Wij willen in November naar Thailand, 17 á 18 dagen.
We zijn nog nooit eerder in Thailand geweest, zelfs nog nooit in Azie :chin:
Na veel zoekwerk op internet hebben we besloten dat we de reis willen boeken bij Thailand online. Niet het echte groepsreizen (met 40 man in een bus en er bij een toeristische trekpleister uit worden gegooid voor een foto) maar wel alles georganiseerd. Ik heb gelezen dat Thailand een land is waar je alles prima ter plekke kan regelen, maar dat zie ik niet zitten, vooral omdat we voor het eerst gaan.
Thailand online biedt heel veel bouwstenen aan, die er in mijn ogen allemaal even interessant en leuk uitzien… ik zou daarom graag wat ervaringen lezen van mensen die goede of juiste minder goede ervaringen hebben. Welke bouwsteen zou je ons zeker aanraden, en welke afraden? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
We willen trouwens beginnen in Centraal Thailand, dan een paar dagen Noord Thailand, en eindigen in Zuid Thailand (waar we ook een aantal dagen willen genieten van mooie stranden…)
Graag iets concreter: Welke bouwstenen heb je op het oog ?
En ook : Waar ben je naar op zoek ? Mag dat ook toeristisch zijn bijvoorbeeld ? Tempels, natuur, stranden, trekkings, wilde jungleavonturen, je roept het maar.
Ok sorry, ik zal inderdaad iets concreter zijn.
We willen beginnen in Bangkok, en daar 3 dagen verblijven. Wat we daar precies kunnen en willen doen weet ik nog niet, maar we vermaken ons vast wel
River Kwai : Altijd doen als je van jungle houdt. Ik was er afgelopen feb. nog. Ik weet niet of het mogelijk is om zo’n bouwsteen “te rekken” met een paar dagen, maar het is sowieso geweldig daar.
Soms kom je groepen van 100 Russen tegen, maar verder is het nog niet zo toeristisch.
In het zuiden is het moeilijk om een mooi strand te vinden zonder massa-toerisme.
Ik zou voor Ko Chang gaan, en dan NIET kiezen voor White Sands Beach, maar voor een ander strand, elk ander strand is zonder massa-toerisme.
Wel nog toeristisch, maar goed.
Ben je er uitgekeken , dan kun je naar de andere eilanden, ten zuiden van KC, die zijn weer minder toeristisch.
Wow, bedankt!
Goed, de gouden driehoek laten we dus voor wat het is, en de river kwai gaat het op must-see lijstje, klinkt goed!
Ik zit nu te denken dat Ko chang een goeie afsluiter is, en de zuidelijke punt eerst over te slaan en in een volgende reis te bezoeken. Anders wordt het misschien wel wat veel gereis voor 17 / 18 dagen.
Dus dan zou het Bangkok (op fiets, bedankt!), River Kwai, Chiang Mai, Ko Chang worden. Is dat een mooie combi of sla ik nu iets over wat ik écht niet mag missen?
De tip van Dirkpie zou ik opvolgen, omdat dat heel mooi op je route ligt. (Je kunt diezelfde nachttrein naar CM ook vanuit Ayutthaya nemen), en voor de rest zeg je het zelf al:
Het is prachtig zo !
Eventueel kun je het zo plannen dat je in een weekend in BKK bent, want de Chatuchak (weekend) markt mag je eigenlijk ook niet missen.
Dit is nou zo’n trip die je heel makkelijk zelf doet: Je stapt in de skytrain, en stapt uit bij Mo Chit, en volgt de meute.
Vanzelfsprekend wordt deze markt alleen gehouden op za- en zondag, wees er vroeg bij, want je kunt je er echt een dag vermaken, en dan heb je nog niet alles gezien.
Bedankt! Ik ga nog even weer puzzelen Helaas kunnen we maar 3 weken vakantie krijgen, dus we willen echt max. 18 dagen weg. Als we eruit zijn, laat ik het nog wel even weten. En ondertussen zijn meer tips nog altijd welkom!
De River Kwai is in Kanchanaburi een grote, maar rustig stromende rivier.
K’buri zelf is niet zo interressant, de omgeving is veel leuker.
Je kunt vanuit K’buri een treinreis maken naar Nam Tok, met prachtige uitzichten over de Kwai Noi rivier, die daar veel wilder is als in K’buri.
Je koopt je kaartje gewoon op het treinstation, 2 euro voor een reis van anderhalf uur.
Bij Nam Tok is er ook een mooie waterval. Je kunt vanuit Nam Tok eventueel ook weer met de bus terug naar K’buri.
