Hallo forumbezoekers.
Ik wil voor 6 maanden de reis naar bovengenoemde 3 landen maken. Tussendoor lijkt het mij leuk om daar te werken. Het liefst een wereldbaan, maar erg veel op te brengen hoeft het niet (met kost en inwoning ben ik al gelukkig).
Baantjes waar ik aan zat te denken: iets met touristen (excursies met kanovaren ofzo), iets met dieren (schapen scheren of paardentochten of op een range werken). Of iets anders gek… Iemand hier mee in aanraking gekomen in bovengenoemde landen? Dan hoor ik graag iets meer over…
Daarnaast wie gaat er rond deze periode ook naar bovengenoemde landen? Misschien een idee om samen een deel (dagen of weken) van de reis samen te doen.
Kom maar op met de geweldige ideën en fantasieen! (op –> [EMAIL=“Rianmegens@hotmail.com”]Rianmegens@hotmail.com)
dit is BKK/Thaild hier. gauw klaar: je MAG niet werken met een toerist-status-en dat wordt hier redelijk streng gekontroleerd. Dit geldt trouwens in vrijwel elke land van deze aardkloot buiten de EU. En omgekeerd trouwens ook.
Voor OZzieland (en ik denk ook NZ) kun je-mits geluk, juiste leeftijd en aan de eisen voldaan hebbend- een WHV=working holiday visum aanrvagen en dan mag het-een beetje en eigenlijk enkel rotbaantjes. (mijn neef probeert dat nu daar).
Verder moet je aan de benodigde visa denken met deze reis-met maksimaal toegestaan verblijf.
Wat specifiekere info-kijk bij landenforums en dan die landen-daar staat het meeste allang gevraagd+antwoord!
Hallo Rian,
dit is in thailand inderdaad verboden maar in australie en nieuw zeeland kan je redelijk makkelijk een werkvergunning krijgen ook bij een touristen visum en dan zou je kunnen proberen werk te vinden via http://www.wwoof.org/ dit is vrijwillegers werk vaak bij boeren en toeristische instellingen en ook heel vaak tegen kost en inwoning je verdient er dus niets mee behalve eten,drinken en een slaapplaats maar dit is wel een leuke manier om een land echt te leren kennen
Hej Rian,
Ik heb dezelfde plannen als jou…ik zit er nog over na te denken om ook naar Mid.-Amerika te gaan (Costa Rica etc.) maar dat is nog niet helemaal zeker. Mijn idee was om rond november te gaan vertrekken richting Azie om daar vanaf het noorden naar het zuiden af te zakken en uiteindelijk vanuit Indonesie naar Australie te vliegen en dan door naar NZ.
Voor m’n reis ben ik nog opzoek naar een reisgenootje, als je dat ook bent kunnen we misschien contact houden.
Groetjes Lindsay
Hallo Rian,
Mijn vriendin en ik zijn van plan om vanaf Januarie 2011 onze eerste wereldreis te gaan maken voor een periode van 6 maanden. Wij hebben dezelfde landen in gedachte maar dan met Indonesie erbij. We vinden het wel een hoop uitzoek werk en zijn er nog niet helemaal uit in welke volgorde we onze reis willen doen. We denken eraan te beginnen met Nieuw zeeland of Australie en daarna via Indonesië richting Thailand te gaan. We denken tegen die tijd genoeg gespaard te hebben om niet te hoeven werken onderweg.
Hallo Cyril
Ik heb ook al wel genoeg gespaard(krijg ook gewoon voor 6 maanden mijn salaris doorbetaald), dat moet ook wel als je landen als Australie en Nieuw Zeeland gaat bezoeken, maar vind het gewoon leuk om voor de fun te werken. Weekje fruit plukken, momenteel ben ik in contact met een ranch aldaar om daar te gaan werken. Beetje paardrijden op 18 hectare land, hekje timmeren etc…beetje cultuur en werksfeer mee maken in de ‘echte’ outback.
Ik heb met veel mensen gesproken. Beter kun je van ‘duurdere’ uitgaven landen naar ‘goedkopere’ uitgavenlanden gaan, zoals hierboven gezegd.
Dan zeggen ze dat je beter van Australië naar Nieuw Zeeland kan gaan, ivm de ‘mooi’ heid van het land. Australië schijnt na Nieuw Zeeland ‘tegen te vallen’.
Ik ben in Australie en NZ beide geweest. Je kunt die 2 landen echt niet met elkaar vergelijken. Ik ben eerst naar Australie geweest en daarna na NZ. Ik moet zeggen dat NZ ontzettend mooi is maar Australie is ook ontzettend mooi en heeft ook zeer mooie natuur. Ik ben ook in Tasmanie geweest en dat is ontzettend te vergelijken met NZ kwa natuur.
Het is wel zo dat als je eerst een tijd naar in Azie hebt gereisd en je gaat naar NZ of Australie dan krijg je een aardverschuiving kwa geld. Dit komt omdat dat natuurlijk een stuk duurder is. Wij moesten weer even wennen dat je geld sneller verdwijnt in Australie.
hoe zit het met een visum voor australië. We hebben dit aangevragen twee maanden geleden, hebben nog niets moeten betalen en hebben slechts één mail ontvangen direct na onze aanvraag. Is dit normaal?
Wat voor visum heb je dan aangevraagd? Als je een toeristenvisum hebt aangevraagd voor 3 maanden krijg je gelijk een email waarin staat dat het is gehonoreerd volgens mij.
Hoi, ja zo een e-mail hebben we gehad. maar dachten dat het goed gekeurd moest worden en we pas een paar weken later antwoord zouden krijgen dus het is gelukt .