Vliegtickets Thailand begin augustus 2014!

Ik ga volgend jaar voor het eerst naar Thailand, met mijn man en 3 kinderen. Er wordt geadviseerd om zo vroeg mogelijk vliegtickets aan te schaffen. Nu is er een aanbieding van UIA. (retourticket 681,-) Op internet heeft deze luchtvaartmaatschappij echter geen goede recenties. Wie heeft er ervaring met deze maatschappij? Het alternatief is 900 euro duurder (in totaal). In de recenties staat met name dat er veel vertragingen zijn en dat het personeel onbeleeffd is.
Wie weet een alternatief? Ik heb heel internet afgestruind, ook reizen via Brussel/Frankfurt/dusseldorf is niet goedkoper.

Persoonlijk zou ik januari even afwachten, dan komen de meeste airlines ook vaak nog met aanbiedingen.
Mocht je zolang niet willen/durven wachten dan zou ik dagelijks ebookers in de gaten houden, met de +/- 3 dagen overlap als dat mogelijk is.
En natuurlijk ticketspy voor de echte aanbiedingen, hoewel dit vaak open-jaw aanbiedingen zijn…

Hee Nadja,

Deze prijs zie je niet zo vaak voor die periode. Zeker niet bij de grootste aanbieders EVA Air, China Airlines en KLM. Van deze aanbieders vliegen KLM en EVA in een 777, dit is een ruimer en veel stiller vliegtuig dan de 747, waar China en vele andere aanbieders mee vliegen. Tevens heb je de beschikking over een personal entertainment system, dat wil zeggen: Je kunt zelf films kiezen en kijken, maar ook pauzeren als je dat wilt. Je kunt naar muziek luisteren, maar ook spelletjes spelen. De keuze is groot, zowel bij films, als muziek en spelletjes. 10-12 uur vliegen, ik vind het altijd een opgaaf, maar hiermee is het wat makkelijker. Een tussenstop is sowieso niets voor mij, maar vaak scheelt het aanmerkelijk in de prijs.

Check wel altijd even of het ook daadwerkelijk de 777 is, waar je mee vliegt. Ik zou idd. ook nog even minstens tot 15 jan. wachten.

Hans.

Fijn dat jullie zo met me meedenken! Ik ga idd regelmatig alle aanbieders op internet checken en als ik geen goede tickets vind, dan wacht ik tot januari.
Loop ik dan niet het risico dat de beste hotels/resorts al volgeboekt zijn tegen die tijd? Ik wil eerst de tickets en dan pas de reis inplannen.

En ik wil in Bangkok gelijk doorvliegen naar Chang Mai. Ik heb gehoord dat je dan gewoon een vlucht boekt van Bangkok naar Chang Mai bij Asia Airways/Airlines? Hoeveel tijd zal ik er dan tussen plannen? Ik moet natuurlijk eerst de bagage ophalen, met de taxi naar een ander vliegveld, daar weer inchecken…

Ik zou juist niet te lang wachten… We zitten zelf ook weer te denken om naar Thailand te gaan. Wij hebben echter als 1e (vanaf 5 juli) al vakantie in Nederland en zelfs dan is de keus voor betaalbare tickets nog maar beperkt tot UIA of Aeroflot. Een week later worden de tickets al een stuk duurder en vanaf half juli/augustus krijgen ook de Belgen en Duitsers massaal vakantie wat niet bevorderlijk is voor de ticketprijzen. In 2010 zijn we met Emirates (777 en A380) gevlogen, wat werkelijk fantastisch was, maar deze maatschappij wordt ook steeds duurder. Misschien is AirBerlin/Etihad nog iets. Of indien mogelijk vertrek vanaf Frankfurt. Hou dan wel rekening met de tijd en kosten die je moet maken om in Frankfurt te komen.
Succes met de voorbereidingen.

Hou ook rekening met de prijzen van air asia, deze zijn exclusief bagage, stoel, maaltijden, etc…

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app