-weblog.html