Thailand rondreis 10-15 dagen

Hallo iedereen

Voor onze huwelijksreis zouden wij graag voor de 1ste keer naar Thailand gaan.
Er zijn echter zo veel verschillende organisaties dat ik hier wat hulp of tips kom vragen.

  • Ons budget is ongeveer €1500 per persoon voor het liefst 14/15 dagen.
  • We willen graag veel van Thailand zien, maar zouden ook graag wat genieten. Dus liefst niet iedere dag super vroeg opstaan, in de bus, een paar foto’s nemen, terug in de bus enzovoort. Dit mag wel enkele dagen, maar ook graag eens wat vrijheid of misschien de laatste dagen wat strand om uit te rusten.
  • Graag heb ik een organisatie waar alles volledig geregeld is. Dus de prijs die wordt weergegeven is dan ook de prijs waar alles inbegrepen zit (vluchten internationaal/nationaal, de excursies, het hotel…) Op die manier komen we niet voor verassingen te staan. We willen namelijk niet te veel piekeren op de reis zelf, ook al zou dit waarschijnlijk goedkoper uitkomen om het zelf te doen.

Als jullie tips hebben voor plaatsen die zeker te bezoeken zijn mag je dit ook laten weten.

Fox leek mij een interessante prijsklasse te hebben (15 dagen noord Thailand) maar ik las hier op het forum dat er nogal veel bijkomende excursies zijn. En wanneer deze niet worden meegedaan je gewoonweg in de bus mag wachten. Ook durft de reis sterk af te hangen van de begeleider die mee is volgens velen, wat ik ook wel wat risicovol vind.

Greenwoodtravel lees ik zowel heel positieve als heel negatieve dingen.

Thaitraveldreams enzovoort enzovoort

Misschien kunnen jullie mij dus wat verder helpen met een geschikt reisagentschap die toch een vrij mooi reis geeft voor een redelijk bugdet. We hoeven geen luxe hotels, maar toch iets wat deftig.

Gewoon een reisagentschap die zijn beloftes waarmaakt en die je bij problemen zal helpen.

Alvast bedankt aan iedereen die even de tijd neemt om mij hier wat verder op weg te helpen!

Ik zou in jullie geval zeker voor een individuele reis gaan. Jullie zijn net getrouwd, dan wil je niet met 20 anderen in een bus zitten maar gewoon lekker van elkaar genieten!

Omdat ik altijd zelfstandig door Thailand heb gereisd kan ik je niet meteen een goed reisbureau aanbevelen, al heb ik wel positieve dingen over Greenwoodtravel gehoord.

Hee Amadeus,

90 procent van de reizigers op dit forum reist onafhankelijk. Thailand is gemakkelijk te bereizen.
Voordeel hiervan is ook dat je zelf bepaalt hoe lang je ergens blijft, in je eigen tempo (wil je een uur fotograferen, dan ga je een uur fotograferen)

De meesten hier bereiden zich wel (enigszins of goed) voor, voordat ze afreizen.

Je schrijft: "Dus liefst niet iedere dag super vroeg opstaan, in de bus, een paar foto’s nemen, terug in de bus enzovoort. "
Dit is bij bijna alle organisaties zo, zeker bij degenen die binnen jouw budget vallen.
Je hebt wel organisaties zoals 333travel die “custom-made” vakanties aanbieden, maar dat zal niet binnen jouw budget zijn.

Waar je aan zou kunnen denken, is bouwstenen. Ik weet niet meer welke organisatie dat was, je zou ervoor kunnen kiezen om de reis zelf te ondernemen, en een paar dagen te vullen met verschillende bouwstenen.

Wil je echt vasthouden aan je idee dat alles geregeld moet zijn, kun je hoogstwaarschijnlijk beter voor een all-in vakantie
kiezen in Turkije, Griekenland enz. enz.

Hans.

Haal de highlights die jullie aanspreken uit de reis van Fox en vraag een offerte hiervan aan bij andere organisaties zoals Greenwood, 333 of Vieng. Geef je voorkeuren aan en ik weet zeker dat zij wel iets op maat kunnen leveren.

Succes.

Hebben jullie ervaring met thailandonline.nl ?
Dit lijkt me wel vrij interessant…