Ik wil naar Brazilië

Hallo,

Ik ben Stanzi, 16 jaar oud.
Na dat ik mijn diploma behaald heb wil ik heel graag naar Brazlië, mijn ouders zijn totaal tegen dit plan,
heeft iemand ervaring met het reizen door Zuid-Amerika? Is dit inderdaad geen goed idee?

Groetjes

Stanzi

Dat is zo een lastige vraag. Wat wil je doen in Brazilië? Rondreizen? Naar de toeristische hoogtepunten of de alternatieve routes? Wil je dat alleen doen of ga je met een of meer reisgenoten? Hoe veel reiservaring heb je al?
Besef ook dat in Brazilië (behalve misschien in toeristenoorden) vrijwel alleen Portugees wordt gesproken.
In Brazilië reizen is goed te doen, maar misschien is het een minder voor de hand liggende bestemming voor de onervarenen.

Hallo Bert,

Ik wil graag backpacken, een actieve reis en totaal niet in de luxe hotels enzo. Liever de alternatieve routes dus. Ik ben er nog niet over uit of ik samen met een reisgenoot wil gaan, ik reis liever met iemand samen omdat ik dat simpelweg veel gezelliger vindt, maar dan moet ik wel de juiste reisgenoot vinden en die heb ik op dit moment nog niet voor ogen. Veel reiservaring heb ik nog niet, altans, niet in mijn eentje, met mijn ouders heb ik al heel veel gereist, maar dat is natuurlijk heel anders. Voor dat ik naar Brazilië wil gaan wil ik dan eerst een taalcursus volgen, omdat portugees een bloedmooie taal is en omdat dat handig is’’

heb je zelf ooit een verre reis gemaakt?

groetjes.

Wat korte informatie vind je in deze eerdere post. Verder zou ik zeggen: Portugees leren: goed plan! Verder: lees je goed in, er staan veel reisverslagen op internet. Een goede backpackgids voor Brazilië ken ik niet, maar zal er zeker zijn, misschien van Lonely Planet. Er is geen reden om niet naar Brazilië te gaan, maar goede voorbereiding is wel aan te raden.

Bedankt!