Hallo,
Ha, zojuist m’n ontsnapping uit de hollandsche vrieskou geregeld! Nou ja, 3 weekjes dan toch.
zaterdag 15-1 land ik op BKK, dinsdag 18-1 haal ik de huurauto op (Toyota pickup, die zijn het goedkoopst en je zit lekker hoog), kar naar het zuiden, en woensdag 2-2 ben ik dan weer terug in BKK. 3-2 chinese new year beleven, 5-2 vertrekt het vliegtuig dan helaas weer.
Is alweer m’n derde vakantie in Thailand, het bevalt blijkbaar. De vorige keren in m’n uppie, deze keer zoek ik een leuke reisgenote!
Wat details:
- meerijden kost je niks
- ik heb een voorkeur voor low/medium budget accomodaties met fan, zonder airco (heb een hekel aan “posh” en teveel duitsers om me heen…). Ideaal: een bamboehutje op/aan het strand (daar waait het lekker doorheen). Waar jij slaapt mag je zelf weten, regel je eigen hutje/5-sterrensuite maar.
- ik ga in ieder geval 4 dagen naar Koh Lanta. Daar, in het zuidelijkste puntje, net waar de asfaltweg verandert in zand, ligt een piepklein “resort” met een paar bamboehutten en wat huisjes, 20 meter van het strand. Tropisch paradijs… je hoeft er niet de hele tijd op het strand te liggen, op Koh Lanta kun je diverse snorkel/sightseeing/kano trips regelen.
- de rest van de reis: we zien wel, in onderling overleg, maar Phuket is nogo-area. Teveel duitsers en D-reizenden (no offense).
Wie ben ik: 48 alweer, backpackersmentaliteit (maar flikker de backpack de laatste tijd toch het liefst achter in een auto), makkelijk in de omgang, kan heel grappig zijn maar dat hangt er vanaf wie er tegenover me zit…
Gebruiksaanwijzing: 's morgens 2 koppen koffie en 3 peuken. Moet. De rest boeit niet zo, het is tenslotte vakantie (ik rook dus).
Ik hou van cultuur, duistere snuisterijenwinkels en markten waar ze de vreemdste dingen verkopen, snorkelen, duiken als ik dat ooit leer, op z’n tijd in de kroeg hangen, mensen kijken, natuur (“apen” vallen daar niet onder), off-the-beaten track.
En wie ben jij?