Thailand met rolstoel

Hallo! wie heeft ervaring met reizen in thailand per rolstoel? Ik wil met mijn vriend naar thailand en ook wat van het land zien. Heeft iemand suggesties wb. hotels, reizen met een mini-bus met chauffeur/gids, toegankelijke bezienswaardigheden etc.? Ik kan kleine stukjes lopen, hoef dus niet alles per rolstoel te doen, maar hoge trappen zonder leuning worden al moeilijk bijvoorbeeld. Graag reacties!

De meeste hotels hebben liften,alsook een schuine hellingspad om je rolstoel naar binnen te duwen!!(spreek niet van goedkope guesthouses)Zeker doenbaar,er zijn ook hotels met minibusjes die je overal naar toe brengen.Prijzen moet je wel van tervoren afspreken,dit om niet voor verassingen te staan!Ik zou zeggen doen man,heb al meermaals mensen gezien die worden vervoerd met een speciaal busje.gegroet en nog een prettige vakantie toegewenst!!georgessiam.:chin:

Hoi Felice,

Je zou eens contact kunnen opnemen met Greenwood Travel, een reisorganisatie in Thailand met een Nederlandse manager en een aantal NL sprekende medewerkers.
Dit is een prima en zeer ervaren reisorganisatie, zij hebben hier vast ook wel ervaring mee en kunnen je zodoende goed adviseren en evt helpen met het samenstellen van jullie reis.
Mocht je deze week toevallig nog naar de Vakantiebeurs in Utrecht gaan, dan kan je ook altijd even langs hun stand in de Verre Reizen Hal !

Succes !

Hee davenuman,

bedankt voor de tip, ik was greenwood ook al tegengekomen op internet, fijn om te horen dat ze goed aangeschreven staan. En Utrecht is ook een goede tip, gaan we zeker even naar toe.

wij waren al een paar x met de rolstoel in Thailand - kan ook nog een paar stapjes of trapjes doen
verplaatsten ons met taxi of tuktuk en wat hulp om er in te komen
taxi: hebben lpg tank in de bagagekoffer - als de wielen er vlot af kunnen nemen ze hem mee op de bijzitterstoel
tuktuk= hebben meestal een klein plankje/rekje achteraan en de rolstoel wordt er met rekkers en koorden op vastgemaakt
de rivertaxi is wel een probleem- vlottende steiger en het moet nogal vlug gaan
de klongs en drijvende markten konden we gerust doen met wat hulp
stoepen zijn, zoals overal in Azië vrij hoog en… nogal veel straatmeubilair her en der neergeplant
zelfs op de grote doorgangsblvds stopte alle verkeer als ze zagen dat we wilden oversteken (moet ik hier in 't stad niet proberen)
de bezienswaardigheden zijn te doen vooral omdat er overal zoveel helpende handen zijn
wij namen zelfs de bus naar Vientiane (maken nooit vaste plannen en deze vluchten zijn nogal eens “fully booked” in hoogseizoen) een dubbeldekker waarvan alleen het bovenste verdiep voor de reizigers is voorzien… kregen ze voorste rij toegewezen= veel beenruimte - trapke smal maar veel mankracht!!! moest zelf niet uitstappen aan de grens - de gids zorgde voor de papieren en ik mocht even wuiven!!!
Kort gezegd: alleen in sommige hotels zijn echte voorzieningen maar alle hindernissen worden met een glimlach overwonnen
Veel reisplezier

bedankt voor alle tips! We weten nu wat meer wat we kunnen verwachten. Hebben greenwood bezocht op de vakantiebeurs, kregen een prima indruk van ze. Ongeveer hetzelfde verhaal, weinig echte voorzieningen maar heel veel hulpvaardigheid overal. We verheugen ons erop. Iemand nog tips voor de vliegreis?

Hallo Felice,
Voor de vlucht kun je denken aan de KLM en China Airlines die vliegen rechtstreks op Bangkok vanaf Schiphol. Ook Eva Air vliegt rechtstreeks maar die doen soms moeilijk over je rolstoel. verder kun je vanaf Dusseldorf rechtstreeks met Air Berlin. Let op de hoogte van het rolstoel mag hier maximaal 80 cm zijn.
Vervolgens kun je met tussenlandingen met Emirates, Singapore, enz. Als je onderweg naar het toilet moet en niet in het vliegtuig kan is een overstap misschien een goede oplossing.
Voor leuke ideeen kun je misschien een kijkje nemen op ons Blog
En akls je vragen hebt mail me maar. Ik ben inmiddels 15 keer met een spierziekte in een elektrische rolstoel in Hua Hin, Thailand geweest.
Trouwens, wist je dant de Skytrain, Airlink en Metro in Bangkok rolstoeltoegankelijk is? Dit is helemaal te gek want dan sta je niet vast in het verkeer in Bangkok.:vak02: