Lieve wereldreizigers,
Ik ben Stanzi, en mijn hele leven heb ik maar 1 droom gehad, en dat is om te backpacken door Brazilie.
Ik heb alleen een aantal vragen waarvan ik op het internet niet echt goed het antwoord kan vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen!
-
Ik wil 2 maanden lang rondreizen, wil beginnen in Manaus, dan de Amazone af naar de kust, dan van Belem helemaal door naar beneden via de kust (met uitstapjes naar het binnenland met de bus) en ik eindig in Rio de Janeiro. Wat is nou de beste tijd om dat te doen? Ik dacht zelf zo uitgevonden te hebben van oktober tot december.
-
Ik wil in mijn eentje beginnen met de reis, en hoop onderweg mensen tegen te komen (andere backpackers) met wie ik dan samen kan reizen. Maar is dit veilig als blonde jonge vrouw alleen? (ik sta wel stevig in mijn schoenen, heb een gezonde intuïtie en reiservaring). Ik heb tevens een enorme hekel aan echt helemaal alleen reizen, dus wil echt mensen tegenkomen!
-
Ik spreek geen Portugees, is dit een groot obstakel? Ik spreek wel engels, frans en duits en een beetje spaans
-
Ik heb alle kosten voor 2 maanden reizen door Brazilie bij elkaar opgeteld. Alles inclusief, tickets, eten, excursies + onvoorziene kosten. In totaal wil ik een (ruime!) schatting maken van 5000 euro. Dit is echt ruim, maar ik wil niet zonder geld komen te zitten en wil goedkoop leven en niet in dure hotels slapen, het liefste gewoon in een hangmat of iets primitiefs, maar ik wil niet geweldige excursies afslaan vanwege geldgebrek. Denken jullie dat 5000 euro dan een goede schatting is? (Het hoeft niet op natuurlijk)
Thanks!
Stanzi Litjens