Lees zo af en toe commentaar en soms ook wel vooroordelen over the South of The USA.
Dat de mensen aardig zijn maar bekrompen, niet de moeite waard om daar heen te gaan enz. Nou dat vind ik weer bekrompen om dat te zeggen. En erg jammer. Ik woon nu al weer 10 jaar in Arkansas, en ja, ik heb erg moeten wennen. Maar ik ben blij dat ik hier woon. De natuur is schitterend hier. En de mensen erg aardig.
Ja, ik heb dingen gezien en meegemaakt die ik van m’n leven nog nooit heb meegemaakt en dat heeft ook z’n charmes.
Er zijn genoeg plekken in The South die de moeite waard zijn om heen te gaan.
Arkansas: Hot Springs, Eureka Springs, Little Rock, Lake Ouachita.
Louisiana: New Orleans, Natchitoches, St. Francisville.
Mississippi: Biloxi, Jackson, Mississipi River
om maar wat te noemen.
http://www.deep-south-usa.com/ is een goeie site als je wat meer wil weten.
En het is weer eens wat anders dan het westen of het noorden.
Als iemand vragen heeft, vraag het me. The South is not that Uninterested. Not at All.
Cajuns… Ja ik versta ze niet. Een mengelmoes van talen, old world french gemixed met wat engels, spaans en italiaans.
Ik heb trouwens soms nog moeite om een zuiderling te verstaan en zij mij.
Gebruiken andere woorden (southeren slang) zoals, Y’all = you all = jullie,
Yonder = daarginds, Reckon = denken / er van uitgaan, en dan slikken ze de helft van de woorden in.
Mensen zijn in het zuiden erg gelovig. En daardoor wat meer conservatiever dan wij gewend zijn maar wel erg vriendelijk en open naar elkaar toe.
Toen ik voor het eerst hier kwam en we boodschappen gingen doen, werd m’n man door vele mensen begroet. En begonnen soms zelf een heel gesprek met hem. Ik vroeg of hij al die mensen kent en hij zei nee, dit is wat we doen hier, Welcome to the South.
Attracties: In Arkansas, bij gebrek aan de zee en strand, gaan we veel naar Lake Ouachita, een van de grootste stuwmeren van de VS. Mijn man en ik duiken allebei en daar is het prima duiken.
Geen vragen, wel wil ik je steunen in de pleidooi.
Ik heb genoten van het zuiden vorig jaar op reis, geweldig!
Ik vond het dialect nog niet eens zo lastig, ik ken het wel door de muziek die ik luister, dus ook dat viel me mee. Alleen de tarantula’s die ik op een gegeven moment gewoon “vrij” los rond zag lopen, die hoeven van mij niet, maar verder: top bestemming! :wereld:
lol2 … Nee, dat doen ze echt niet, ook niet in de grote stad. Ik vertelde deze opmerking aan m’n zuiderlijke amerikaanse vrienden en die vonden dit wel erg grappig. Wat de shotgun betreft, overdreven, maar voor jou maken ze graag een uitzondering
En wat is er mis met elkaar vriendelijk begroeten. Het kost niets.
Elkaar negeren en net doen of je beter bent dan de rest, dat is gezellig.
Het beeld die mensen hebben over Amerika, ihb het zuiden, is vrij eenzijdig.
Maar dat geld ook voor het beeld dat amerikanen hebben over Nederland.
Als ik vertel dat ik uit Nederland kom, is het eerste wat ze vragen of ik klompen heb. En natuurlijk de jongere generatie vraagt gelijk van alles over de coffeeshops.
Ik leg dan netje uit hoe het werkt. En ja, ik heb toevallig klompen dus die neem ik zo nu en dan mee naar m’n werk.
En af en toe werk ik met patienten (werk in een ziekenhuis) die heel veel weten over Nederland. Laatst had ik met iemand een heel gesprek over de moord op Theo van Gogh en over Pim Fortuyn.
