Spotprenten over de profeet.

Beste lezers,

Het is niet bijster slim van die Denen om spotprenten over de profeet Mohammed te plaatsen in de krant.

Ik weet in het westen is er vrijheid van meningsuiting,maar moet je het op 1 persoon spelen waar miljoenen mensen in geloven?

Wouden de Denen een reactie veroorzaken met alle gevolgen van dien?

Graag zou ik jullie reactie omtrend dit onderwerp horen.

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Mochten de Denen niet gedaan hebben, iedereen weet dat de moslims meer geloven in hun godsdienst dan de meeste van ons in onze godsdienst. Wij kunnen er al mee lachen maar zij zijn strenger in hun geloof en ik vind dat we hun geloof moeten respecteren. Wat het nog erger maakt, de Denen zetten het eerst in hun krant, er komt heisa van en de dag erna staan alle kranten wereldwijd er vol van, nou, kunnen ze er gewoon niet mee stoppen?
Waarom het uitlokken als er gewoon vrede kan zijn ? Zo zal het nooit opgelost worden en word het almaar erger !
Nou, ik vind de Denen in ieder geval stom ! Dat we eerst eens allemaal naar ons eigen geloof kijken…

Ik vind dat op deze manier vrijheid van meningsuiting word misbruikt…
Bovendien ben ik er van overtuigd dat de Denen dondersgoed wisten wat ze hier mee uitlokte!!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed waar jarenlang voor gevochten is en dat word op deze manier gewoon compleet uit zijn verband gerukt!!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat de Moslimgemeenschap kwaad nee woedend is. Geloof is ook een groot goed bovendien is het persoonlijk, ik geloof absoluut niet in God, maar respecteer ieders geloof en bovendien respecteer ik iedereens mening… Doch vindt ik dat de Denen te ver zijn gegaan en zich niet kunnen beroepen op vrijheid van meningsuiting, dit is gewoon Godslastering. Dit zijn dingen uitlokken waardoor er alleen maar een nog grotere breuk ontstaat tussen de Moslims en de Westerse wereld.

Ook Geert Wilders maakt zich hier schuldig aan, door de prenten op zijn eigen website te plaatsen. De Moslim gemeenschap heeft (heb ik gehoord) hierop gereageerd door spotprenten te maken met oa Anne Frank die de liefde bedrijft met Adolf Hitler…

Waar gaat dit naartoe en waarom maken mensen elkaar op die manier het leven zuur, zo kunnen we vrede op aarde wel vergeten!!

Liefs Linda

Ik sluit me helemaal bij de vorige spreker aan (Linda ), wat ik inderdaad ook mis is het respect hebben voor elkaar…
En wat Dhr Geert Wilders betreft, een zielige man die op deze manier weer aandacht krijgt, waarschijnlijk gaat de verkoop van zijn bekers en pennen niet zo lekker, dan maar aandacht op deze manier…

Vele dingen worden gedaan uit hoofde van Het Geloof. Zowel bij christenen als mij islamieten. Voor zover mij bekend is het bij de islam zo dat als je geen islamiet bent je niets voorsteld, bij de christenen word je geacht IEDER mens te respecteren!!!

In wat de denen nu doen is ELKE vorm van respect HEEL VER te zoeken!!!

Of het gaat om je geloof, je partner of wat dan ook, dat waar je hart mee vol is ben je het hardst te raken!! Als iemand echte spotprenten over Christus zou maken ben ik ook eerst verdrietig! Dan val je iemand aan waar ik van houd en waar mijn leven om draait!!

Ik begrijp de islamieten wel, alleen kan ik er met mijn verstand niet bij dat je dan meteen moet doden! Dat begrijp ik niet en niemand kan me uitleggen waarom dit is! Ook de islam respecteert toch ieder leven??!!

Wat betreft Geert Wilders, laat maar!! Olie op het vuur schijnt bij hem te horen. Uit de regering met die man, hij vertegenwoordigt ons land, en daar zijn vele niet(meer) blij mee

Annemiek:wave:

Nog een paar dagen reactie op reactie en dan is ook dit onderwerp niet meer interessant en gaan we door in de evolutie van de tijd…
zij kennen geen waarheid anders dan die zij zelf denken te hebben. Ik vind deze prenten volkomen onschuldig en zelfs wel erg grappig. Maar dan ben ik ook een verlichte westerling die in Indonesie woont en wel wat gewend is. Zijn “zij” dan minder? Beslist niet alleen in dit geval hebben zij een erg kort lontje dat nog korter gemaakt wordt door hun geestelijke leiders die zodoende goed garen kunnen spinnen uit deze afleidende manoeuvre.

Het getuigt van weinig respect, wat de Denen naar voren gebracht hebben.
Ik vind vrijheid van meningsuiting heel iets anders, dan het zwaar beledigen van een profeet waar heel de islamitische wereld in gelooft.

Dat wisten ze daar in Denemarken ook wel.

Kijk nu wat je er mee bereikt. Een en al ellende.

Mensen moeten ophouden om op deze manier met elkaar om te gaan.

Toon respect voor elkaar en leef in vrede met en naast elkaar.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Zelfrelativatie is een mooie eigenschap!!!

Het zijn niet “de Denen” die dit uitgehaald hebben, maar één conservatieve Deense krant. De reactie van de Deense premier was de enig juiste, het Deense volk, noch de Deense regering treft enige schuld, laat staan aansprakelijkheid.
Maar de massa hysterische betogers horen dit niet, bij hen is elke zin voor nuance verdwenen. De waarheid is dat Islam het moeilijk heeft met de seculiere samenleving, waarin er een scheiding bestaat tussen godsdienst en staat. Je kan het hen niet eens kwalijk nemen, want hoewel die seculiere staat nu al bijna 250 jaar bestaat heeft de Katholieke Kerk het er tot vandaag ook soms nog moeilijk mee.
In ieder geval ben ik niet bereid om het juk van de Kerk te zien vervangen door dat van een andere godsdienst, die mij en anderen, in naam van weet ik wie, gaat verbieden om te denken, zeggen en schrijven, wat ik wil.

Geert

Gewoon een vertoon van minderwaardigheidsgevoelens en jalouzie

Het is niet bijster slim, die publicatie, maar de reactie erop is buiten alle proporties. Je kan je afvragen waarom die Deense krant dat gedaan heeft, maar hoe vaak verschijnen er geen spotprentjes van Jezus? Is ook niet goed, maar om nou meteen de hele wereld op z’n kop te zetten.
Volgens mij gebruiken ze het alleen maar als excuus om weer met het vingertje te kunnen wijzen: Zie je wel, de hele wereld is tegen ons, dus alle niet gelovigen moeten maar dood. Zo werkt dat niet natuurlijk.
Ik ken trouwens ook zat moslims, (turken) die ook die hele heisa niet snappen.
Maar wij westerlingen zullen die denkwijze wel nooit kunnen begrijpen, ben ik bang. Of eigenlijk is het andersom, hun zullen ons wel nooit kunnen/willen begrijpen.