Hallo,
Ik ben van plan om in Februari op vakantie te gaan naar Thailand, ik wilde eerst in November gaan maar vanwege me werk is dat niet mogelijk. Ik ben er nog nooit geweest, ik ga samen met me zus, zij is er ook nog nooit geweest. Ik heb al heel veel dingen op internet gelezen. Nu vraag ik me af,
Ik denk dat het leuker is om gewoon een vliegticket te kopen, thuis een route uit te stippelen en dan weg te gaan. Me zus is daarvan nog niet zo overtuigd, zij denkt dat het beter is om via een reisbureau te boeken maar ik moet je eerlijk toegeven dat vond ik een soort duurder dan verwacht, als je via een reisbureau boekt ben je gemiddeld 1600 euro kwijt voor 21 dagen… ik denk als je zelf de route uitstippeld dat het dan goedkoper is, gaat het mij niet echt om het geld, maar als het goedkoper kan, en dan misschien nog wel veel leuker is, vind ik dat niet erg…
Ik heb al een paar forums gelezen, ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen… is er misschien iemand 21 dagen weggeweest en zelf de route uitgestippeld, die ongeveer nog weet hoeveel hij kwijt was…
Als je voor het eerst naar Thailand gaat, zou je enigszins een standaardroute kunnen volgen die veel mensen doen als ze voor het eerst naar Thailand gaan. Je bezoekt dan de meest bekende bezienswaardigheden zoals Bangkok, Kanchanaburi (River Kwai, evt overnachten op het Floatel), Ayutthaya, evt. Sukhothai, Chiang Mai (met korte jungletrekking), aantal dagen aan het strand en wellicht nog afsluiten met een paar dagen Bangkok om nog even te shoppen.
In Bangkok zijn er zeker aantal dingen je niet mag missen zoals het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en maak zeker een fietstocht door Bangkok (onvergetelijke ervaring). Ook een tour door de klongs van Bangkok is erg leuk om te doen.
Als je via een reisbureau in Nederland boekt, ben je altijd meer kwijt dan als je in Thailand bij een reisagent boekt.
Als jullie tijdens jullie reis in goedkopere guesthouses willen verblijven, kan je dat heel goed ter plaatse boeken.
Mocht je het prettig vinden om toch van tevoren het e.e.a. vast te leggen, dan kan je me altijd een berichtje sturen, zodat ik geheel vrijblijvend een programma voor jullie op kan stellen met alle kosten erbij (ik werk voor Viengtravel, de oudste NL reisorganisatie in Thailand). Sowieso is het misschien wel erg prettig om een hotel te boeken na aankomst in Bangkok, zodat je niet nog op zoek hoeft naar een hotel (moe van de vlucht, warm etc etc).
Bedankt voor de reacties…
Ik las heel vaak op internet dat je als 25 euro per dag uitgeeft dat het dan veel is, ik had voor me zelf al voorgenomen om 40 euro per dag te berekenen. Het lijkt me verschrikkelijk als je je laatste dagen door brengt en je geen geld meer heb… Ik wil de guesthouses aan doen… Ik heb het idee om gewoon een soort lekker back to basic met onze backpackes door thailand te trekken en de inderdaad de laatste dagen op het strand door te brengen…
Ow als ik er over nadenk wil ik het liefst morgen al weg!
zit er goed uit de film… ja geshopt moet er zeker, misschien zelf wel het belangrijkste lol2 nee hoor…
maar inderdaad op een houtje bijten is niks, maar jij bent er ook al een keer geweest, daarom denk ik ook dat het verstandig is om bij iemand informatie in te winnen die er al is geweest… jij hebt er toch meer verstand van dan ik…
Hoi Denise op de reisinformatie van het Thailandforum heb ik een aantal filmpjes geplaatst oa:Koh Lanta zie link: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=102361 alsook van Koh samet zie link:http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89914
Om vanuit Bangkok op dit paradijselijke eiland (Koh Samet)te komen, vertrekt er een eerste-klas bus vanuit de Eastern Bus Terminal (Ekamai) naar Ban Pe (vanwaar de boot naar Samet vertrekt.) De busreis duurt iets over drie uur en kost ongeveer 300 baht (zo’n 6 euro). De bushalte is tegenover de bootpier.
De overtocht van Ban Phe naar Samet duurt zo’n 25 minuten. Het is het niet waard om een retourtje te kopen want je krijgt geen korting. Je moet tussen de 6 en 8 euro betalen bij aankomst op het eiland. Dit is omdat het eiland een Nationaal Park is en dit geld als toegangsprijs berekend wordt.