**Eureka Springs **is een unieke Victoriaanse resort met zijn eigen cultuur en levensstijl. De stad heeft steile, kronkelende straatjes vol met Victoriaanse stijl cottages en landhuizen. Het oude commerciële deel van de stad heeft een alpine karakter, met een uitgebreide straatbeeld van goed bewaarde Victoriaanse gebouwen. De gebouwen zijn voornamelijk opgetrokken uit natuursteen en liggen langs straten die bocht rond de heuvels en stijgen en dalen met de topografie in een vijf-mijl lange lus. Sommige gebouwen zijn street-level ingangen op meer dan een verdieping. De lokale katholieke kerk heeft een street-level toegang tot het klokkentoren. Eureka Springs is geselecteerd als een van de Distinctive bestemmingen in Amerika door de National Trust for Historic Preservation
Ik weet niet helemaal of ik je antwoord wil geven. Ik zag dat je een hele nare ervaring had in NYC, wat heel jammer is. De plaatselijke bevolking was blijkbaar niet echt aardig. Maar al dat vriendelijk elkaar begroeten in het zuiden vind je ook weer overdreven.
Lands wijs lands eer. Maar goed ik zal je ‘the benefit of the doubt’ geven.
Nee, het sneeuwt niet vaak in Arkansas. Over het algemeen zijn de winters vrij zacht. Als het sneeuwt ligt gelijk alles plat want daar is men hier niet zo op berekend, dus geen sneeuwploegen die alles schoonmaken en bestrooien.
Ik heb een medische achtergrond en ik heb hier zo een baan gevonden. Er is hier werk zat mi. Het ligt eraan wat je zoekt.
Ben je een ‘resident’ vd USA. Of ben je van plan hierheen te komen?
En de laatste vraag begrijp ik niet helemaal. Hoe m’n huis ziet? Wat, hoe m’n huis eruit ziet?
Moest even een foto opzoeken. Ookal woon ik een bosrijke omgeving, tot nu toe heb ik er nog maar een gezien. Zie foto. De schoenen zijn van m’n man.
Gelukkig maar, want ik ben niet echt happig op die diertjes.
De spinnen rondom het huis, zoals de Zwarte Weduwe en de Bruine Kluizenaar, zijn hier volop. Vooral de laatste is niet groot maar kan erg veel schade aanbrengen.
De reden waarom ik vroeg hoe je huis eruit ziet, en je hoeft dat natuurlijk niet mee te delen, is omdat het nogal gebruikelijk is voor users van een reisforum elkaars huis en tuin even op de kiek te doen, en vervolgens online neer te zetten zodat mensen die niet bekend zijn met die regio van de wereld waarin ze leven, van die mooie sights kunnen genieten. Er zijn zulke topic’s zat, hier is er eentje:
En natuurlijk laten mensen enkel de buitenkant zien, de binnenkant is voor je eigen ogen (al is het wel een Nederlandse gewoonte van oudsher om de gordijnen altijd open te hebben maar toch)
Het klopt dat ik een nare ervaring had in NYC. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik waar ik ook ga in het buitenland dusdanig bevooroordeeld ben dat ik niet open ben tot andere culturen of gewoontes of ze niet kan waarderen. Mij van zoiets willen accuseren vind ik ook wel iets bevooroordeeld.
Dit is een openhartige, openbare, en vooral eerlijk forum neem ik aan. Dus waar je het leuke aan iets ziet mag je dat wel delen, maar ook het slechte. En ik voelde mij alleen als ik het recht daartoe had met het NY topic. Je moet nooit iets persoonlijks opvatten, we kennen elkaar tenslotte niet, en dat houden de meesten van ons ook even zo
Je hoeft iig niets verders te vertellen over je omgeving als dat jou niet bevalt. Van je openingspost uitgaande echter, en daar dit jouw eigen informatietopic is mbt die regio van de Verenigde Staten, veronderstelde ik dat je graag informatie, gegevens, en persoonlijke ervaringen mee wou delen en daarom de vraagstelling.
