Thailand mei, juni, juli

Hoi, ik ben Katrin, 24 en ben van plan begin mei een backpack vakantie naar Thailand te maken. Alleen reizen is toch een beetje eenzaam en daarom zoek ik een reisgenoot om deze mooie reiservaring te delen. Dit is mijn eerste grote reis buiten Europa en heb ik zou het fijn vinden met iemand te reizen die al eerder buiten Europa gereisd heeft.

Ik ben opgegroeid in Duitsland en ben een tijdje au pair geweest in Amstelveen en heb daarna Psychologie in Enschede gestudeerd en doe nu mijn master in Utrecht. Ik ben avontuurlijk ingesteld en hou ervan om leuke dingen te verzinnen die niet alle andere toeristen ook al doen. Ik hou heel erg van de natuur en mooie landschappen, fotografie, cultuur, muziek en Italiaans IJs. Ik spreek vloeiend Duits, Nederlands en Engels.

Wat ik van de reis verwacht; low budget, coole dieren spotten, goede mix tussen steden en natuur, een actieve vakantie.

Als jezelf ook zo’n goede reissmaak hebt als ik, dezelfde ideeën, dan zou ik graag wat van je horen en misschien kunnen we dan eens ergens een terrasje pakken.

groetjes, Katrin

PS: voor meer info kan je ook mijn couchsurfing profiel checken: Rencontrez les habitants de villes du monde entier et séjournez chez eux | Couchsurfing

Hey Karin,

ik ben Ralph 22 jaar, kom uit maastricht en heb recent mijn bachelor bedrijfeconomie afgerond. ik zag op je couchsurf pagina dat je ook in maastricht bent geweest :smiley: cool!!

ik ben ook van plan om van mei t/m juli naar thailand en de daar omheen liggende landen te gaan. ik kan me zelf erg goed vinden in wat je verwacht van je reis zelf onze interresses komen redelijk overeen :slight_smile: zelf wil ik wel graag mijn duikbrevet halen in thailand op 1 van de mooie eilanden daar :smiley:

mocht je het leuk vinden om samen een stukje te reizen of ergens te treffen laat me dan iets weten :wink:

Grt,

Ralph

Hoi Karin en Ralph,

Ik ben Vincent en ik vertrek 4 mei ook naar Thailand. Mijn plan is om 2 maanden in Thailand, Laos (klein stukje), Vietnam en Cambodja rond te reizen. Ik wil graag van Noord naar Zuid gaan reizen… Als ik het zo bekijk verschillen onze ideeën over deze reis niet veel…

Zelf ben ik ook in december afgestudeerd en heb mijn Bachelor diploma behaald. Ik ben 25 jaar oud en zeer sportief/ avontuurlijk ingesteld. Daarnaast is het voor mij ook de eerste keer dat ik alleen op reis ga. Alleen ben ik vorig jaar wel al in Thailand geweest voor 2 weken. En heb mij daar erg goed vermaakt!!:nod:

Misschien is het een plan om samen de reis te starten of elkaar ergens te treffen onderweg.

Grtz,

Vincent

Hoi jongens,

ja lijkt me een goed plan om samen te reizen.
Ik zoek wel iemand met wie ik tenminste de eerste 1 of 2 weken samen kan reizen voordat ik er een beetje aan gewend ben. Dus ik zou het wel fijn vinden als wij voor die tijd een beetje een meer of minder vaste plan hebben.

Ja mijn budget is beperkt, ik heb er 1550 euro over voor 2 maanden.
550 euro de vlucht, 600 euro voor eten,verblijf en reizen en dan nog 400 euro extra voor overige activiteiten, duiken lijkt me trouwens echt gaaf!, surfen wil ik ook al lang leren.

Hebben jullie al naar vluchten gekeken, de goedkoopste die ik vond was dus 550 euro.

