The Big Trek

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en ben al een tijdje bezig met zoeken naar informatie over een rondreis door Australie.

Nu heb ik via Tasmantravel een reis gevonden, namelijk:

http://www.tasmantravel.nl/read/show_tour/id/43875

Echter deze reis duurt 42 dagen en gaat over een groot gedeelte van Australie.
Zelf lijkt me deze trip wel tof, maar wil hem liever in 3 maanden doen.
En dan ook alles zelf regelen etc.
Ik wil rond oktober gaan, maar zit nu nog met afstuderen dus definief boeken etc doe ik nog niet.
Is dit haalbaar en/of realistisch?
En heeft iemand misschien een idee wat dit ongeveer gaat kosten?
Is Australie overigens een duur land?
Bijvoorbaat dank.

Groetjes
Geel Monster

Hallo,

Ik heb je url bekeken ik denk dat het goed zelf te doen is. Je zou er over kunnen denken om een auto aan te schaffen. Ik denk dat je dan wel een keuze moet maken welke kant je opgaat. Ik zou de route anders van Melbourne naar Cairns maken en dan in Melbourne beginnen en daar een auto kopen. Auto’s zijn zeer goedkoop in Australie. Verder is australie niet supergoedkoop maar ook niet heel duur. Je krijgt op dit moment ongeveer 2 dollar voor 1 euro.

Ik denk dat je al wel een auto kan kopen voor 500 a 1000 euro dan heb je niet een supernieuwe maar wel een redelijke auto. Je zult dan wel rekening moeten houden dat het kan zijn dat je reperaties nodig hebt. Via www.gumtree.com.au kun je meestal vooraf al wat bekijken.
Verder zou ik rekening houden met zo’n 1000 euro per maand om van te leven dat is inclusief leuke dingen doen.
Kijk als je echt goedkoop wil reizen dan kan ik je beter Azie adviseren is erg goedkoop om te leven.

gr van Moira

Zoals je de reis wilt doen gaat goed in 3 maanden. Qua kosten heb je de mogelijkheid binnenlandse vluchten te boeken. Zijn niet duur in comb met intercont ticket van bijv Qantas.>>>
Met een auto deze trip afleggen geeft asfalt ogen. Pech krijgen in the Outback wil je ook niet…

Denk aan combi’s met bus en trein ( Darwin - Alice Springs met The Ghan bijv)

Succes

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik deze trip zou in korten, bijvoorbeeld beginnen in Adelaide. Dan tochtje richting Alice Springs en Ayers Rock, om vervolgens weer terug te keren in Adelaide. Hierna een tocht langs de kust naar Sydney. En misschien wel door tot Cairns. Zou dit wat zijn? Wie kan me vertellen of dit wat is?

Groetjes,
Geel Monster