Discussie: De film van Wilders

Beste lezers,

Zag vanavond het intervieuw op Nova met onze minister.

Het ging o.a qua veiligheid in het buitenland van mensen die daar wonen/werken/verblijven.

Er waren signalen wat dat betreft;al dan niet via geheime dienst,hetzij consulaten.

Nu wil ik daar een kanttekening bij zetten,neemt niet weg dat ik dhr.Wilders zijn plannen voor de film afkeur,mede welk gevolg het kan geven.

Turkije;een islamitisch land;toerisme/zakelijk aantrekkelijk;als die zich tegen ons volk ter plekke zouden keren wegens die vermeende film dan zou de ekonomie ver teruglopen qua inkomsten toerisme/zakelijk,vele banen ter plekke zouden op de tocht komen te staan;wat zal sterker doorwegen.

En nu over de gemiddelde turk op straat;die zou nederlanders gaan bedreigen?
Het geloof in Allah is sterk,maar de kachel moet wel branden in de winter.

Graag wil ik jullie mening hierover horen qua enquete

Ik voel me veilig, maar dat neemt ook absoluut niet weg dat ik zeer TEGEN die film ben!!! Wat een idioot om dit zo te gaan veroorzaken…

Ik ben fel tegen deze hetze… want daarmee spelen we Wilders in de kijker… En dat wil hij tenslotte

Je mag NIEMAND met een dergelijke film kwetsen…maar het blijft vervelend dat bij islamitische volkeren het meteen zo dreigend is…(weet dat er door katholieken/protestanten/christenen of welk geloof je ook aanhangt ook oorlogen gevoerd zijn om Zijns Naams Wil…maar iig werden mensen niet meteen op een DODENLIJST gezet…TE ERG!!)

Ik voel me trouwens gewoon veilig, om dat MIJN GELOOF me leert ELK MENS te RESPECTEREN, ongeacht ras/geloof/mening of sexuele voorkeur…!!! Hierdoor heb je weinig problemen met andere mensen of volken

Ik kan er “nog” niet over oordelen ik heb de film nog niet gezien…
Bedreigingen van wat voor stam,ras,geloof of wat dan ook…larie in mijn’s inziens.
Respecteer ieder zijn geloof.

Ik vind het allemaal wat te voorbarig, maar dat is mijn mening.

Bedreigingen hoe dan ook zijn uit den boze, met of zonder film.

Hoe meer het in de media komt hoe erger ze het maken. Er zijn mensen van
allerlei pluimage, en iedereen moet doen en laten wat hij zelf wil. Maar om nu zo’n
ophef te maken over iets wat nog niet eens uitgezonden is…
Ik vind het allemaal wat overdreven.

Ik ben niet onder de indruk van het hele gedoe rondom deze film, ik heb hem niet gezien en ga het niet zien ook. Ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten, wat voor geloof of kleur je hebt. Wilders speelt met zijn leven, als hij niet oppast gebeurt hem hetzelfde als Theo van Gogh.

Wilders speelt inderdaad met zijn leven.
Maar ook met die van een heel land.
En dat mag nee moet je hem wel kwalijk nemen.
Door al zijn arrogantie doet hij nu dingen impulsief en dat mag voor iemand die in het kabinet zit nooit gebeuren.
Je mag als Politicus nooit je publicitaire macht gebruiken voor dit soort dingen,waardoor je een heel land in de problemen brengt.

Als je wilt weten wat de invloed van de Wilders film is, dan is dit topic er een ‘mooi’ voorbeeld van. Nederlanders die zich zorgen maken of ze nog wel op vakantie kunnen naar bepaalde landen…

Tja, vrijheid van meningsuiting is een vast recht en vastgelegd in de grondwet.
Ook voor Wilders
Politici moeten zelfs het voortouw nemen,daar zijn ze o.a. voor gekozen.

Probeer als christen eens een kerk te openen in een islamitisch land!!!
En tel de minaretten hier!!!
Wie is er vrij!!!

De hele hetze tegen Wilders wordt meerendeels veroorzaakt door de linkse colonne in Nederland.
Culturen en zeker geloof met elkaar vermengen heeft nog nooit gewerkt en nu ook niet.

Het is een ilusie te denken dat christenen geaccepteerd worden door het islamitisch geloof,maar ja,links denken is vaak gebaseerd op ilusies.

ben je wel eens in een islamitische land geweest? er staan dus wel kerken in landen zoals turkije, marokko, algerije etc. ze worden zelfs bezocht ,wat je niet echt kunt zeggen over de nederlandse kerken.in de marokaanse overheid zitten zelfs joodse vertegenwoordigers, ben je een beetje wereldwijs of ben je nooit verder geweest dan belgie ?

Beste hwoesik,

Ik zeg maar zo;draai het eens om,in bvb Alanya zouden zeg maar 500.000 nederlanders wonen…die kerk komt er dan heus wel,en we hebben dan ook allemaal een schotel om nederlandse tv te kunnen ontvangen,nederlandse eetcafees,supermarkten,enz.

