Route advies gevraagd Deep South

Advies gevraagd.

In juni 2011 willen we richting deep south gaan. We hebben 16 a 17 dagen de tijd hiervoor. Daarna gaan we met een binnenlandse vlucht naar Burlington of Montreal voor een familiefeestje.
Ik heb twee routes bedacht. Graag jullie tips wat afstanden betreft, wat te zien en wat naar jullie idee de beste optie is.

route 1: Atlanta (2 dagen) - chattangoo - Nashville (2 dagen) - Memphis (2 dagen) - Natchez - New Orleans (3 dagen) - Montgomery -atlanta, binnenlandse vlucht. Bij de plaatsen waar dagen genoemd zijn, willen we ook echt volle dagen doorbrengen. We zijn muziekliefhebbers, vandaar.

route2: New Orleans (3 dagen) - Natchez - Memphis (2 dagen) - Nashville (2 dagen) - Chattangoo - Ashville - Roanke - Washington (2 dagen)

Hoi hoi,

Ik zie dat je nog geen reacties op je vraag hebt gehad, jammer! Super gaaf om naar de “Deep South” te gaan, vooral New Orleans spreekt mij ontzettend aan. Heb je inmiddels al meer informatie en weet je al welke route je wilt gaan doen?

Misschien heb je er wat aan om hier te kijken. Daar worden ook routes besproken in de regio waar jij naar toe wilt. Ook deze post gaat over rondreizen in de zuidelijke (en westelijke) staten.

Succes!

Ik heb deze post ook gemist (zat zelf in de USA in september). Atlanta is gemakkelijk om te vliegen en een veel grotere luchthaven dus vermoedelijk ook betere verbindingen met Montreal. De route die je van Atlanta hebt gepland is prima te doen alhoewel ik nog een extra dag voor Vicksburg/Natchez zou plannen. 3 dagen New Orleans is prima.
Yeehaw

Even een update. Het is uiteindelijk route 2 geworden. Ben nu bezig om de hotels/motels te regelen in de steden. De route na Nashville is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk gaan we via de smokey mountains, cherokee, blueridge parkway naar Asheville. En vanaf daar zitten we nog te twijfelen. Rijden we de hele bluerigde parkway en daarna de skyline drive door Shenadoah park of gedeeltes en deels via de interstate of via Greensboro naar Washington. Wie heeft nog tips voor de overnachtingen en het laatste gedeelte van de route.