Onderzoek naar toegankelijk toerisme

Mijn naam is Steffie Buskes, ik ben 4e jaar student Internationaal Toerisme aan de NHTV in Breda. Als afstudeer opdracht schrijf ik momenteel een scriptie over toegankelijk toerisme voor mensen met een mobiliteitsbeperking. Mijn afgelopen stage bij een zorghotel heeft mij geïnspireerd tot het kiezen van dit onderwerp.

Mijn visie op toegankelijk toerisme is dat ‘toerisme voor iedereen’ vaak nog niet toegankelijk genoeg is aangezien er nog vele barrières zijn waar mensen met een mobiliteitsbeperking mee te maken krijgen. Voor mijn scriptie wil ik onderzoek doen naar de verschillende aspecten van dit onderwerp. Dit wil ik doen door onder andere gebruik te maken van interviews.

De planning is om 15 interviews te houden met mensen die zelf een mobiliteitsbeperking hebben en in de afgelopen drie jaar minimaal één keer op vakantie zijn geweest in binnen of buitenland. Het interview zal hoofdzakelijk gaan over de laatst genoten vakantie en zal naar verwachting ongeveer een uur duren.

Graag zou ik in contact willen komen met deze mensen, vandaar ook mijn oproep op dit forum. Bent U de persoon die ik zoek? En praat U graag over uw afgelopen vakantie? Neemt U dan contact met mij op per e-mail naar steffie.buskes88 [at] gmail.com.

Ik hoop dat u bereid bent om uw medewerking aan dit onderzoek te verlenen. Indien u vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met mij op te nemen per e-mail.

Met vriendelijke groet,

Steffie Buskes
NHTV Student Internationaal Toerisme