Thailand vraagjes

Even nog wat vraagjes vlak voor ons vertrek.

Is een klamboe noodzakelijk??

En dan nog een vraagje… ik lees waarbenjij sites van andere reizigers in Thailand en wat me opvalt is dat veel mensen met de tuc tuc door Bangkok gaan en dan met een gemaakt pak opzadelen. Herkennen jullie dat ook, dat je dan ineens een pak ‘moet’ kopen. Was er even nieuwsgierig over.

Dan nog iets… had net in een ander topic al even de vraag gesteld, maar nu nogmaals.
Wij gaan 30 dagen naar Thailand en Maleisie. We eindigen in Singapore. Is dat genoeg om geen visum aan te hoeven vragen??

XX

Nee, klamboe lekker thuislaten. Sowieso 's avonds altijd smeren, en overdag ook (tijgermug, knokkelkoorts).

Tuktuks vervoeren vaak gratis of voor heeeel weinig, als je dan maar een bezoekje brengt aan een juwelier of kleermaker. Van deze krijgt de tuktuk commissie voor het aanbrengen van een klant.
Als je daar een hekel aan hebt, wie niet zou ik zeggen, neem dan een taxi (met Taxi-meter erop), en vraag hem om de meter aan te zetten. Weigert hij dit, dan weer uitstappen. Je betaalt 35 B starttarief en je ziet de meter steeds wat oplopen, je kunt dus zelf zien wat je betaalt. Dit is in BKK zelden meer dan 250 B (5-6 euro)

In het andere topic stond het anders, maar wat er bedoeld werd: Als je Thailand binnenkomt via een luchthaven krijg je automatisch een visum voor 30 dagen. Op dag 30 MOET je weg, anders kost je dit 11 euro per persoon per dag, en een ondervraging op de luchthaven.
Zo te horen zijn jullie eerder Thailand uit.

De Thaise regering vraagt luchtvaartmaatschappijen om dit te controleren, het kan zelfs zo zijn dat de luchtvaartmaatschappij je een formulier in laat vullen, waarin staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor “overstay”.

Hallo,

Je kunt best een Tuktuk nemen als je niet een stop wil maken. Wij doen dit heel vaak in Bangkok. We betalen ze 100 bath ongeveer en als hij 1 stop maakt dan betalen we niet. Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt zo’n 6 keer in Bangkok geweest en zo gedaan.
Je kunt een taxi nemen maar mijn ervaring daarmee is dat ze bijna geen engels spreken en soms niet eens weten waar ze naar toe moeten rijden. Dit keer al meerdere malen meegemaakt.

Als jij een bewijs hebt waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Door middel van trein,bus of vliegticket dan heb je aan dit visum genoeg. Het probleem wat je gaat krijgen als je dat niet hebt dat de vliegmaatschappij je niet mee gaat nemen.
Je kunt nu tot maart 2010 een gratis toeristenvisum krijgen voor 60 dagen. Dan vragen ze nergens meer naar en nemen ze je zo mee.

ohja klamboe heb je niet nodig die zijn overal aanwezig in de hostels enz.

Bedankt voor je antwoorden, de klamboe hoeven we dus niet aan te schaffen en een tuktuk kan best zonder stop, fijn om te weten.
Nog wel even een vraagje over het visum. Is het genoeg dat wij na 30 dagen vanuit Singapore weer terug vliegen, of willen ze echt een overgang bewijs uit Thailand naar een ander land zien?
En een gratis toeristenvisum, hoe zou ik daar eventueel aan kunnen komen??
YTis onze eerste reis, vandaar dat ik zoveel vragen stel!

Hallo,

Als je een bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land verlaat en niet meer daar bent is dat voldoende. Als je toch een visum wilt aanvragen kun je dit doen bij het consulaat in Amsterdam of de Ambassade in Den Haag.
Via google moet je het wel kunnen vinden. In Amsterdam gaat het er het minst formeel aan toe.

Hoi moira,mijn verplaatsingen in Bangkok doe ik te voet,of ik neem de boot/bus!voor mij liefst geen tuk tuks.(te opdringend,te gevaarlijk dikwijls om me te rijden)Groetjes:Georgessiam.:slapen:

Hallo,

Is een persoonlijke keuze. Ik vind de Tuktuk helemaal geweldig en ik vind het opdringeriger wel meevallen. Wij lopen zelf ook onwijs veel dan zie je meer. Alleen het hotel waar wij verblijven ligt net even te ver van de MBK dus vandaar dat wij daarvoor een tuktuk nemen. Ik vind het altijd wel grappig die snelheid die ze maken. Maar nogmaals het is heel persoonlijk.

Sorry Moira,Ik kom van Belgie,maar ik zou het begot niet weten wat één KLAMBOE is???ik zit er al 2dagen over na te denken!Groetjes:Georgessiam.

Op de plekken waar ik sliep zonder airco was ik toch wel blij met mijn klamboe… In zo’n accommodatie hadden ze er dan namelijk ook geen 1. Soms moet je wel even creatief zijn in het ophangen ervan.

:tssk:

:slywink:Michelle,Wat is een klamboe?een hangmat?ik zou het niet weten???georgessiam

Haha, het is een net tegen de muggen. Kijk: http://www.boutique-sante-voyage.eu/images/pharma_voyage/PHMO01018_moustiquaire%20_Klamboe_big.jpg
Hij hoort dan wel helemaal dicht zodat er niet alsnog muggen in kunnen komen :wink:

:chin:Bedankt Michelle,we hebben weer iets bijgeleerd!Ik heb vroeger wel bij stammen gelogeerd(karen,litsu)maar ik heb het nooit gebruikt**ok bedankt voor je berichtje.Groetjes:Georgessiam.