De komende zomer willen ik met mijn vriendin 3 weken in thailand verblijven & we zitten met enkele vragen waar jullie ons misschien wel mee kunnen helpen. Het zijn vooral vragen die ik moeilijk of soms niet kon terug vinden op het forum. We willen van 18 juli t/m 7 augustus in thailand verblijven.
1. Wanneer en waar kan ik het beste een vliegticket kopen?
Is het handig om juist vroeg (nu) een ticket te kopen of juist op het laatste moment. Daarnaast hebben jullie misschien meer ervaring met vliegtuigticket verkoop websites zoals: Cheapticket, skyscanner, ebookers. Wat is in jullie de ogen de beste?
2. Wat zijn de kosten die je gemiddeld per dag kwijt bent? (inc excursies)
Dit is natuurlijk een moeilijk vraag maar daarom vraag ik ook naar een schatting. Ik ben namelijk een collega tegen het lijf gelopen die 4 jaar geleden naar thailand is geweest en die gaf mij de volgende prijzen.
Taxi 1/2 euro
ontbijt avond eten 2/3 euro
binnenlandse vluchten 10/30 euro
Hostel 5/10 euro
hotel 10-30 euro
Je komt de dag goed door met 30-40 euro
Mijn vraag is tevens ok of deze prijzen nog steeds zo zijn? en zo niet, hoe duur zijn ze nu? (Dit is voor mij een zeer belangrijk vraag :slywink: )
3. Wat zijn de must haves die je in thailand moet beleven/bezichtigen?
4. Hoe gaat het land met mooie vrouwen om? Ik heb namelijk een vriendin waarbij ik al eerder in andere landen heb mee gemaakt dat ze hier niet netjes mee om gingen?
5. Is de bevolking te vertrouwen & wat is NOT DONE in thailand?
**6. Overige tips, weetjes, of andere hulpmiddeltjes zijn altijd welkom **
Wij gaan in september voor het eerst naar Thailand. Ik heb bijna alle luchtvaart maatschappijen bekeken en vergeleken. Wij vliegen vanaf Dusseldorf naar Bangkok rechtstreeks (dit is wel iets duur maar scheelt een hoop tijd). Wij zouden eerst bij Airberlin rechtstreeks boeken maar toen (misschien nu nog wel) had d-reizen een aanbieding geen administratiekosten. Dit scheelde niet enorm veel maar wel een beetje en tevens is het ook zo dat mocht Airberlin failliet gaan dan krijgen dan krijgen wij ons geld terug van d-reizen. Zij zijn aangesloten bij SGR en dat is Airberlin niet.
Succes, gr. Karin
De prijzen die je daar hebt klopen niet helemaal meer.
Het is nu iets duurder waar komt dit door omdat 4 jaar geleden de Thaise baht op 50 bath voor 1 euro stond. Dit is nu ongeveer 42 bath voor 1 euro.
Je moet er op rekenen dat je voor eten 3 euro voor lokaal kwijt bent en 7 euro voor westers eten.
De rest is nog wel redelijk hetzelfde als je rekent op zo’n 50 a 60 euro per dag voor 2 personen dan red je prima. Dan heb je ook wat ruimte voor een biertje enzo.
Verder zou ik ook rekening houden met extra kosten voor bv duiken of dagtrips.
Ticket is altijd een beetje lastig het is wel handig om alvast rond te gaan kijken en als je een goeie deal ziet gelijk te boeken.
Ik denk dat je gemiddeld per persoon op 400 a 600 euro moet rekenen retour dan heb je volgens mij wel een goeie deal te pakken.
Momenteel zit ik de kosten in kaart te brengen en iedereen levert zijn bijdrage ;). Vaak vergeten mensen inentingen, goede reistas (al gauw 160-200 euro). Maar het wereldwijzer forum helpt mij hier enorm mee!!
Indien andere mensen meer tips hebben kom maar op… Daarna volgt de volgende stap ;)… de reis uitstippelen ik heb er nu al zin!