Tekeningen over de profeet, een film over de Koran, een anti joodse film over Jesus (The Passion of Christ), Romeinen die Katholieken afmaken in de arena, kruistochten naar Jerusalem, Conquistadores naar de Amerika’s, Islamitische hordes die huishouden in het toenmalige Perzie, Egyptische rijk, en de rest van het Nabije en Midden Oosten, Moslems die elkaar afmaken in Iraq. Hindus die Moslems afmaken en omgekeerd, de Joden worden vervolgd door iedereen, van Christenen tot Nazis to Moslems, de Amerikaans taliban (envangelisten, born-again christians, de Falwels), die doktoren en verplegers vermoorden in een abortiekliniek, een President die stem-cell research verbiedt, waardoor er vele mensen van levensreddende verpleeghulp wordt onthouden. Alles komt gewoon neer op een enkele stelling: het geld is niet de bron van alle kwaad, maar het geloof, elk geloof, is dat. Ik heb gewoond , en gewerkt, in vele landen, met verschillende geloven, met vele verschillende politieke overtuigingen, van kapitalisme, tot communisme, van diktatuur tot democratisch. Maar er is een overeenkomst in alle geloven: het geloof geeft de gelovigen een hersenspoeling, de politiek maakt ze blind, hetgeen de mensen intolerant maakt tegenover andersdenkenden: geloof en politiek zijn de touwen waarmee de mensheid zichzelf ophangt.

Over kerken gesproken: ja er zijn inderdaad kerken in de meeste Islamitische landen, behalve Saudi Arabia. Daar worden de meestal Philipijnse kindermeisjes de keus gegeven: of je geloof verwaarlozen, nooit over je geloof praten, vooral geen godsdienst bedrijven, zo niet kun je direkt weer terug. Wordt een Saudi betrapt in het bezit van een bijbel, krijgt hij levenslang of de doodstraf.

Ben al enkele keren naar Turkije geweest. Vroeg het vrouwelijk hotelpersoneel (make-up, minirok, diepe inkijk) hoe het komt dat zij daar zo mogen lopen terwijl ze bij ons bijna in burka liepen. Na enige aarzeling kwam er uit dat het meestal “boeren en kriminelen” zijn die naar het buitenland emigreerden, maw : mensen die zelfs daar niet gewenst zijn. Enige info omtrent de moskee kon men mij evenmin geven, dus de religie is daar echt niet ze sterk.
Vorig jaar liep ik zelfs een betoging tegen het lijf TEGEN het dragen van de hoofddoek.
We mogen zeker niet veralgemenen, de Islamieten die naar hier komen willen zich niet integreren maar graaien wel graag in onze sociale vetpotten. De film van Wilders zal daar niets aan veranderen!

Het ligt een beetje aan de plek in Turkije… Istanbul is zo modern als het maar kan. Daar zal je geen gezeik krijgen… misschien meer richting het oosten en richting Irak en de grens met Syrië. Daar zijn ze wat conservatiever, op het platteland. Was er zo’n twee weken geleden toen was het ook al in het nieuws maar heb nergens problemen mee gehad. Mensen zijn even vriendelijk als altijd. In Syrië daar in tegen zijn ze wel vrij actief tegen Wilders…
hoop dat het geweld, als dat er al komt, alleen tegen hem keert en niet tegen “ons”

Precies hij wil toch zo graag zijn film laten zien.
Dus als je iemand moet aanpakken pak dan hem aan.

Waarom heeft iedereen al een oordeel over deze film, niemand heeft hem nog gezien, dat Wilders als rasist wordt gezien, daar ben ik het niet mee eens. Zijn vrouw is van buitenlandse afkomst…dus als je iedereen over een kam scheert zoals nu beweert wordt. Eerst zien en dan pas oordelen.

Dat zal allemaal wel Hans, maar ik denk niet dat de nederlanders echt de overhand zouden krijgen in turkije om maar een dwarsstraat te noemen.
Maar dat deze film om moeilijkheden zorgt voor de militairen in Afghanistan, met alle bedreigingen van dien dat is niet te versmaden.

Psies, in Istanbul wonen geloof ik al meer mensen dan in Nederland… dan zouden we flink ons best moeten doen. Een paar weken geleden was ik in Syrië en daar stonden ze op straat al Wilders poppen te verbranden (je moet maar de zin hebben om ze te maken…)., kwamen wij aanzetten met ons Nederlandse kenteken “He jonges”. Zoals veel mensen in Nederland de Islam generaliseren gebeurt dat ook van de andere kant. Wilders is een Nederlander dus alle Nederlanders zijn nu anti-Islam. Ik hoop dat de moslims in tegen stelling tot de westerse wereld nu wél is nadenkt en dat er verder niemand de dupe word van Wilders z’n ideeën.

Hallo
Las net op teletekst dat Wilders zijn film in maart al op het internet is te zien.
Ben erg benieuwd wat gaat komen.
Ik ben erg tegen de film van Wilders!
Maar goed volgens mij heeft hij een plaat voor zijn kop.

Groetjes Jac