Thailand

hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Het is namelijk de bedoeling dat we in november naar thailand gaan, en ik wil er eigelijk zo heen,(alleen een ticket kopen en dan gaan)
maar ik weet niet of ik dit wel moet doen. ik heb gehoord dat het wel goed te doen is in Thailand, maar weet gewoon heel veel dingen niet en daarom is het best wel spannend.
wie kan mij aan een paar handige tips helpen b.v. tel. adressen, hoe wat en waar je moet zijn, namen, of het makkelijk is en niet te lang duurt als je een binnenlandse vlucht wilt boeken maar ook waar de mooie plekken zijn. en of je in het noorden bij Mae Hong Son ook wel makkelijk alleen heen kun want daar wil ik zowiezo heel.
ik heb er nu al zien in want het lijkt me zo’n super land. ik wil ook vast iedereen bedanken die mij een bericht stuurt. groetjes

Hoi Viv,

Thailand is inderdaad goed te doen te doen in je eentje, koop een Lonely Planet of een andere reisgids voor tips. Binnenlandse vluchten kun je in Thailand in veel gevallen zeer kort van te voren boeken (soms nog dezelfde dag), maar als je meer zekerheid wilt: boeken in NL hoeft niet duurder te zijn (had ik ook gedaan).

Er worden in Chieng Mai vele tours naar Mae Hong Son aangeboden, vaak inclusief vlucht. Losse vluchten schijnen regelmatig vol te zitten. Zelf ben ik niet in Mae Hong Son geweest, ik heb van verschillende kanten gehoord dat bezoeken tegen vielen en dat het een grote mens onwaardige poppenkast was. Vrouwen krijgen ringen om hun nek om touristen gunstig te stellen, iets wat ik niet vind kunnen. Maar goed. (Ik heb vrijwilligerswerk bij de Akha Hill Tribe gedaan en ben zo dingen te weten gekomen over Hill Tribe tourisme die niet door de beugel kunnen!)

Voor meer ideeen, adresen en links wil ik verwijzen naar mijn homepage.

Succes met de voorbereidingen,
Jenny