Thais volkslied

:chin: Beste Thailand vrienden! Iedereen die al in Thailand is geweest heeft het al is gehoord “het Thais volkslied”:vb:in een bioscoop,trein station of in de vele parken in Bangkok en omstreken.Hoe gaan jullie ermee om? is dit storend?En hoe is jullie gedragshouding daar tegenover?Eerbied voor de King of toch maar niet?Graag jullie reacties of ervaringen.groetjes:georgessiam.:dag:

De eerste keer dat ik het volkslied meemaakte 's avonds was best een rare gewaarwording. Ik zat wat te drinken bij een van de restaurantjes bovenin Hualamphong Station, kijkend naar het mierennest van mensen beneden me. Klokslag 1800 uur stond iedereen plotseling stil, mensen die zaten stonden op en het volkslied begon te spelen. Toen het volkslied afgelopen was ging iedereen weer verder waar hij/zij mee bezig was…

Tegenwoordig ben ik er vertrouwd mee, maar toch blijft het nog wel eens vreemd om te zien dat iedereen voor een film in de bioscoop gaat staan uit respect voor de koning.

Ik vind het niet storend, en sta zelf ook op, uit respect voor het land waar ik als gast ben.

Zo hoort het Dave,Eerbied voor het land en haar gewoontes!!Ik weet niet of er geldboetes zijn voor het niet naleven van de gedragscode?In iedergeval bedankt voor je reactie!!groetjes:georgessiam.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jou Dave, en ik ben het ook helemaal eens dat je je moet aanpassen en respect moet tonen voor het land en het volk met zijn gewoontes. Mensen die dit niet doen storen mij erg…

Ja ik pas me hier op ook aan heb er verder ook geen moeite mee .:thailand::cambodia:

Zover ik mij kon herinneren als jongere was dat in Nederland vroeger ook het geval. Ik dacht dagelijks om 00.00 uur, zou absoluut niet weten of dit nog zo is, excuses daarvoor. Tegenwoordig rond deze tijd :slapen: we meestal.

Dus stond ik er helemaal niet gek van te kijken toen ik dat weer tegenkwam in Thailand tenminste een teken van respect en liefde voor je land.
Iets wat hier langzaam schijnt weg te gaan zoniet al verdwenen is mede wat ons stelsenmatig wordt opgedrongen, verdraagzaamheid etc.

Volgende week zondag is het autoloze zondag in Amsterdam en schiet het Gemeentebestuur in de stress want het is dan ook het suikerfeest voor mensen met het moslimgeloof(alle respect daarvoor), WAT NU en WAT ZAL ER WEL NIET GAAN GEBEUREN, klinkt het vanuit het gemeentelijkbestuur.

Zolang deze autoloze zondag ons door de strot geduwt wordt heb ik nog nooit gehoord. Hoe zit het met die mensen wie naar de kerk/tempel willen gaan.

Dus hup met dat volkslied en niet alleen als we voetballen.

Op zich voel ik me een wereldburger en niet alleen een Nederlander, maar als ons volkslied op televisie komt gaat het geluid toch altijd harder…blijft toch altijd speciaal.

Toen ik het voor het eerst in een Thaise bioscoop meemaakte, was dit voor mij ook nieuw…kreeg direct een boze blik van m’n vriendin en sindsdien vergeet ik het nooit meer… ) Ik sta als eerste !

Als gepensioneerd militair ben ik dus vertrouwt met het spelen van het Volkslied van mijn en andere landen.
In Belgie is het nog niet zolang geleden dat men het leren van het Volkslied op school terug verplicht heeft (wat zo hoort).
Heb een tijdje in een klein Thais dorp gewoont, daar stond ALLES stil bij het Thais Volkslied dat uit de straatluidsprekers kwam, de eerste keer weet je toch niet goed wat.
Op 21 juli gaat mijn geluidsinstalatie hier ook iets harder bij het spelen van het Be Volkslied.
Respekt voor het land waar je verblijft, zoals velen van jullie het schrijven.

Ikzelf heb het vroeger voor de eerste keer meegemaakt aan het trein station te Bangkok,net zoals Dave(18:00pm)ik was aan het wachten op de trein naar cnx.Vroeger in de begin jaren tachtig als je een bioscoop bezoekte,stond er boven in de zaal een politieman om te zien dat de mensen rechtstonden tijdens het volkslied.Ikzelf ben een natuurmens zit veel in parken(Thailand)en ik zie dat de meeste "farangs"lak hebben aan het eerbiedigen van de regels,oa:roken in het park,bier drinken!Dave zijn er geldboetes betreffende het niet eerbiedigen van het volkslied??groetjes:georgessiam.