Tips gezocht rondreis Deep South

wij gaan half juli 3weken een rondreis maken in the deep south.
oa atlanta,nashville,memphis,new orleans.
dingen die we zeker willen doen zijn oa
dollywood
stone mountain
sixflags over georgia
graceland

iemand ervaringen/tips
gr peter

Hi en welkom op het forum.
Je kan zo’n reis prima in 3 weken doen. Het zal alleen heet en vochtig zijn. Daar moet je tegen kunnen en een hurricane kan ook voorkomen. Wat wil je weten? Een route? Willen jullie nog aan het strand liggen? Waar naar toe vliegen jullie? Zelfde plaats voor de terugvlucht? Nog geinteresseerd in pretparken anders dan Sixflags. Zijn jullie geinteresseerd in US history? Gaat die rondreis met een huurauto? etc etc.
Yeehaw

hallo,
we vertrekken 22 juli naar atlanta,
dag1 atlanta(cnn/coca cola museum)
dag2 atlanta(sixflags)
dag3 atlanta-chattanooga
dag4 chattanooga-great smokey mountains
dag5 great smokey mountains
dag6 pigeon force(dollywood)
dag7 pigeon force- nashville
dag8 nashville
dag9 nashville-memphis
dag10 memphis
dag11memphis-vicksburg.(langs missisippi)
dag12vicksburg-natchez
dag13 natchez-lafayette
dag14 lafayette-new orleans
dag15 new orleans
dag16 new orleans-orange beach
dag17 orange beach
dag18 orange beach-montgomery
dag19 montgomery-atlanta
dag20 atlanta(stone mountain)
dag21 atlanta(baseball atlanta braves)
dag22 atlanta-amterdam

dit is de reis zo als wij hem gaan doen.
nog dingen die we beslist moeten zien?
is dixie stampede in dollywood de moeite waard?

groeten peter

Geweldige route Peter, daar ben je al heel wat uurtjes mee bezig geweest. Het is lang geleden dat wij deze reis (bijna dezelfde) hebben gemaakt dus veel details kan ik je niet meer geven. Wel een paar tips:
Ik zou van Atlanta eerst naar naar Great Smokey Mnt gaan via quirky Cherokee. Bezoek aan de Smokies en dan naar Dollywood. Ik zou dan bekijken hoe de zaken er voor staan. In Nashville kan je gemakkelijk 2 dagen doorbrengen en ik denk niet dat 1 nacht Chattanooga veel zin heeft. Je kan natuurlijk van Dollywood (hebben wij niet bezocht) eerst naar Chattanooga gaan en dan naar Nashville en vervolgens naar Memphis. Graceland neemt een halve dag en mag nooit gemist worden natuurlijk. Dan de route zuid. Bravo! Vicksburg en Natchez mogen ook niet gemist worden. Dat is ook de reden dat ik adviseer Chattanooga over te slaan. Geeft je meer tijd in Vicksburg en Natchez. Tussen Memphis en Vicksburg is het snelst via 61. Maar probeer zoveel mogelijk klassieke 1 te rijden. Langs Mississippi river ja, maar, je zal geen rivier zien met de dijken. Toch is 1 aan te bevelen. De tijd heeft hier stilgestaan met rockingchairs op de porches en drie auto’s in de tuin, de nieuwste is waarschijnlijk uit de jaren 60…ahhhh Mississippi.
Dan naar New Orleans…maar waarom via Lafayette? Ik zal zo even een site opzoeken voor daar in de buurt, ben hem nu even vergeten.
Dan een dagje aan de prachtige Alabama stranden. Vooral Gulf Shores. Onderweg nog misschien dat oorlogsschip in Mobile (spreek uit Mobiel…)
En dan voor Stone Mountain. Plan dit als het mooi weer is. Geen fluit aan bij regen, dus op een mooie dag misschien eerst naar Stone Mountain.
Zal zo die site even doorgeven.
Yeehaw

Hier is de site voor de Bayous. Wel een beetje uit de buurt helaas:
www.creolenaturetrail.com

Dat is een hele mooie reis die jullie gaan maken! Het voordeel van het Zuiden is dat er heel veel bezienswaardigheden op relatief korte afstand van elkaar liggen en dat er (voor Amerikaanse begrippen) veel historie is. Anders dan in het Westen, waar je honderden kilometers moet rijden en wat het voornamelijk moet hebben van het natuurschoon. Ik ben zelf helemaal weg van the Deep South en weet zeker dat jullie een geweldige reis tegemoet gaan!

