Hallo, ik wil graag mijn vriendin uit Thailand over laten komen voor zo’n 3/4 weken vakantie. Ze heeft een visum voor Zweden omdat ze daar de laatste 4 jaar heeft gewoond en gewerkt. Weet iemand hoe ik haar hierheen krijg? Is het gemakkelijk om haar via Zweden te laten reizen i.v.m. haar verblijfsvergunning daar of moet ik toch gewoon de hele procedure bij de ambassade volgen om haar naar Nederland te krijgen? Ze heeft momenteel geen vaste baan, maar is wel bezig om een huis te bouwen in Thailand en een eigen varkensfokkerij op te zetten. Ik zou graag wat meer informatie willen, wie helpt mij hieraan?
Alvast bedankt
Heeft ze een visum voor Zweden of een Zweedse verblijfsvergunning ?
Maar Zweden is gewoon een Schengenland. Als zij een Zweedse verblijfsvergunning heeft, kan ze toch gewoon naar NL reizen ?
dank je voor je reactie, ik dacht dat ze een visum heeft voor Zweden. Maar ik zal dat even bij haar checken. Ik weet wel dat je vanuit Zweden in Dusseldorf zo door kunt lopen zonder je paspoort maar te laten zien. (dat heb ik al 2 keer gedaan).
Ligt er ook weer aan wat voor visum het is voor Zweden, als zij een multiple enty visum heeft voor Zweden dan kan ze gewoon naar NL komen op vakantie, en weer terug naar Zweden.
Als zij een single entry heeft dan kan ze Zweden wel uit maar komt er niet meer in. Dus ze kan dan wel op vakantie naar NL met dat visum maar kan dan niet meer terug naar Zweden.
Als zij een verblijfsvergunning heeft voor Zweden dan kan ze gewoon naar NL komen, ze hoeft dan niet eens via Zweden. Ligt helemaal aan haar visum c.q. soort verblijfsvergunning die zij heeft. Maar kijk even op de KLM site daar vink je alles aan zie je precies wat de vereisten zijn.
Je zou ook eens kunnen kijken voor info op www.buitenlandsepartner.nl
Heb ik destijds veel aan gehad… Succes !