Je bent aan het wandelen op een markt,een supermarkt of in een treinstation en dan gebeurd er dit(zie filmpje)en daarna gaat het leven doodgewoon verder!!<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“AFmeRB8G7pE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Ghe, dat doen ze hier niet als het Wilhelmus klinkt;)
Maakte het dagelijks mee tijdens het trainen… Moesten we met z’n ff stoppen…daarna vrolijk weer verder… Meestal zeggen ze wel eens saved by the bel… en soms saved be the national anthem…
De eerste keer dat ik dit meemaakte liep ik op chatuchak weekend market, ik dacht wat is de bedoeling maar het duurt maar een minuut, best grappig om te zien, iedereen blijft stil staan en praat even niet.:dag:
De eerste keer dat ik het meemaakte, was toen ik aan het wachten was op Hualampong Station. Mensen die Hualampong kennen weten dat de centrale hal een groot mierennest is waar iedereen door elkaar heen krioelt. Klokslag 1800 uur begon het volkslied; mensen stopten met lopen en bleven stilstaan, mensen die op de grond lagen of zaten, kwamen snel omhoog voor het volkslied. En idd, nadat het volkslied afgelopen was ging iedereen weer verder met wat ze aan het doen waren. Erg apart om dit voor de eerste keer mee te maken…
Bij mij was de eerste keer,toen ik op een regendag een filmpje ging zien in een bioscoop.
Na de reclame klonk er het volkslied door de speakers,ik zag iedereen rechtstaan en heb het voorbeeld gevolg!
Wist u toen, dat er altijd 1 politieman in de zaal zat om de mensen in het oog te houden.(betreffende het rechtstaan als het volkslied op het scherm kwam)
Volgens mij stond ik naast je, lol2 was ook mijn eerste keer (waarschijnlijk toch wel een andere dag). Schitterende belevenis in die grote ruimte.
Auk
Ja, heel apart om dat voor het eerst mee te maken. Zou je je in NL toch niet voor kunnen stellen. 0800 of 1800 uur en heel Amsterdam CS staat stil en iedereen houdt op met wat ze aan het doen waren voor het volkslied ![]()
Ik blijf het toch een mooi iets vinden. De eerste keer dat je het mee maakt is het wat vreemd (mijn gevoel) maar daarna is het heel normaal.
Hallo,
Ja dit meegemaakt in het treinstation in Bangkok inderdaad even opgestaan en na 1 minuut weer gaan zitten. Wij hadden dit heel vroeg in de ochtend volgens mij doen ze het meerdere keren per dag.
2X per dag volgens mij s’ochtends om6uur en s’avonds om 6uur
Dat filmpje is gemaakt op Sunday Walking Street @ Chiang Mai zo te zien aan die Yamaha-dealer op de achtergrond…
Heb dat ook meegemaakt op die (overigens zeer gezellige) markt ja. Was wel een apart iets op dat zo mee te maken ![]()
Bijna goed… 0800 uur 's ochtends en 1800 uur 's avonds…