The USA, 2011, road trip!

Hej y’all,

Ik ben 21, net afgestudeerd en dringend op zoek naar avontuur! Momenteel werk ik om zoveel mogelijk te kunnen sparen. Het plan is om daarna met een redelijk budget naar de states te trekken en daar al hitchhikend, alles te ontdekken!..Werken op een boerderij, druiven plukken, paardjes kammen, pintjes tappen of auto’s wassen, …kan dan helpen om er nog langer te blijven… Maar ik laat zoveel mogelijk onbeslist want ik ben wel van fan van spontane zottigheden-

Het enige probleem is dat ik een meisje ben, damn my genes! alleen liften in
Amerika schijnt niet meteen aan te raden en daarom ben ik op zoek naar een sidekick die me wilt vergezellen…

Voel je iets kietelen? Let me know

Jana

Eey,

Mijn naam is Roel en ben 19 jaar over 3 weken ben ik 20 jaar…
Avontuur dat is ook wat ik zoek nadat ik mijn diploma heb gehaald.
Ik loop nu stage t/m 21 januari en dan ben ik klaar met de opleiding en dan begin ik pas weer in september. Dat betekent vanaf begin februari t/m eind augustus heb ik de tijd om op avontuur te gaan.
Ik zou graag wat meer willen weten over de plannen die je precies hebt.
Tot nu toe vind ik het in ieder geval al goed klinken :smiley:

Roel

Hoi,

Wel dan zit je al zeker binnen de periode dat ik er ook op uit wil trekken…
Concrete plannen heb ik niet. Normaal gezien ging ik eerst met de organisatie Travel To Teach naar Bali om daar een paar maanden deels les te geven en deesl van Bali te genieten, maar ik zit steeds maar te denken dat ik daar later nog tijd genoeg voor heb…Misschien moet ik nu nog avontuurlijkere dingen doen en m’n eigen grenzen verleggen en alles wat in het ongewisse laten, in plaats van al te veel te plannen…
Mijn inspiratie haal ik eigenlijk uit Jack Kerouac’s boek uit de 60’s, on the road en de film ‘into the wild’…het klinkt misschien wat dromerig en naïf, maar zo ben ik nu eenmaal. Alles kan als je niets op voorhand vastlegt. Twee weken geleden ben ik naar Amsterdam en Rotterdam gelift op m’n eentje en in slechts 5 dagen heb ik vanalles meegemaakt. Ik ben er wel van overtuigd dat je van het één in het ander rolt als je al liftend gewoon rondtrekt. De enige zekerheid die ik op voorhand wil is een budget waarop ik kan terugvallen zodat ik toch niet in de goot beland en plaatsen vastleggen waar ik zeker heen wil. Ik dacht eraan om een vlucht te boeken naar het Westelijke deel van de states en zo naar het Oosten te trekken. Maar ik heb dit net beslist en ben nu wat reisverhalen aan het lezen om te zien welke plekjes de moeite zijn en hoe duur het allemaal wel is…

What about you?
Jana

Hoi,
Ik lees wederom veel dingen in jouw bericht die mij aanspreken.
Into the wild heb ik ook gezien. Erg goede film en heeft ook mij geïnspireerd.
Een budget om op terug te kunnen vallen vind ik ook belangrijk. Het reizen van het Westelijke deel naar het Oosten maakt mij niet veel uit. Heeft het een bepaalde reden om van west naar oost te reizen?
Mij lijkt het reizen van de ene grote stad naar de andere het beste. Zo heb je telkens een begin en eindpunt. Tussen die 2 punten in, hoef je dan niet veel concrete plannen te hebben.

Roel

Hee Jana,

Ik voelde héél veel kriebelen tijdens het lezen van je berichtje! Ik heb het zelfde probleem, de genen, en ben ook nog eens 18 jaartjes jong… dus niet echt ideaal als je door Amerika wil trekken…
heb je inmiddels al een sidekick gevonden? en wanneer wil je gaan?
en roel, heb jij inmiddels al concrete plannen?
ik ben erg geinteresseerd!

groetjes,
Diana

Hey Jana,

Hoe staat het met je roadtrip plannen ?

Groetjes vanuit de belgische kust :slight_smile:
Glenn

Als je maar niet het zelfde einde hebt als in de film (into the wild) :stuck_out_tongue:

Hoi,

Ik voel ook al heel wat kriebelen zeker aangezien de periode waarover Roel sprak rond februari, de periode is waarop ik het liefst zou willen gaan. Ik ben zelf ook nog maar 18, maar ik heb na vele overwegingen besloten om een pauzejaartje in te lassen. Ik denk dat een jaartje mijn gedachten verzetten, me wel goed zal doen. Ja, budget vind ik ook wel belangrijk, maar ik ben in ieder geval al voor het plan te vinden. Laat me nog iets weten.

Groetjes Karelle