:chin:ja ik hoorde het ook maar vluchtig op de radio.
:chin:Even nog over de bananen de kleine banaantjes zijn wel heel lekker dave of de bakbanaan is ook heel lekker.
Ben dan ook meestal vaste klant aan zoān karretje en informeer naar zijn loop route mocht ik later op de avond nog trek krijgenā¦
No problem Fransjes,je kon het niet weten.![]()
Uefa is gewoon heel corrupt op alle vlakken, jammer.
:chin:morgen,de 10 de alweer wat vliegt de tijd nog niet veel plannen voor vandaag
maak er allemaal maar weer een tof weekend van.
een vraag aan onze belgische vrienden hier, ik zat laatst met een vriend te praten en toen kwamen we op urbanus, treed die eigenlijk nog op of maakt ie nog films?
er waren toch ook stripboeken over hem
Urbain Servranckx (Sint-Gertrudis-Pede, 7 juni 1949) begon in de jaren zeventig als komiek met de begeleidingsgroep Anus. Al snel ging hij solo op tournee onder de naam Urbanus van Anus.
In 1974 kwam zijn eerste lp (Leevend) uit. Na een overdonderd succes in Vlaanderen veroverde hij vanaf 1975 ook de Nederlandse harten.
Zijn ākerstplaatā Een bakske vol met stro uit 1979 deed veel stof opwaaien en zorgde voor kwade reacties uit katholieke hoek. Het brede publiek kon de plaat best smaken: Urbanus verkocht er 150.000 exemplaren van.
In 1983 begon hij met de stripreeks Urbanus, met komische avonturen uit de fictieve jeugd van Urbanus in zijn woonplaats Tollembeek.
Met Hector (1987) en Koko Flanel (1990) stond hij in voor de grootste kassuccessen in de Belgische filmgeschiedenis.
Tegenwoordig treed Urbanus niet meer op. Een uitzondering was de hommage in het Sportpaleis, op 14 december, waarbij hij gehuldigd werd door bekende Vlaamse muzikanten.
Jongens ik geef forfait voor het weekend(teveel last van mijn onderrug)maak er nog een gezellige dag van en tot maandag.
groetjes:georges.:chin:
Hey Baco,11 jaar heeft urbanus niet meer een podiumshow gegevenā¦maar nu kriebelde het zo fel,en komt er op 16 december een show in het antwerps sportpaleis genaamd urbanus zelfs!Natuurlijk loopt vlaanderen en nederland dan storm voor de tickets en staan er inmiddels al 4 optredens gepland. Zen strips lopen als n trein,de vuilnis van urbanus is net uit!En je kunt hem zelfs drinken want heeft nu ook een lekker bier op de markt gebracht,cesar noemt dat,n sterk trippelbier genoemd naar zen vader in de strips.
Nog 6 nachtjes slapen en dan mogen we weer, helaas gisteren weer geen hoofdprijs in de staatsloterij dus houden we het maar bij de drie weekjes die gepland staan.
Schiet me gelijk de vraag door het hoofdā¦bij welke prijs, hoogte van het bedrag, besluit je om definitief te vertrekken naar Thailand ? zat zelf te denken aan 100.000 of red je het dan niet?
Olav
dus urbanus is niet helemaal uit beeld en ik begrijp dat hij financieel ook niets te kort komt.
vond hem atijd wel leuk vooral zijn nummers zwaantjes en madame met bontjas(of in die richting)
Als kind heb ik de plaat āLeevendā grijsgedraaid. Was er zot van. In de loop der jaren kwijtgeraakt, maar een jaar geleden heb ik de lp op een rommelmarkt teruggevonden voor een halve euro. Dolgelukkig. Sindsdien staat ie weer regelmatig eens op. Zijn shows van die tijd en vooral zān muziek vind ik nog altijd prachtig: origineel, ontroerend en zonder franjes. Spijtig genoeg heeft ie zich volgens mij vanaf midden de jaren 80 voor de kar van het goedkoop amusement laten spannen met miskleunen als 'āt is feestā, ed.
Voor de mensen die niet weten dat Urbanus ook zeer mooie songs geschreven (en gezongen) heeft, hier eentje van de B-kant van het album āLeevendā uit '74. Ik krijg nog altijd een krop in mān keel van deze simpele doch ontroerende liefdesverklaringā¦
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=W73RsTIc1jg[/ame]
En nog een klein pareltje in 't Brussels dialect, speciaal veur a, Liu! ![]()
Ter verduidelijking voor onze noorderburen:
een vareus: een trui
sajet: rol breiwol
Mooie liedjes Jelle, dat van Leentje is prachtig, ik heb ervan genoten. Bedankt.
Ten eerste een fijne vakantie toegewenst :vak02:
Ten tweede vergeet niet voor vertrek een oudejaarslot te kopen wie weet :cheer::cheer::cheer: en kun je als nog langer blijven.
Ten derde een ton 100.000 is een aardig startkapitaal om iets te beginnen(waar dan ook) tenminste als je een goed plan hebt maar om nu voor de rest van het leven gerust onder de palmboom te liggen antwoordt ik neen dat ga je niet redden ook niet in Thailand :mad:
Nogmaals fijne vakantie en geniet ervan :vak01: :dag:
Jan.
100.000 is dat niet een beetje weinig? Kan hoor , maar denk dat je dan nog wat moet bijklussen ginder⦠En dat is volgens mij andere koekā¦
:chin:Avond ,toch even aan de toog maar ga betijds mijn bedje op zoeken:slapen::slapen::slapen: was een drukke dag
100000Euro om te starten in Thailand is een mooi begin maar maak een goed plan en laat dat eens door rekenen door mensen die verstand van zaken hebben maar wees voorzichtig het kan ook op eens allemaal op zijn.
Als ik zo reken kan ik met 100000 euro goed van leven op pensioen,maar niet om een zaak uit de grond te stampen.
:chin:morgen,Georges hoe gaat het nu met je rug pas maar op als je het een zwakke plek blijft zeker met jouw zware werk
en ieder ander de werk week is weer begonnen