Ieder Land heeft zijn zeden en gewoontes.Neem nu Thailand;stipt om 8:00am en 18:00pm galmt het volkslied door de luidsprekers te ere van de koning.De meeste mensen die Thailand al hebben bezocht,zijn er al eens mee geconfronteerd geweest.Hetzij in een park,bioscoop of in een bus/trein station!Mijn vraag:wat doen jullie dan?ik heb hierboven een aantal opties gezet,waar je 1 optie kunt aanvinken en eventueel je stemgedrag hieronder plaatsen!!gegroet:georgessiam.:chin:
heb anders gestemt, ik kijk naar wat de thai doen want ze gaan lang niet altijd stilstaan.
als iedereen gaat stilstaan doe ik het uiteraard ook, of als m’n vrouw het zegt.
bij ons op het eiland wordt het volkslied niet elke dag gespeeld via luidsprekers
Het was mij nog nooit opgevallen(ben er pas 1 keer geweest) maar zal een volgende keer me zeker aanpassen aan het gedrag op straat. Staat men stil: Staan wij stil!!!(respect is bij mij erg hoog!)
Dat heb ik ook al gezien,dat mensen(spreek wel in een park)dikwijls gewoon blijven voortkletsen,precies of dat er niets aan de hand is.Vroeger:toen ik naar een bioscoop ging om één of andere film te bekijken,stond er altijd een politieagent om speciaal de mensen in de gaten te houden.Maar tijden veranderen,gelukkig maar.g.s
in princiepe ga ik altijd netjes stil staan maar als de thai rond om mij gewoon doorgaan met waar ze mee bezig zijn dan blijf ik ook niet netjes stilstaan en ga ook gewoon weer verder met waar ik mee bezig was
Tot op heden nog niet meegemaakt, maar als dat wel zou gebeuren. Zou om me heen kijken, kijken wat het merendeel doet en pas me daarop aan.
Even wat anders, in mijn oude dorp als er dan een begrafenis stoet voorbij kwam dan stond je stil! Auto, fiets, lopen maakte allemaal niet uit! Ook deden oude mannetjes hun petten af. Hier doet niemand dat! Nu moet ik wel doorrijden anders veroorzaak ik verstopping maar fijn doorrijden vind ik dat niet! Maar soms als ik loop, en er komt toevallig een uitvaartdienst uit de kerk, dan houd ik stil, sta dan zogenaamd mijn veter te strikken ofzo. Hier kennen ze het gewoon niet. Maar het is mijn stukje opvoeding.
Hier kennen ze het gewoon niet. Maar het is mijn stukje opvoeding.
Kunnen velen een voorbeeld aan nemen!
Dankjewel, lief dat je dat zegt.
maar het zou me niet verbazen als het weer meer gaat gebeuren, het stilstaan volkslied spelen d, want ik krijg de indruk dat het met de gezondheid vd koning niet zo geod gaat als ze doen voorkomen.
getuige dat ie eens in de zoveel tijd ff het ziekenhuis verlaat eb af entoe de pm ontvangt met uiteraard grote foto’s in de kranten. heb het gevoel dat ze dat doen om ook de bevolking “gerust” te stellen.hij ligt nl wel erg lang in het ziekenhuis, als sinds sept.
Hier in Trang doen de mensen gewoon verder ("groot"stad he) in Kantang (20km verderop “stadtje”) staat ALLES stil.
Wat een uitvaart hier betreft, toch voor de Boedisten, is er geen reden om bedroeft te zijn men reincarneert toch. Het respekt betoon je hier door even op het " feest’ binnen te wippen (indien in jou buurt)en als het jou een bekende is een rookstaafje aan de kist te branden.
Over de King zijn gezondhied heb ik ook een naar gevoel en sluit mij bij Bco’s mening aan.
MVG Frank