Hallo
Ik ben van plan eind december naar Australie en newzeeland te vertrekken.
Mijn vraag is wat zou goedkoper zijn vanuit hier een ticker voor Autralie en newzeeland boeken of Vanuit australie een ticker voor de ovetocht boeken?
Ook vraag ik me af je een work en holiday visa voor zowel Australie als New zeeland moet aanvragen.
Wij gaan binnenkort rondreizen en wij boeken het daar ter plekke,
visa zijn landgebonden, dus als je in allebei wil werken, voor allebei aanvragen! succes
@Kasflow: ik zou zeggen, boek vanuit NL. December is hun zomervakantie, topdrukte dus. Ik denk dat je zelfs nu al vrij laat bent. Ik heb zelf nu een retourticket op Nieuw-Zeeland, waarbij ik een drie maand stopover in Australië heb. 2 landen voor de priijs van 1 ticket dus. Rond de Wereld vluchten zijn ook erg oké: Google daarvoor bijvoorbeeld Star Alliance eens, onder andere Air New Zealand zit daarbij.
Voor Australië moet je altijd een visum aanvragen, zowel een toeristen als een Working Holiday Visa. Voor Nieuw Zeeland kun je een Working Holiday aanvragen, maar kun je ook een VOA (Visa On Arrival) krijgen voor 3 maand bij aankomst. Nieuw Zeeland is erg makkelijk wat Nederlanders betreft: je voa schijnt bij de ambassade in Auckland makkelijk te verlengen zijn met nogmaals 3 maand en ook het aanvragen van een WHV is voor Nederlanders goed te doen vanuit NZ. Bedenk wel dat je met een VOA niet werken mag in beide landen: neem je geen WHV, neem dan ook geen diploma’s, cv’s, etc. mee, want dan is er een kans dat de douane je niet doorlaat!