16 november zouden wij voor een maand naar thailand willen gaan.
Wij zijn er nml nog nooit geweest.
Ik zou de eerste 3 nachten in Bangkok willen verblijven en daarna verder willen doortrekken… maar uiteraard kennen wij het land niet.
Tours met 30 man in een busje zien wij niet zo zitten.
we willen voornamelijk avontuur, idyllische plaatsen zien …uiteraard ook wat cultuur…en romantische stranden ( het is trouwens onze huwelijksreis )
Heeft er iemand tips van welke plaatsen je absoluut moet gezien hebben?
en is het echt zo gemakkelijk om binnenlandse vluchten te boeken?
waar boek je die trouwens?
bij airasia kan je goedkoop binnenlandse vluchten boeken,online.
ayuthaya,lopburi,chiang mai, chiang rai, pai, mae hong son, kanchanaburi, koh chang bij pataya en koh chang in de andaman zee.
en dan zijn er nog heel veel niet toeristiche plaatsen die de moeite waard zijn.
Goedekope binnenlandse vluchten vind je idd bij AirAsia (www.airasia.com) of bij NokAir (www.nokair.com)
Plaatsen die je zeker zou moeten aandoen tijdens een 1e Thailand-reis zijn uiteraard Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya en Chiang Mai (en evt. Mae Hong Son).
Keuze uit romantische stranden zijn er voldoende…
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Ayuthaya is de moeite waard, maar Sukothai zeer zeker ook, omdat daar de tempels 's avonds verlicht zijn (romantisch dus). Koh Tao is een prima eiland (relatief rustig, veel baaitjes die niet druk zijn, mooi snorkel en duik plekken). Chiang Mai uiteraard, en Bangkok kom je niet omheen (een paar tempels, China Town, Lumpini park tegen de avond). Je kan de Mae Hong Son loop doen (rondje van Chiang Mai - Mae Hong Son - Pai en terug), of een trekking (maar het hele hill-tribe bezoeken gedoe is een verschrikkelijke aapjes-kijken geworden).
Ben van plan om via greenwoodtravel de tickets en de eerste 3 nachten te boeken in bangkok,
ook de laatste 2 nachten voor ons vertrek terug naar Belgie.
Eens aangekomen in Bangkok zijn we van plan om daar tours te boeken.
Is dit aan te raden ? Of Beter trips opvoorhand boeken?
Heeft er iemand ervaring met Greenwoodtravel?
Btw: We zouden vliegen met Eva air ? Goede maatschappij?
EVA Air is een Taiwanese maatschappij en is prima. Vanaf september gaan zij met een nieuwer type toestel (Boeing 777 i.p.v. de Boeing 747 Combi) vliegen tussen Amsterdam en Bangkok v.v.
Dit betekent dat ook passagiers in de Economy Class de beschikking hebben over een eigen tv-schermpje i.t.t. in de Boeing 747…
Mochten jullie iets ruimere stoelen willen voor de lange vlucht, dan zou je kunnen vragen naar de prijzen voor de Elite Class, kijk hier voor meer info:
Eventueel kan ik ook nog even voor jullie kijken naar de prijzen voor vliegtickets. Je kan dan het beste een mailtje sturen naar [EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl
Tevens kan ik kijken naar hotelovernachtingen in Bangkok en overig Thailand indien gewenst (i.s.m. www.BezoekThailand.nl)
Dave tijdens mijn rondreis heb ik een vrije dag ter besteding in Chiang Mai, weet jij heeeeel toevallig of het te doen is om op die dag een bezoek aan Mae Hong Son te brengen?
Dat wordt lastig…met een minibusje ben je al snel zo’n 5 uur onderweg…dus dat heeft erg weinig zin…
Je zou kunnen kijken of je goedkope vluchten kan boeken, heen in de ochtend, terug eind v/d middag of avond. Voorheen bood Nokair vluchten tussen Chiang Mai en Mae Hong Son aan (www.nokair.com)
Thai Airways vliegt ook op deze route, maar zal vrij prijzig zijn verwacht ik…
dit lukt ook niet want dan ga je in de middag ernaartoe en moet je meteen weer terug. of pas de volgende dag 's middags en in november gaan ze alleen op dinsdag , woensdag en donderdag.
Karin, klopt helemaal. Kende de tijden van NokAir niet, maar heb ff gekeken en deze zijn idd niet gunstig.
Met Thai Airways kan je evt wel 's ochtends heen vliegen en in de namiddag terugvliegen, maar dan ben je ook nog maar heel kort in Mae Hong Son (hoewel het dorpje zelf vrij klein is en de luchthaven vlakbij het dorpje ligt).
Thai Airways is ook niet goedkoop wat tickets betreft, dus ik zou lekker een kookcursus gaan doen Cynthia. Ik had vorig jaar ook een kookcursus in Chiang Mai geboekt voor mijn oom, tante + aanhang en zij vonden dit helemaal geweldig.
Mocht je een kookcursus gaan doen, kan je na terugkomst mooi de hele Turkije-community uitnodigen voor een Thais dinertje !
Ga ook zeker naar een Muy Thai wedstrijd bekijken (kan in Bangkok of Chang Mai) of zelf een training doen is nog leuker (en vermoeiend!)… verdere dingen die je kan gaan bekijken, lees ons reisverhaal…
ja is idd zoiets als kickbocksen ik geloof dat het wel iets anders is of andere spelregels ofzo.
je kan in chiang mai, pattaya en hua hin ook zelf trainingen volgen. en vast in nog veel meer plaatsen. in hua hin is 2 keer per week een wedstrijd waar je naar kunt komen kijken, maar zijn wel allemaal amateurs. in chiang mai en bkk heb je ook proffesionele wedstrijden waar je kunt gaan kijken.