Onderzoek Toegankelijk Toerisme (informatie voorziening)

Hey Allemaal,

Ik zou mij kort even voorstellen, ik ben Wendy en ik studeer aan de NHTV in Breda. Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar Toegankelijk Toerisme. Dit onderwerp heb ik gekozen door gezondheidsproblemen waardoor ik een tijdje niet meer heb kunnen lopen. Reizen is mijn passie en ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om de wereld te ontdekken.

Mijn vraag aan jullie is of jullie mijn enquete willen invullen zodat ik een beter beeld krijg over hoe jullie reizen en hoe jullie de informatievoorziening voordat jullie op reis gaan ervaren.

de link is: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en nog heel veel reisplezier toegewenst!

hoi, ik zou graag je enquête invullen maar het is niet eenvoudig een leuke rolstoelvriendelijke bestemming te vinden!
de meeste hotels geven aan dat ze rolstoelvriendelijk zijn maar altijd op aanvraag. als je dan na 3 weken antwoord krijgt dan kan het 9 van de 10 keer toch niet.
vooral de hotels in Europa zijn hier erg goed in. ik kan nog een beetje lopen en hoef dus niet een volledig aangepaste kamer. de kamer moet wel toegankelijk zijn (dus niet te klein) en alléén een douche en geen bad. Dit soort kamers zijn blijkbaar moeilijk te vinden :mad:

ik wil niet in een omgeving zitten met alleen maar invalide mensen. daar ben ik echt nog te jong voor en te energiek. ik heb ook nog een zoontje van 10 en ook voor hem wil ik een zo normaal mogelijke omgeving.

dus mocht jij nog op ideeën komen tijdens je studie, laat het me maar weten!

Hallo Tanjae,

Ik ken het probleem van een familielid, die heel graag reist en in een rolstoel zit.
Toen wij in Hongarije een 2de vakantiehuis aan het renoveren waren, hebben we bewust gekozen voor een rolstoel toegankelijk huis. In eerste instantie wilden we ook één of 2 badkamers aangepast maken, maar na een ruim jaar adverteren kwam geen enkele reactie en geen belangstelling voor een volledig aangepast huis.
Nu hebben we dus wel het goed toegankelijke huis met 4 kamers en 4 badkamers, 2 badkamers zijn prima bereikbaar per rolstoel, maar verder geen faciliteiten, geen beugels bij de toilet en geen douche stoel.

Het verbaasde ons nogal dat er geen enkele belangstelling voor is, terwijl het huis wel geboekt wordt door mensen, die niet rolstoelafhankelijk zijn. Komende zomer komt er een gezin met één persoon in een rolstoel, dat is de eerste.

Succes in elk geval, ik weet van mijn schoonzus, hoe vervelend het is dat een aangepaste kamer wordt beloofd en het slecht of gewoon niet functioneert. Wij beloven nu dus alleen de toegankelijkheid en verder niets, dan weet je waar je aan toe bent, krijgen we meer vragen naar ook een aangepast toilet en douchefaciliteiten, dan passen we ook een badkamer aan.

Groet,
sandra

Van de beheerder van Lesgicons.eu hoorde ik ook dat hij maar weinig aan rolstoelers verhuurd, terwijl hij 2 volledig aangepaste gîtes heeft!?
groetjes, Anna

De meeste gehandicapten hebben niet zo veel geld om te spenderen. als ze dan al veel aan vervoer en hulp moeten uitgeven zouden ze aan accomodatiebuget moeten inperken.

waarom moeten wij ons beperken in budget??? er zijn mensen die juist alles opzij zetten om luxe op vakantie te kunnen

Dat is wel heel erg generaliserend.
Is dit gebaseerd op eigen ervaringen? Of gewoon een kortzichtige aanname?
Er zijn genoeg mensen met een beperking die gewoon kunnen werken en dus geld opzij kunnen zetten voor vakantie. Vervoer hoeft niet altijd veel meer te kosten, het is gewoon een kwestie van plannen. Maar ook dit is een aanname van mij.

Zo te zien zijn er in ieder geval ervaringsexpert die het niet met je eens zijn…

Hoi Tanjae,

Ben je bekend met organisaties zoals Picture Vakanties?
Op hun website bieden ze een overzicht van allerlei aangepaste accommodaties, dus ook rolstoel vriendelijke bestemmingen.

Misschien kun je hier iets mee.