Thaise politie

Beste Thailandvrienden,als je een bezoekje brengt aan het politiekantoor in bkk vergeet dan vooral niet een zakgeldje mee te brengen.Verleden jaar was ik bestolen in het hotel,heb aangifte gedaan bij het politie kantoor (kao san road)Na de formaliteiten werd ik aangesproken door "een inspecteur"hij zegde,wij weten wie de daders zijn,ik zal er vaart achterzetten,maar het zal wel 2000bath kosten om enig resultaat te halen.Dat waren de woorden van deze politieman,je reinste corruptie zou ik zeggen.Hebben jullie ook al nare ervaringen meegemaakt tijdens een bezoek aan Thailand???Groetjes:georgessiam.

Hoi Geogessiam,
Niet in zo een mate.
Bij een van de talrijke “motoseik”-controles (zeker in het begin van de maand) werd ik ook gestopt ondanks ik mijn helm op had. Toen ze merkten dat ik een farang was kwam de kapitein (3 stars) erbij en deze vroeg in gebrekkig Engels 1 waar ik woonde 2 of ik een rijbewijs had. Veel blabla met iedereen er rond en alles OK. Nu komt hij af en toe zijn pint of whisky (fles,wij twee) drinken en iets eten bij mij thuis (in uniform) en als er moeilijkheden zijn kan ik op hem rekenen. In de “village”, waar ik woon, wonen 4 politiemannen en deze zijn sedertdien zeer vriendelijk tegen mij, 1 kijkt me niet aan.
MVG Frank

Klinkt me bekend in de oren Frank,ben ook is tegengehouden met de motor in Chiangmai(geen helm op)500bath ging van handje naar handje,als je weet wat ik bedoeld Frank?Als je hier in ons land een bekeuring krijgt dan wordt je verbaaliseerd(op de bon)dus officiéel!! Bedankt voor je reactie Frank!groetjes:georgessiam.