wij willen graag in november naar thailand en willen eigelijk er zo heen zonder de verdere reis te boeken.
wij zijn heel benieuwd hoe anderen dat ervaren hebben of het zo wie zo wel aan teraden is.
mischien een paar tips zou ook fijn zijn.
we hebben er super veel zin in.
Thailand is een van de makkelijkste bestemmingen om rond te reizen zonder iets vooraf te boeken (behalve je vliegticket natuurlijk )
Naar alle uithoeken in het land gaan bussen (erg goedkoop) en treinen gaan ook naar de meeste grote plaatsen in het noorden, oosten en zuiden (ook goedkoop). Sinds een aantal maanden vliegt de low-cost carrier Air Asia binnen Azie en hier kan je ook goedkope vluchten boeken (te vergelijken met Easy Jet e.d.; zie www.airasia.com).
Overnachtingen in Thailand kan je zo duur maken als je zelf wilt; je kan in een heel goedkoop guesthouse slapen voor een paar euro per nacht, maar je kan ook wat duurdere hotels met wat meer luxe boeken.
Plaatsen die ik in ieder geval zou bezoeken zijn Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai en Bangkok uiteraard. Leuke strandbestemmingen zijn Ko Samui, Cha’am of Ko Chang.
Veel plezier met de voorbereiding alvast !!
Thailand is zeker super!
Enneh, ik zou beslist niks boeken vanuit Nederland, alles is prima met het openbaar vervoer te doen of ter plekke te regelen.
Aanraders (als aanvulling op bovenstaand bericht):
Chieng Rai: makkelijk te bereiken vanaf Chieng Mai, maar veel minder toeristisch en knusser. Betere trekkings.
Lopburi: leuke dagtocht vanuit Ayuthaya
evt Hua Hin: schijnt minder mooi te zijn dan de eilanden, maar wanneer je weinig tijd hebt en toch een dagje strand wilt is het een goed alternatief. (Leuk: tempel met apen.)
Hua Hin is inderdaad een leuk plaatsje !!! Maar ik ben vorig jaar in Hua Hin en Cha’am geweest en vond zelf Cha’am nog iets leuker. Gezellig strand, niet supertoeristisch. In vakanties en weekenden komen er ook veel Thais, is errug gezellig.
Ga in ieder geval niet naar Pattaya, dat is echt helemaaaaaal niks.
Om veel onnodige kosten te besparen moet je zeker nix boeken in nl, alleen je ticket dan. Neem een reisgids mee! Een echte aanrader is de footprint. Deze reisgids geeft je meer achtergrond informatie over de steden en bezienswaardigheden en tevens genoeg info over hotels en restaurants en vervoer. Onze ervaring is dan ook dat deze reisgidsen met kop en schouder uitsteken boven de lonely planet.
Ik weet nog bijna niets over Thailand maar hou wel van wat avontuur. Ik denk tot nieuwjaar of langer rond te trekken en hier en daar, als de plek me aanstaat te blijven hangen.
Ook ontwikkelingshulp doen, werken, Engelse les geven behoren tot de mogelijkheden. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Om even op bovenstaand berichtje te reageren: in Thailand is inderdaad veeel Thais eten te vinden…best vreemd…
Wat Pattaya betreft: hier zou ik absoluuuut niet naar toe gaan. Er zijn veel leukere en mooiere strandbestemmingen. Mocht je een strandbestemming niet al te ver van Bangkok zoeken, dan is Ko Samet echt een aanrader !!! Geen grote hordes toeristen, superstranden en leuke bungalows aan het strand en GEEEEN McDonalds en Burger King.
Even over Koh Samet, heerlijk eilandje maar controleer even of het geen Thaise feestdag is als je gaat. Het is dan namelijk helemaal VOL en je kan dan of op het strand slapen of een speedboat terug nemen. (of gewone boat).