HI,
Ik ga in Juni 3 weken naar Thailand met een vriend en we zouden graag een route willen bepalen die de moeite is en gunstig uitkomst qua route
We willen zeker doen;
Jungletrek/tocht/safar (3 dagen?)
Raften
Duiken (Koh Samui?)
Bangkok (2 dagen start en eind?)
Kitesurfen
Strand (7 dagen)
Wellicht indien het op de route ligt:
Ko Tapu
Ko Phi Phi
Dus adventure en relaxen.
Wellicht heeft iemand nog meer ideeen van activiteiten die we kunnen doen en waar we op zoek naar zijn is wat is de beste route.
Vast bedankt voor de antwoorden
Als je een trekking en raften wil doen raad ik je Chiang Mai aan daar kun je dat allemaal doen.
Duiken op Koh Samui is niet echt de moeite dan zou ik je Koh Tao aanraden dat is echt het duikeiland en daar is het goed vertoeven.
Je schijnt kitesurfen te kunnen doen op Koh Tao wij zagen het vaak in de plaats Chalok Baan Kao dat is een rustig stuk van Koh Tao.
gr van Moira
De vluchten zijn in ieder geval geboekt…we waren uiteindelijk via cheaptickets nog 100 Euro goedkoper uit dan via Airberlin/LTU zelf. Totaal 500 Euro PP. We vertrekken op de 7e Juni en komen de 27e weer terug.
Ik heb zelf ook nog even rondgekeken en om nou niet teveel aan het reizen te zijn en toch alle activiteiten te doen is het niet net zo makkelijk een jungle safari te maken in Umphang? Deze heeft en de jungle ervaring en het raften op een van de mooiste raft rivieren (Mae Knlong) begrijp ik.
Dan twijfel ik nog over de tree tops safari, aangezien de recenties niet al te best zijn… Ik zou graag naar een park gaan waar wild te zien is en zag dat Khao Sok een goede hiervoor zou zijn?
Tevens twijfel ik nog over kanchanaburi maar wellicht als het te combineren is in de route is dit wellicht een optie?
Duiken zal idd naar Koh Samui gaan en ook naar Koh Tao en uiteindelijk willen we ook nog phuket aandoen.
Iemand tips over voor de route die we het beste kunnen nemen?
Groeten
Ik lees lekker mee met deze topic, wij gaan in juli naar thailand en naar maleisie en willen net als jullie de combi maken van relaxed en activiteiten. Wij gaan duiken op Koh Tao, een NL duikschool. Wij gaan ook niet naar het noorden ivm de tijd die de reis inneemt.
Veel plezier en als je nog tips hebt hoor ik het graag!!
Khao Sok is fantastisch! Maar of je wild ziet… Je kan geluk hebben. Wij hebben gibbons gezien en horen zingen vroeg in de morgen. En nog meer apen en vogels.
Maar wil je echt tijgers en olifanten in het wild tegenkomen? Ze leven wel in Khao Sok, je kan de sporen vinden…
Koh Tao is ook echt een aanrader!
Fijne reis!