ik lees dit nu en schrik er een beetje van!!
want wie is nu de goede en wie is nu de kwade??
zijn wij niet net zo erg geworden de laatste jaren?
natuurlijk is dit onze reactie op al t geweld dat zich afspeelt rondom de regilieuze oorlogen… maar doen wij er goed aan om zo terug te vechten en onze vrijheid van meningsuiting spottelijk te maken?..
ik weet verder eigenlijk weinig te zeggen want t ligt niet in mijn aard om kwaad te spreken over andere geloven. waar kunnen mensen toch de woede vandaan halen om zo over een ander geloof te spreken?
ik heb laatst een documentaire gezien die ging over adam; de eerste man op aarde; en was zwaar onder de indruk. want adam is niet blank maar zwart!
wat ik dus wil zeggen is dat iedereen tzelfde is maar er anders uitziet. wij stammen allemaal van dezelfde persoon af. waarom kunnen mensen dat niet inzien?
maar goed, wie ben ik om mijn ‘vrije’ mening te geven…
ik vraag me af waar het naartoe gaat met de hele maatschappij…
ik vind dat we elkaar in onze waarde moeten laten: moslim, katholiek of jood…
we leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en als iedereen zich een beetje zou aanpassen, zou het soms een stuk gemakkelijker gaan.
en als de koran je niet interreseert, lees hem dan niet, maar ga er geen opmerkingen over maken, waar je andere mee kwetst.
ik vind het goed dat je een eige mening hebt en ik vind dan ook dat je die moet kunnen zeggen…maar hierbij moet je wel rekening houden met andere mensen…voor sommige mensen kan jou mening heel erg kwetsend zijn ( als het b.v. over het geloof gaat)…
ik vind al het geweld wat tegewoordig gebruikt word echt zinloos…het lijdt nergens toe…dus ook wat theo van gogh is aangedaan vind ik zinloos…
hij had ook meer rekening moete houden met zijn uitspraken dat hij hier andere mensen mee doet kwetsen…maar daar kun je deze man ook op aanspreken of wat danm ook…om dan meteen een moord te plegen ??? ZINLOOS!!!
je moet gewoon respect tonen voor andere mensen…al is t n turk, al is t n jood, al is t n nederlander, wat maakt het uit…we zijn allemaal mens en zonder samen te werken kom je nergens…
dus doe vooral waar je goed in bent maar hou rekening met andere mensen!!
Het is goed om je eigen mening te hebben, maar ik denk wel dat je er zorgvuldig mee om moet gaan.
Want wie bepaalt wat goed of recht is.
We nemen allemaal onze eigen opvoeding mee.
Heb respect voor elkaars religie, elkaars cultuur en elkaars mening.
Je kunt niet zomaar ongelimiteert alles zeggen.
Kies je woorden zorgvuldig en kwets niet onnodig.
Er is al genoeg ellende in deze wereld en we zullen het toch met elkaar moeten doen, in vrede en vrijheid naast en met elkaar leven.
Ik ben het met de andere eens… Ik vind ook dat iedereen een eigen mening mag hebben, maar er zijn dingen die je beter voor je kunt houden. Ik vind niet dat je over iemands geloof verkeerde dingen kan en mag zeggen. Als je de koran gelezen heb en je vind het een kutboek, prima maar houdt het voor je!
Je hoort een moslim toch ook niet zeggen dat de bijbel een kutboek is?
Natuurlijk vind ik dat je je eigen mening mag hebben maar je hoeft je niet ze grof te uiten!
Er wonen in Nederland veel mensen van andere nationaliteiten die je met zijn uitspraken kan kwetsen en die natuurlijk boos kunnen worden als je het op zo’n grovve manier als Theo van Gogh zegt!
Iedereen heeft zijn eigen geloof en dat moet je respecteren!
Groetjes uit İçmeler…