Things to do in Mendoza en Salta

Wij zijn inmiddels gearriveerd, vanuit het koude zuiden, in Mendoza en genieten van het heerlijke weer. In onze voorbereidingen hebben we gelezen dat er vele activiteiten te doen zijn in en om Mendoza. We willen graag wat ondernemen en wellicht ook eens op een Estanicia verblijven.

Graag horen we ervaringen van onderstaande activiteiten waar deze het beste gedaan kunnen worden, kosten en hoe te boeken:

• Mountainbiken, tour langs bodega voor wijnproeverijen, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide?
  • Paragliden, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide?
  • Raften, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide?
  • (meerdaagse-) Trekking op paard, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide? Deze trekking willen we het liefst doen op een niet toeristische plek, bv in een Estancia of Finca (niet te duur)
  • Hotsprings, niet de toeristische…
  • Andere gave aan te bevelen activiteiten, things to see/to do als je hier bent…

PS We gaan nog naar Salta en verder naar het noorden.

Dank & groet,
Debby en Jeroen

Hola Debbie,
Tour langs wijn proeverijen zou ik in Maipu (vlakbij Mendoza) doen.
Paragliden kan helaas nog steeds niet in Salta, sinds een ongeluk vorig jaar.
Omgeving Mendoza staat geloof ik bekend om het raften, maar kan hier in de omgeving van Salta ook…
Trekking op paard kan haast overal, weet niet waar het meer de moeite waard is.
Hotsprings kan hier in de provincie Salta /Jujuy maar is een paar uur hier vandaan…

Zou ook gewoon een vvv binnen stappen en om wat info vragen.

Succes
Saludos
Alexy Rijkje

Hola Debby & Jeroen,

Hier wat suggesties:

• Mountainbiken, tour langs bodega voor wijnproeverijen, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide? > naar mijn bescheiden mening wordt de beste wijn van Argentinie niet in Mendoza of Salta gemaakt, maar in San Juan. Dus als je een echte liefhebber bent, sla dan niet de Pedernal en Tulum regio´s over, met topwijnen van o.a. Callia, Graffigna en Finca Las Moras.
  • Raften, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide? > kan ook erg goed in Salta, Río Juramento
  • (meerdaagse-) Trekking op paard, Mendoza of Salta of in een dorp/stad tussen beide? Deze trekking willen we het liefst doen op een niet toeristische plek, bv in een Estancia of Finca (niet te duur) > het meest bijzonder zijn de meerdaagse paardtijdtochten die wij organiseren in de regio Cachi (Salta). Voor een prijsopgave moet je me maar even mailen.
  • Hotsprings, niet de toeristische… > de niet toeristische termas vind je in de provincies tussen Mendoza en Salta in, bijvoorbeeld in Pismanta (San Juan) of Fiambalá (Catamarca)
  • Andere gave aan te bevelen activiteiten, things to see/to do als je hier bent… > zie http://www.heart-of-argentina-travel.com/ne/general/excursions.html

Sorry voor de zelfbevlekking, maar deze regio´s zijn nu eenmaal gebieden waarin wij veel doen qua toerisme…

Succes en goed reis,

Jan

Beste Jan,

Wij zouden je graag even prive mailen om wat meer vragen te stellen en evt nog even bij je langs te komen. Op welk adres kan dit?

Mvg Debby & Jeroen

Heb je even een privébericht gestuurd Debby,

groet
Jan