Groet,
Katrin

hoi mensen ik ben steven 27 jaar uit belgie en ik reis nu al 6 jaar naar thailand heb er heel wat gezien al ik zou in juni of juli ook terug vertrekken en aan die 1 ne jonge die tickets gevonden had voor 550€ het kan goedkoper echt waar tot nu toe heb ik er gevonden voor 475€ en als je met meerdere ben kan het mss goed koper veel sucses allemaal

groetjes steven

Via brussel airport kun voor 389€ heen en terug met xl airways naar phuket vandaar naae bangkok of elders met interne vlucht is spotgoedkoop 100€ voor 6 uren binnenlandse vluchten

hey! wow! ga jij ook door thailand reizen? welke site heb je die vlucht gevonden?

Groetjes,
Katrin

wow !!! 389€ naar phuket is echt nie veel nog nergens gezien want ik ben nu aant kijken voor naar bangkok en zo verder te gaan en het goedkoopste naar bkk is rond de 500 € en phuket is op elke site duurder dan bkk dus wa zou dan bkk moeten kosten maar als phuket 389€ is ??? !!!

groetjes sawadee,steven

Ben in januari geweest voor 15 dagen en dan het goedkoopst gevlogen in maart ben ik de ganse maand naar thailand geweest voor 30 dagen en heb mijn terugvlucht duur betaald kijk eens naar xl airways vertrekt elke zondag van zavemtem naar phuket of via jet airways met tussenstop in delhi.
Succes

bedankt heb gisteren al eens gezien voor juli maar is duur vind ik maar ik vind wel een goede prijs dank u

sawadee

hallo allemaal!

Ik ben linde, 24 jaar en ben ook nog op zoek naar een reisgenootje. Ik zie dat jullie allemaal begin mei naar thailand gaan en wellicht zou ik me bij jullie kunnen aansluiten! Zelf vertrek ik 8 mei naar Thailand.

Ik heb nog geen concrete plannen, maar wil wel graag naar Laos. Verder ben ik ook avontuurlijk ingesteld ( heb ook al eerder in peru en india gereisd), hou ik van een goede afwisseling tussen cultuur en natuur en lijkt het me heerlijk om te relaxen op mooie eilanden.

Ben benieuwd of jullie al plannen hebben,

groetjes,

Linde

Mijn vlucht gaat als het goed is nog steeds op 4 mei.:paranoid: Mijn plan is om van Bangkok naar het noorden te reizen (met trein waarschijnlijk), via Chang Mai door naar Laos en dan door te steken naar Noord- Vietnam. In Vietnam van Noord naar Zuid reizen, dan naar Cambodja en uiteindelijk door te vliegen naar Maleisie.

Hebben andere ook al een vlucht geboekt (naast Linde) en globale plannen voor hun trip?? Welke kant wil jij eigenlijk op reizen, Linde?

Grtz, Vincent

Hey vincent, ja ik dacht misschien juist wel eerst naar het zuiden, aangezien het in mei blijkbaar bloedje heet en droog is in het noorden… maar weet het dus nog niet precies ( moet misschien eerst maar eens een boekje bestuderen :slight_smile: )

maar wanneer zit jij in Maleisië denk je? en ga je daar naar de eilanden in het oosten? die schijnen heel mooi te zijn, dus ik zou daar misschien ook wel heen willen…

Heey Linde!

Ik reis eigenlijk ook met een reden van het noorden naar het zuiden, omdat ik vanaf Maleisie weer door vlieg naar Australie… Dus vandaar deze route… Dat het erg heet en droog is in mei, was ik mij eerlijk gezegd nog niet zo van bewust. Maar je zal er uiteindelijk toch niet echt aan ontkomen, denk ik.

Die eilanden bij Maleisie lijken mij idd ook erg gaaf om een bezoekje te brengen!! Maar als jij de route andersom gaat afleggen, moeten we elkaar vast nog wel treffen onderweg en als je toch via het noorden mee wilt reizen hoor ik het wel… Hoelang ga je eigenlijk reizen??

Grtz…