Tevens kun je vanuit K’buri kun je Erawan National Park bezoeken, met mooie jungle en nog veel meer watervallen. Dit kun je via een tour doen, of (goedkoper) zelf, de (gammele) bus vertrekt vanaf het busstation.
Prijs: Iets meer dan een euro voor een rit van anderhalf uur.
:chin:Isabel ik heb eens gekeken op die site vindt de prijzen nog al fors voor een drie daags tochtje 148 euro pp bij boeking 2personen
maar ziet er allemaal wel mooi uit wat ze beloven
noord Thailand zal ik zeker een week voor uittrekken en week zuiden houd je nog een paar dagen Bangkok over
succes:THAILAND:
3 dagen Bangkok incl. fietstour
3 dagen Kanchanaburi / Riverkwai
2 dagen Ayautthaya
Slaaptrein naar Chiang Mai
6 dagen Chiang Mai met o.a. trek naar bergdorpen (3dagen) en tokkelen
Per vliegtuig naar Bangkok, bus/ferry naar Ko Chang
5 dagen Ko Chang
en hoe ga je t doen ? Met bouwstenen, of waag je t er gewoon op ?
Let er nog even op dat er een bus of minibus rijdt (of zou moeten rijden) van het vliegveld naar Laem Ngop / Ko Chang, het zou lullig zijn als je eerst naar Ekkamai station in BKK gaat, om daar weer ri. het vliegveld (en uiteindelijk naar Ko Chang) te vertrekken. 2 uur rijden voor niks.
Als je een (duurdere) accomodatie hebt op Ko Chang, kun je die eventueel vragen om het transport te regelen van het vliegveld naar je hotel in Ko Chang. Ook goed voor je zelfbeeld, zo’n groot bord met “Isabel” erop op het vliegveld.
We doen een paar bouwstenen van Thailand online, maar ik heb inmiddels ook een hoop zelf geregeld.
Heb een retourvlucht kunnen boeken voor 544 p.p., dat was al een goed begin In Bangkok verblijven we 2 nachten in het Nai Lert Park Hotel en gaan we een fietstocht maken bij Andre Breuer. Daarna gaan we de River Kwai bouwsteen doen van Thailand Online.
Dan naar Ayutthaya, waar we 1 nacht verblijven. Dan met de nachttrein naar Chiang Mai, waar ik nog een mooi hotel zoek, maar ik denk dat het het gasthof Liams Suan Dok Mai wordt, daar heb ik veel positiefs over gelezen, o.a. hier! Hier blijven we 6 dagen, vanwaar we in ieder geval de 3-daagse bouwsteen van Thailand Online gaan doen (trek naar bergdorp)
Dan door naar Ko Chang, waar we verblijven in het Klong Prao Resort.
Omdat het vliegveld een uur ten oosten/zuiden van BKK ligt ( dus al in de richting van Ko Chang) moet je zorgen dat je transport regelt de goede kant op.
Dus niet eerst naar BKK om op de bus naar Trat?KC te stappen!
Cherdchai Tour is bijv. een busmaatschappij die vanuit BKK naar Trat gaat,
en stopt op het vliegveld. Vanuit Trat kun je een songthaew charteren
voor 250-300 baht, die zet je af op de Laem Ngop-pier.
Let op. Het hangt ervan af met welke maatschappij je naar BKK vliegt. Wij vliegen van Chiang Mai naar Bangkok met NOKair omdat die voor een kleine meerprijs betere en ruimere stoelen biedt met 2 naast elkaar (NOKplus), eenvoudig te boeken (internet) en zonder kosten wijzigbaar (90 dagen).
Maar Nokair vliegt op het kleinere Bangkok Don Mueang Airport, iets ten noorden van de stad en met een directe treinverbinding naar het BKK Centraal Station (de lijn Chiang Mai - Bangkok stopt bij deze luchthaven).
Ik ben ook op Thailandonline gestoten, via internet. Toen ik het even ging opzoeken, zag ik jouw vragen van vorig jaar. Wij gaan ook voor de eerste keer richting Thailand, met 2 kinderen. Kun je me vertellen of je reis is meegevallen ? en met de organisatie van Thailandonline ?
Wij hebben de bouwstenen ‘River & Railway’ gedaan, en ‘Van bergdorp tot bamboevlot’ (ofzo, 3 daagse trektocht in de bergen) beide zijn ENORM goed bevallen en waren erg goed geregeld door Thailandonline. We hadden ook nog een paar keer prive vervoer door hun laten regelen, ook dat was tip top in orde.
als we weer naar Thailand gaan zou ik wel meer ter plekke regelen ipv vooraf in NL. Maar omdat dit de eerste keer Thailand was, gaf mij dit wel rust om van te voren te weten waar we aan toe waren.