Thailand in een Rolstoel

Om het, voor mij, ongunstige klimaat in Nederland tijdelijk de rug toe te kleren, ben ik op zoek naar aangepaste accomodaties in Thailand. Ook overige informatie (zoals de begaanbaarheid, met een rolstoel, in steden) is welkom.

beste awe,

adressen van aangepaste accommodaties zullen er misschien wel mondjesmaat bestaan,maar thailand is niet echt aan rolstoelverkeer aangepast,bijvoorbeeld stoepen van een halve meter hoog,veel verkeer en druk,nauwe paadjes op markten,veel trappen voor de ingang van hotels,bezienswaardigheden,winkels e.d,je zou in ieder geval een begeleider mee moeten nemen anders krijg je het, erg moeilijk.
in ieder geval succes toegewenst

Hoi Awe,

Ik heb vorig jaar een werkstuk gemaakt voor school en daarvoor hebben we contact gehad met een gehandicapte man die in Thailand een hotel heeft.
Zijn webadres is : http://members.chello.nl/danblokker/n_home.html
Er staan een heleboel links op voor Chiang Mai dus misschien is dat wat voor je?
Succes en veel plezier!

Zijn de ervaringen over het algemeen zo? Ook in Chiang Mai?

“Bedankt voor je reactie op wereldwijzer.
Ik neem aan dat je de aspecten die je noemt (hoge stoepen, nauwe paadjes,
trappen etc) zelf gezien hebt. In welke steden is dit zo?”

mn in bangkok word de stoep echt voor alles gebruikt ivm het drukke verkeer,markt,met paadjes van 70cm,restaurantjes,bbq,allerlei handenarbeid ed in chiang mai is dit inderdaad een stuk beter want het is er minder druk,soms liepen we op trottoirs die een halve meter boven het wegdek ophielden waar dit precies was weet ik zo niet meer,maar het is ons meerdere keren overkomen,maar vaak komt t ook weer niet voor,op en afritten kennen ze niet,in al die keren dat wij er geweest zijn heb ik dan ook geen een keer iemand in een rolstoel gezien,maar zoals je gelezen hebt in bovenstaand bericht zijn er toch wel degelijk mogelijkheden,je zou daar heen kunnen gaan en kunt dan via de eigenaar weer nieuwe ideeen opdoen.
thailand is een prachtig land maar voor rolstoel/rollator gebruikers (nog?)niet aangepast,je hebt in ieder geval een startpunt en ik wil je dan ook veel succes toewensen!

vr gr aly

In Huan Hin kan je een aangepast huis huren. Een Nederlands stel waarvan de man in rolstoel, heeft het in bezit. Ze hebben ook tips voor wat er te bezoeken is. Ben al een tijd van plan erheen te gaan, maar is er nog niet van gekomen. Ik heb ook geprobeerd Daan Blok te bereiken maar dat is me nooit gelukt. Maar op zijn site staan wel veel adviezen over toegankelijkheid.

Hallo Rolinglukas,

Bedankt voor het noemen van onze lokatie. Ik ben die man in een rolstoel met een huis in Hua Hin, Thailand en dit is mijn website. Ik houd tegenwoordig ook een Blog bij over de toegankelijkheid van Thailand en dan met name Hua Hin en Bangkok. Klik hier voor mijn Blog. Het is wel in het Engels.

Ook mijn vrouw en ik wilde graag een keer naar Daan Blokker. Hij had dezelfde spierziekte als ik. Maar helaas hebben wij een jaar geleden vernomen dat hij is overleden.

Tot ziens in Hua Hin.:vak02: