ik ben mezelf aan het orienteren om een rondreis te maken door Thailand met mijn 3 kinderen van 11, 12 en 16,
bijna alle reis sites heb ik nu wel gezien de mooiste vind ik die van Thailandonline.nl die bouwstenen spreken mij heel erg aan.
Nu ben ik aan het puzzelen gegaan en ben ik straks inclusief de bouwsteen passage trough Cambodja en onze vliegtickets ineens ruim 10.000 euro lichter, dat valt veel hoger uit dan mijn begroting dus ik probeer te bezuinigen…
Wellicht is het goedkoper om zelf wat van de bouwstenen ter plekke te gaan ondernemen?
Ik ben alleen bang dat we straks plotseling geen onderkomen hebben enz.
Misschien hou ik een aantal accomodaties aan via Thailandonline maar het idee van zelf rondtrekken vind ik ook wel erg gaaf!
Is er iemand die ervaring heeft met Thailandonline?
In het speciaal met betrekking tot de bouwstenen…zijn deze gemakkelijk ook om zelf te ondernemen?
Zou dat ter plekke inderdaad veel geld kunnen schelen?
Ik wil in elk geval heel graag naar:
zou ik ook mooi vinden maar lees zulke zielige verhalen over die olifanten die misbruikt worden voor hikings dat ik het bijna niet meer over mijn hart kan verkrijgen hier aan mee te doen…
Wat is hier jullie mening over?
Chang mai Ayutthaya en Bangkok lijken me simpel zelf te regelen en daarnaast zo ruim opgezet qua hotels ed dat je zou denken er zeer te slagen voor een accomodatie…corrigeer me als ik er naast zit!
Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen over het gebruik en de kosten van de slaaptrein en ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Alles is plaatselijk zeer goed te regelen, tot meestal één dag van tevoren. Van Thailandonline.nl weet ik niks, maar wat ik wel weet is dat de meeste reisorganisaties inderdaad meer vragen dan dat je het plaatselijk zou boeken, wat natuurlijk ook logisch is omdat ze anders niks zouden verdienen! Maar aan de andere kant heb je ook niet het gemak dat je inderdaad 100% kunt relaxen, en je eigenlijk met je “ogen dicht” kunt reizen omdat je overal heen gebracht zult worden. Persoonlijk vind ik het zelfs leuker om ergens gewoon heen te gaan en dan te kijken wat&waar ik heen ga, maar ik kan me goed voorstellen dat dit met kinderen lastig(er) is! Als ik het goed herinner is er trouwens ook een olifanten kamp waar olifanten die vroeger mishandeld zijn hun rustige oude dag kunnen hebben! Iemand herinnerd zich de naam?
Hi Massiv bedankt voor je reactie!
Jan bedankt voor je hulp!
dat park heb ik toevallig benaderd, ze vragen voor volwassenen 150 euro voor 2 dagen.
" kinderen tot 12 jaar (bij aankomst) krijgen een speciale prijs
van 105,- euro. Een korting van 45,- euro per kind tot 12 jaar.
Dit is ook inclusief; retour transfer van Chiang Mai naar het park,
accommodatie op basis van volpension (1x O, 2x L, 1x D), entreegelden,
introductie van olifantexpert…"
Aldus hun mail.
De ervaring lijkt me geweldig maar ik zal echt moeten puzzelen met mijn budget dus of dat gaat lukken moet nog blijken, helaas.
Weet jij of het op de eilanden ook makkelijk te regelen is ter plekke een onderkomen te kunnen vinden?
Het lijkt me hardstikke leuk om op eigen houtje door Thailand te trekken misschien dat ik enkele bouwsteen aan hou voor de zekerheid ik vind dat tentenkamp bijvoorbeeld zo leuk en op hun eigen website waren de prijzen best hoog ik dacht zelfs net zo duur als bij Thailandonline dus wie weet boek ik die dan op voorhand net als het natuurpark Khao Yai.
Ben jij daar toevallig geweest?
Heb je nog overige tips?
Ik ben blij met echt alle do’s en dont’s! :zon02:
Beste Carica,
Over thailand online zou ik me maar niet druk maken. Wij, 2 volw en zoon v 10 jaar, reisden afgelopen mei via Riksjakids.nl, wat een onderdeel is van Thailand online. Tijdens onze bouwstenen reisden we dan ook geregeld samen met thailandonline-boekers. Zij waren, net als wij, dik tevreden over alles! (eerlijk is eerlijk; éénmaal hadden we een slechte gids. Maar dat is later allemaal netjes uitgepraat en kregen we zelfs een vergoeding!) Ook de beschrijving; van dag tot dag klopt! Dus als je budget het toelaat zou ik voor het makkelijke ‘vooruit boeken’ kiezen, Trouwens als je twijfelt, bel dan eens naar Riksjakids.nl. Daar zitten geweldig leuke, lieve mensen die zelf ervaring in Thailand hebben én ze helpen je graag!
Veel plezier in Thailand…wij hopen volgend jaar ook weer te gaan!!!
Veel tripjes kan je idd gewoon ter plekke regelen, geen enkel probleem.
Maar je zou ook eens kunnen kijken op de website van Green Wood Travel (www.greenwoodtravel.nl) of Special Journey (www.specialjourney.com). Beide organisaties zitten in Bangkok en hebben een Nederlandse manager. Je kan ze natuurlijk ook altijd even mailen en om een offerte vragen…
Tsja, ThailandOnline enzo zijn tig keer duurder als de local agencies waarbij het uiteindelijk geboekt wordt.
Ooit bij VietnamOnline 's een offerte opgevraagd van een bouwsteen voor die boottocht. Dezelfde bouwsteen daar toen eenvoudig gevonden. Qua prijs ging die minimaal 10x over de kop, dat scheelde echt meer als EUR 100!
Dus gewoon gaan met die banaan >>> Terplekke kan je met een beetje gezond verstand en lezen, simpel leuke dingen regelen. Zelfs nog een dag van te voren… :chin:
In het hoogseizoen (nov-feb) kan het iets lastiger zijn om goede/betaalbare accommodatie te vinden (ofwel te onderhandelen over de prijs), maar als je genoegen neemt met weinig moet het lukken. Ga je buiten hoogseizoen, zeker no problemos, heb nog nooit een ‘vol=vol’ gehad.
Bedankt voor jullie reacties ik ben er heel erg blij mee en Dave ik ga die linkjes zo bekijken!
Ik heb echt geen idee wat ik in Thailand kan verwachten en vind het een heel avontuur,
mijn budget is niet zo groot dat ik Thailandonline kan aanhouden op alle bouwstenen en ik speur dit forum elke keer helemaal af waardoor ik zolangzamerhand denk dat ik de reis beter op eigen houtje kan ondernemen alhoewel ik dat tentenkamp in Kanchanaburi echt heel graag zou willen toevoegen aan de reis en of ik dat daar ter plekke kan regelen dat weet ik niet dus wellicht is dat dan handig om vanuit Nederland vast te leggen.
Het park Khao Yai hetzelfde verhaal eigenlijk…is er iemand die daar geweest is?
Bedankt nogmaals ik ben heel blij met elke reactie,
ik plan en zoek alles alleen uit dus jullie hulp en kanttekeningen worden enorm gewaardeerd!
Niet teveel tijd steken in speuren op het forum (that’s minddazzling in the end), gewoon gaan en daar gaan ‘doen’. Dat tentenkamp kan je daar ook vast boeken (ik ben er niet bekend mee btw.), zo ook dat park.
Ik zou op hoofdlijnen de route een beetje bepalen, maar ook weer niet te strak aan vasthouden, wees wel iets flexibel… aan het begin van de vakantie even een dagje of wat acclimatiseren en zo ook aan het einde een beetje rust inbouwen. Overal kan je mini-vans vervoer vinden, op het busstation terecht voor standaard of luxe busvervoer, ofwel met de trein gaan, desnoods met taxi.
Wanneer ga je nu overigens? Laagseizoen is altijd wel ok, maar in het hoogseizoen kan het nl. net even wat lastiger zijn om te boeken of te reserveren, omdat het drukker is (en iets duurder), dan moet je echt even een paar dagen van te voren via een local agency even vragen wat mogelijk is. Elke goede hotelbalie in BKK heeft een tourcompany.
Wij gaan eind april als alles rond komt een maand weg waarvan ruim 3 weken Thailand en 5 dagen Cambodja.
Heb jijzelf ervaring met treinreizen in Thailand?
Ik overwoog om slaaptreinen te nemen maar geen idee wat dat kost en hoe dat bevalt,
ik las ergens bij dave zijn posten dat binnenlandse vluchten heel goed betaalbaar zijn.
Bij Thailand online hadden ze het over 100 euro pp maar Dave wist iets veeeel goedkopers ;))
Owh, eind april (2010), nou dan is er weinig aan het handje! Eind april is het ook nog tamelijk droog.
Ik zou overwegen om iets eerder te gaan, dan pak je nog Song Khran mee (Thais Nieuwjaar, waterfestival). Volgens mij 13 april, erg leuk om mee te maken.
Yip, slaaptreinreis gedaan, super relekst was dat. Kosten: iets van 1200 bath (25 euri), van bijv. BKK naar Chiang Mai, ri. noorden. Is iets van 700 km, trein deed er 12 uur over. Je kan ook treinen nemen naar het zuiden, ri. Surat Thani. Zie bijv. hier 's meer info: http://www.greenwoodtravel.nl/transfers.htm
Owhja: vliegen… met Air Asia, Bangkok Airways, Thai Airways etc. kan je eenvoudig zelf onlijn vluchten boeken. Heb een half jaar geleden BKK->Hanoi (Vietnam) voor 1600 bath (32 euri, enkele reis) gevlogen met Air Asia. En voor krap 1200 bath van BKK->Koh Samui.
Hoi Carica,
Hieronder staan alweer enkele tips van Danny waarmee je vast aan de slag kan. Zeker het Thaise nieuwjaar is hardstikke leuk!!! Maar voor een paar euro meer heb je inderdaad een binnenlandse vlucht en win je er heel veel tijd mee. Wij vlogen van Chang mai naar BBK voor zo’n 40 eu pp! De nachttrein van BBK naar Surat Thani vonden wij een (kleine)ramp; vier uur vertraging en die trein stopt zeker twintig keer, zodat er van slapen heel weinig komt! Nu weet ik je lichaamslengte niet, maar de bedden zijn helaas maar 175 cm lang… Al met al was het wel een hele ervaring! :slywink: Maar wij nemen de volgende keer wel een vlucht!
Als je met een taxi gaat reizen…afdingen hoor!!! Daar valt heel wat te verdienen.
Succes!!!
Bangkok Airways en Thai Airways zijn geen lowcost-maatschappijen, dus tickets zijn vaak nog best prijzig. Via AirAsia (www.airasia.com) kan je idd goedkope vluchten boeken binnen Thailand en Azie. Andere optie voor binnenlandse vluchten is NokAir (www.nokair.com), ook een lowcostmaatschappij. Vanaf Bangkok vliegt AirAsia vanaf Suvarnabhumi en NokAir nog steeds vanaf de oude luchthaven Don Muang.
Iets anders,Dave:is one two go terug bezig? dit maar voor informatie,zelf ga ik nooit meer vliegen met deze maatschappij!!gegroet en goedemorgend;georgessiam.
Geweldig dat jullie de tijd en moeite hebben genomen om me te helpen met jullie tips e.d
Dat die slaaptrein zoveel stops maakt was in mijn hoofd niet opgekomen…
Ik heb Greenwoods web site bekeken en lijkt me erg interessant!
Het Thaise nieuwjaar ga ik helaas niet meemaken omdat mijn dochter tzt examen moet doen.
Is het trouwens in mei regenseizoen? Misschien een domme vraag maar ik zou het echt niet weten.
mei=regenseizoen,de beste maanden om Thailand te bezoeken zijn,eind januarie,februarie en maart.Maar niet op alle plaatsen regend in Mei,er is meer reegenval in Bangkok dan op de eilandjes in het zuiden!!g.s