Je kan het ook zo zien. Als ik helemaal niet had gereageerd hier, en je dus mijn meningen/standpunten helemaal niet kende, dan nog zou ik mee kunnen lezen en dingen komen te leren over jouw woongebied. Das iig de bedoeling van het topic
Het is overigens niet onmogelijk die gegevens via een beetje google-zoek van het internet te halen. Ik wou enkel en alleen een eerstehands kijkje daarop hebben, niets meer, niets minder.
Ik wou je vooral nergens mee beledigen, en ook niet je land.
@zkr600: Wees gerust, mij beledig je niet zo snel. Ook accuseer ik je nergens van.
Goed, ik heb erg moeten wenen toen ik hier kwam wonen. Zoals als ik al eerder aangaf, de mensen hier zijn vrij gelovig (ze noemen dit ook wel de Bilble Belt) en daardoor vrij conservatief. Dat was wel andere koek dan dat ik in Nederland gewend was. Maar het is zoals het is.
En ik woon hier nu met veel plezier.
Arkansas is geweldig mooi en ik hou van de natuur hier. Ook vind ik de mensen erg prettig hier. Ik kom uit Het Gooi in Nederland en daar begroeten ze elkaar niet zoals hier. Mensen zijn aardig en behulpzaam. Doordat de kerk een grote rol speelt hier, doen de kerken ook veel hier. Mijn man en ik gaan niet naar de kerk. Maar voor vele vrienden is de kerk niet alleen waar je zondags heen gaat maar een sociale gemeenschap die veel voor elkaar doet.
Wij wonen in een buitenwijk aan de rand van Little Rock. Een suburb, net zoals die foto’s op de link die je gepost hebt. Heb momenteel geen foto’s van m’n huis. Die maak ik normaal niet.
Wij wonen in een wat betere wijk en ja er zijn ook wijken waar ik niet alleen doorheen rij.
Ik neem aan dat je wel weet hoe arm mensen hier kunnen zijn. En die zijn hier ook.
Little Rock staat niet echt goed bekend. De oudere generatie in Nederland kent Little Rock van The Central High School en de eerste 9 african-americans die daar naar school gingen. Men is daar niet trots op. Net zo min dat Nederland trots is op zijn slavenhandel. Ik weet, dat is langer geleden dan The Central High Nine. En ookal is iedereen nu gelijk, het verschil tussen zwart en blank is er nog wel degelijk. Let wel, van beide kanten wordt het verschil wel in stand gehouden. Alleen beide hebben verschillende beweegredenen omdat te doen.
Mensen zijn niet zo werelds hier. Het is duidelijk niet New York of Los Angeles. Little Rock is de grootste stad hier maar heeft maar ongeveer 200.000 inwoners. Ik vind de stad net groot genoeg.
In Arkansas wordt er veel gevist en gejaagt. Met dat laatste heb ik wat moeite. Toen ik hier pas was, was ik op een avond tv aan het kijken. Was wat over de kanalen aan het zappen en kwam in een natuur programma terecht. Althans dat dacht ik. Ik zag een kalkoen in het wild en twee mannen waren daar over aan het praten. That is a nice turkey. En ik dacht, leuk een natuur programma over het plaatselijk wild. Ze filmden en spraken nog wat door en toen plotseling BAM. Turkey dood. Ik was dus een jacht programma aan het kijken. Vreemd, heel vreemd om dat te laten zien. Ik kijk dus daar nooit meer naar.
Ik ben hier komen wonen doordat mijn man hier vandaan komt. Had ik hem niet ontmoet, woonde ik hier niet in de USA. Ik ben en blijf een nederlandse.
Mijn inlaws, vrienden en collega’s weten dit. En die accepteren dit met veel vermaak.
I’m getting the best of both worlds.