Wat kan me zoal doen op dit desolaat verlaten eiland(weekdagen)namelijk een brommer huren(100bath) moet je er wel bijvertellen dat de wegentjes op dit eiland wel slecht bijliggen.strandwandelingen,massageparlors,leuke barretjes niet ver van de pier,lekker eten aan het strand(op zo’n 2meter verwijderd van het water)Nu voor overnachting zou ik zeggen “Jepp bungalows” mooie kamers met tv,douche.Men kan s’morgens ontbijten(moet je er wel bijvertellen dat de ontbijttafel ongeveer 100meter verwijderd is van de bungalows.)
In iedergeval Koh Samet,blijft toch één van mijn favorite eilanden Denise,ga er binnenkort weeral naar toe om mijn batterijen op te laden.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“zHJeBD7ZIl8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
gegroet:georgessiam.
:chin:Eerste keer Thailand zeker spannend ik zal een starters reis nemen vliegticket met 1 of 2 nachten hotel Bangkok en dan zelf het land in trekken is zeker fijn als je aan komt in Bangkok als je al een slaap plaats is geregeld lekker op frissen en lekker Bangkok verkennen
Maak verder een verlang lijstje wat je zeker wilt doen maak daar een planning van neem wel voldoende rust dagen reizen in Thailand is op zich zelf al een avontuur zeker als je de taal niet kent.
succes met de voorbereidingen:THAILAND:
Koop een reisgids, en plan samen met je zus een flexibele vakantie.
Flexibel, dat wil zeggen, je weet waar je naartoe gaat maar niet hoelang, ik zou een stuk of vijf plaatsen uitkiezen, en een reserveplaats, voor als je tijd over hebt. Per plaats plan je een adres waar je slapen wilt, plus een reserve-adres voor als het tegenvalt ,wel plannen, niets boeken>
Dat is het belangrijkste verschil met alles hier boeken, Rik072 zegt het ook al: je kunt gaan en staan waar je wilt. Wees niet bang dat alles vol zit, het hoogseizoen is al geweest.
De regio Chiang Rai geeft erg veel waar voor je geld, kamer met airco, TV, douche en toilet voor 350 baht is in de rest van Thailand een zeldzaamheid.
Bangkok als laatste doen, shoppen aan het eind. Plan zeker een bezoek aan de Chatuchak- of weekendmarkt. Je weet niet wat je meemaakt, daar is dus echt alles te koop.
Nu zoals de meeste mensen al hebben geschreven,kan je in Thailand praktisch alles regelen reisbureautjes genoeg.
vb:Ayutthaya (1 dag)had ik verleden keer geboekt in kao san road, prijs was 650bath voor een hele dag.
Men kom je halen en afzetten aan het hotel,middageten is terplaatsen inbegrepen(behalve frisdranken dat moet je zelf betalen)we hadden ook een gids die ons door de mooie oude tempels van Ayutthaya begeleide.
Kanchanaburi,daar moet je teminste 3 dagen voor uit trekken,veel tezien oa:Hell fire pass,de plaatelijke museas,bridge over de kwai,het oorlogskerkhof ,tijgertempel,Saiyok Noi fall,en natuurlijk het Erawan nationaal park met zijn mooie watervallen.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“GVbgs8HMY7U” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
ivb:treintickets naar het noorden,geen enkel probleem men kan voor het vertrek(1uur tervoren) een ticket aanschaffen!! let op,alleen in weekdagen!!! als je vb in het weekend of op een feestdag vertrekt dan moet je teminste 3 dagen tervoren boeken,anders zou het wel eens kunnen dat de trein volzet is.
Nog een tip, als je van plan bent om 1 dag in Bangkok te verblijven en s’anderdaags naar het noorden of zuiden wil reizen dan kan je best een hotel nemen aan het Hualamphong station.
De train inn is een goed hotel en ligt ongeveer 150meter van het station verwijderd.
Beste Denise,
Mijn naam is Rick van Heijningen, mijn werk is adviseren van reizigers ,die naar Azië gaan,
alles geheel GRATIS , Ik verdien mijn geld met provisie van Hotels of/en vliegmaatschappijen (affiliate)
Je kan op leuke manier jouw reis samen met mij samenstellen, met Gratis div. gidsen en Video,s in jouw inbox, Alles is geheel vrijblijvend. boekingingen rechtstreeks aan Hotels en/of Vliegmaatschappij. http://oodynl.ws of http://www.travel-revolution.webs.com
E-mail ; oodynl@gmail.com
Adviezen nodig ?
Geheel GRATIS adviezen voor reizen in Azië.
gratis reisgidsen over vele plaatsen en ook veel video’s
Ik zoek voor jou naar de goedkooste vliegtickets.