Tickets zijn aardig aan de prijs in juli/augustus. Goedkoopste vluchten zijn met Air China, maar dan ga je via Peking ben je wel een tijdje onderweg dus. Betere optie is prijzen van Turkish Airlines goed in de gaten te houden.
Misschien een beetje laat, maar Eva Air vliegt rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok op betere tijden dan China Air. Bovendien hebben ze een aanbieding met korting voor augustus. We hebben geboekt bij BMair.
Dank je voor de suggestie, had ik mezelf nog niet bedacht.
Het ging mij erom dat dat soort adviezen heel persoonlijk is, en iets niet zo algemeen gesteld kan worden: ‘de tijden van die zijn beter’, de service bij die is beter’, daar zijn ze vriendelijker’, etc.
Wat geld betreft ik hou zelf eigenlijk altijd zo;n beetje 50 á 60 euro per dag aan en kom hier altijd zeer goed mee weg.
Wat vluchten betreft dat is altijd een lastige de 1 vliegt graag met Eva de ander met China dit is zeer persoonlijk. (ik zelf met China) de service aan boord is gelijkwaardig in mij ogen het gaat er dan maar net om welke tijden spreken je het meeste aan en is de prijs ook gelijkwaardig.
Eva: avond heen aankomst in de middag vertrek rond middag aankomst in de avond.
Wat je vraag over de bevolking betreft:
Ik heb zelf eigenlijk nooit geen rare of vervelende dingen mee gemaakt en vind de bevolking uitermate vriendelijk en zorgzaam. Het ligt er natuurlijk ook aan waar ga je heen en boven al Hoe behandel jij de Thai zelf…
Dat klopt, maar is te ondervangen door de eerste hotelnachten plus de transfer tegelijk met de ticket te boeken. De rest kun je dan op eigen gelegenheid ter plaatse bekijken en op de bonnefooi gaan. Ik heb dat gedaan bij BMair waar je tickets voor Eva air, China air (voor Steven), en andere in één factuur kunt boeken. Er zijn meer reisbureau’s dit dat doen.
Er wordt voldaan aan de definitie van een pakketreis (reisovereenkomst) als deze bestaat uit twee van de drie componenten: vervoer, verblijf en een aanvullende dienst en minimaal een overnachting bevat danwel langer duurt dan 24 uur.
En jij blijft dan olie op het vuur gooien? Soms worden dingen botter gezegd/geschreven als dat ze bedoeld worden,we kunnen ook op alle slakken zout leggen.
Rik, Baco en Steven. Ik wil toch even iets uitleggen. Natuurlijk moeten we het gezellig houden. Ik post op dit forum dingen waar misschien anderen wat aan kunnen hebben. Sinds kort ook op het Thailand forum daar we voor de eerste keer naar Thailand gaan. Ik ben al jaren gewend dat er constructief op dit forum gereageerd wordt. Met dit soort reacties voel ik er weinig voor om dat te blijven doen.
Ik geef aan dat de tijden van EVA prettiger zijn en ben vergeten om daarbij expliciet te zetten dat ik dat vind. Sorry, sorry, sorry. Maar elke lezer zal begrijpen dat het mijn mening is en kan zelf wel bekijken of dat ook voor hem/haar geldt. Aan een individuele opmerking dat het voor hem/haar niet geldt, daar kan verder helemaal niemand iets mee en is m.i. zinloos. Helaas heb ik daarop ook een net zo zinloze reactie gegeven en dat had ik beter niet kunnen doen. Natuurlijk was dit als humor bedoeld, maar dat komt dus niet aan. Is het dan nodig om serieus de les gelezen wordt met een uitleg alsof ik dat niet begrijp? Kom nou. Wat heeft dat voor doel? Geen dus.
Zullen we dan nu maar weer overgaan tot constructief reageren op dit forum met reacties waar we wat mee kunnen?