Even kijken of ik nog wat tips kan geven.
In Atlanta kan ik aanraden om een bezoekje te brengen aan het Martin Luther King Historic Site. Dit is gelegen in Sweet Auburn, een oude Afrikaans Amerikaanse wijk. Je kan hier een gratis rondleiding krijgen door het geboortehuis van Dr. King, en ook zijn graf bezoeken. Er is ook een erg interessant museum. Absoluut de moeite waard om naartoe te gaan! Helemaal als jullie ook naar Memphis gaan, en daar een bezoekje brengen aan het Lorraine Motel, waar Dr. King is neergeschoten.

Lafayette is erg leuk om te bezichtigen. Een bezoekje aan Acadian Village mag niet ontbreken, evenals The Blue Moon Saloon, waar bijna iedere avond lekkere zydeco muziek wordt gespeeld.
Ook zijn hier voldoende mogelijkheden om een swamp te bezichtigen.

Op de weg naar New Orleans kan je de plantation route volgen en een bezoekje brengen aan een aantal indrukwekkende plantages. Aanraders zijn Laura Plantation en Oak Alley. Ook zijn hier voldoende mogelijkheden voor een swamp tour. Kies er een die door Honey Island Swamp gaat, is erg mooi! En als jullie tijd over hebben is een bezoek aan Avery Island ook wel de moeite waard.

En dan the Big Easy… Hier kan je makkelijk de drie weken van je vakantie blijven, zoveel is hier te doen. Erg leuk is een ritje met de Streetcar. Je stapt op bij Canal Street (ongeveer ten hoogte van Bourbon St.) en laat je rijden door het prachtige Garden District. Je kan halverwege uitstappen om deze mooie wijk lopend te bezichtigen (oa naar het oude huis van Anne Rice en Lafayette Cemetery), maar je kan ook de hele rit blijven zitten. Winkelen op Magazine Street en tijdens happy hour genieten van een cocktail bij Commanders Palace.

Ook leuk is om met de gratis ferry naar Algiers te gaan. Hier heb je de zgn Jazz Walk of Fame, maar ook Mardi Gras World waar vele praalwagens voor Mardi Gras worden gemaakt. Je krijgt hier een stukje king’s cake en mag ook traditionele mardi gras kostuums passen.

Bourbon Street heeft misschien de naam, maar zelf vind ik dit een van de meest oninteressante straten in NOLA. Tenzij je van veel te dure drankjes, dronken toeristen en Amerikaanse frat boys houdt, dan is this the place to be. Ook is dit de straat waar je vele stripclubs vindt. Voor Amerikanen misschien erg indrukwekkend, maar voor iemand uit amsterdam niet heel bijzonder. Wil je van echt goede jazz genieten, ga dan naar Frenchmen Street. Hier komen ook de locals en het is nog niet ontdekt door het massa toerisme. Ook Preservation Hall is erg goed, maar die is niet iedere avond geopend. Op maandag is Donna’s Bar and Grill (op north rampard street) een aanrader. Traditionele bbq terwijl je naar dixie jazz luisterd, beter kan bijna niet!

Zeg je New Orleans dan zeg je Voodoo. Je kan op iedere hoek van de straat wel iets van voodoo kopen, maar meestal staat aan de onderkant ‘made in taiwan’ gedrukt. Als je geinteresseerd bent in voodoo, dan is een bezoek aan Priestess Miriam en het Voodoo Spiritual Temple zeer de moeite waard. Er is ook een klein, maar indrukwekkend Voodoo Museum, en originele Voodoo artikelen vind je ook bij Voodoo Authentica. Meer geinteresseerd in Vampiers? Bij Feel the Bite (direct achter St. Louis Cathedral) kan je alles kopen wat maar met vampiers te maken heeft.

Voor een jazz brunch is Court of the Two Sisters erg populair. Dit restaurant heeft een schitterende courtyard, maar het eten is zo zo. Beter eten doe je bij Muriels. En vraag dan voor een tafel op het balkon, hier heb je een heel mooi uitzicht over Jackson Square! Coop’s Place is erg goed, the Gumbo Shop, natuurlijk Mother’s en Jaques Imo. En je kan NOLA niet verlaten zonder een beignet te hebben gegeten bij Cafe DuMonde!

Heel veel plezier gewenst. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen!

Hoi,

Heel erg bedankt voor alle tips mbt The Deep South. Daar gaan we zeker gebruik van maken.
Nogmaals bedankt!!!

Groetjes