Thailand of Laos?

Hoihoi,

Ik kan in januari 3 weekjes met vakantie :slight_smile:

Ik twijfel tussel Thailand of Laos. Wie kan me helpen?

Wat ik zoek: Ik ben vooral erg gecharmeerd van mooie landschappen, bergen, water,… Waar vind ik dat vooral, in Laos of Thailand?

Thanks!

Groet
Selle

wel bergen en rivieren vind je in alle twee landen al zal je in thailand meer rivieren vinden
het grote verschil is dat laos qua ontwikkeling van veel dingen en zo zeker van het tourisme echt enorm achter loopt op het grootste deel van thailand
of dit een voordeel of een nadeel is dat licht er aan wat je wil
persoonlijk vind ik thailand leuker omdat het dus meer ontwikkeld is maar ik zal laos ook zeker nog een keer gaan bezoeken want dat heeft toch ook zeker veel charme
verder is laos iets goedkoper dan thailand maar ook thailand is zeker niet zo duur als nederland dus als je alleen maar geintreseert bent in bergen en water blijft het een moeilijke keus
als je met water echter de zee bedoelt is het heel gemakkelijk daar waar laos nergens aan de zee grenst

groet dirk :chin:

1 like

dirk heeft het 100% juist en keurig onder woorden gebracht.
Laos heeft daarnaast vooral aantrekking als meet+mate puber-party-feest-paleis in sommige plaatsen, Vang Vieng is het meest bekend-in een opgeblazen binnenband steeds dronkener de rivier afdrijven
alleen het nnoordelijk deel van laos voldoet min of meer aan je eisen-als is de mekong zowat de enige waterloop. Dus je verliest 1 dag heen+1 terug aan reizen vanaf hier=BKK

1 like

Ik kan ook altijd moeilijk kiezen, dus de laatste jaren combineren we Thailand maar met Laos. Maar als je nog nooit in Thailand geweest bent, zou ik deze keer eerst 3 weken door Thailand gaan reizen, Laos kan je dan altijd nog een keer doen.

1 like

Beste Swoude!!ikzelf kom al meer dan 30jaar in thailand en nog heb ik alles nog niet gezien!Neem het van mij aan"Thailand" is echt een heel mooi land om te bezichtigen en door te reizen,zoals Dirk en sommige vrienden van het Thailandforum hebben gezegd.Voorazl in het noorden van Thailand heb je prachtige watervallen die zijn gelegen aan het dorpje Chom tong,ongeveer 58km van Chiangmai,het ligt op de weg naar Doi inthanon!!echt de moeite waard om daar naar toe te gaan!vergeet het Isan country(n:oosten)niet ,met hun gastvrijebevolking.Je zult niet weten wat je met je tijd moet aanvangen,zoveel moois is er te bezichtigen in Thailand!Berg je plannen om Laos te bezichtigen een paar jaar op,en leer eerst het mooie Thailand verkennen!!Dat is mijn goede raad voor jou Swoude!!gegroet:georgessiam.

1 like

ook ik vind het moeilijk om tussen die 2 landen te kiezen.
het verschil is dat laos minder ontwikkeld is en er minder te doen is, vooral na 22 uur is alles dicht. in thailand kun je altijd wel ergens leven op straat vinden.

Beste Karin er valt geen keuze te maken;eerst kruipen dan stappen en dan pas lopen,wat ik wil zeggen is,als je voor de eerste keer naar Azie gaat,is het best te beginnen Thailand te ontdekken!Eerst gewoon geraken aan de oosterse cultuur.Alsook in Thailand heb je ook schitterende eilanden,die je niet in Laos vindt.Wat ik ook weer niet wil zeggen dat Laos,niet mooi is,verre van!!oa:Luang prhabang,echt schitterend,maar ik vindt voor degene die deze topicvraag heeft gesteld,tevroeg om eerst Laos te bezoeken!(wacht een jaartje of2)gegroet:georgessiam.:chin:

ik kan uit de vraag niet halen of deze persoon al meer heeft gereisd.
de vraag is wat kies je thailand of laos.

als je nog een paar jaar wacht met laos, zal dit ook meer ontwikkeld zijn en er zullen veel meer toeristen komen wat een land niet altijd aantrekkelijker maakt.

dus ik laat de keus aan swoude. ik vertel alleen het verschill en dat ik niet echt een keus tussen de landen kan maken.

No problem Karin,ik wil niet denigrerend overkomen! ik vind en daar blijf ik bij,dat de persoon die deze topicvraag heeft gesteld,eerst Thailand moet verkennen,voordat hij eventueel naar Laos gaat!Maar het is zoals je al heb gezegd de keuze moet Swoude maken!! gegroet georgessiam.