Thailand-Maleisie-Indonesie (Flores)

Hallo reizigers!

Wij hebben het idee om eind november, als deel van onze wereldreis, overland en zee van bangkok naar maleisie en indonesie te reizen om uiteindelijk vanuit flores door naar australie te vliegen.

zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? Zo ja, is dit in 4 weken goed te doen en hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

Waar ligt Flores? Ik vind 4 weken voor Thailand, Maleisie en Indonesie erg kort. 2 jaar geleden ben ik 6,5 week in Thailand en Maleisie geweest. Opzich was dat wel te doen maar ik heb bijv niet het noorden van Thailand gezien. 4 weken voor 3 landen dan zie je bijna niks. Persoonlijk zou ik het erg zonde vinden om in zo’n sneltreinvaart door zulke mooie landen te reizen. Minstens 2 maanden maar zelfs dat is nog kort.

in die 4 weken starten we in Thailand maar gaan we direct naar Maleisie (Thailand hebben we dan al gezien)

Flores is een eiland in indonesie, ten oosten van Bali. Als beter uitkomt vliegen we vanuit Bali naar Australie, maar dat willen we ter plaatse regelen.

nee dit is niet in 4 weken te doen. tenminste niet als je nog iets van de landen wilt zien. ookal sla je thailand over duurd het nog wel 2 agen voordat je aan de grens met maleisie bent. verder is maleisie zekr de moeite waard om minstens 3 weken te vertoeven. mtn de plaatsen aan de westkust en cameron highlands.
hoe was je van plan in indonesie van eiland naar eiland te hoppen? op bali kan jeje zeker 1 week vemaken en dat is al kort. lombok is ook zeer de moeite waard.
ik heb de komodo trip van 4 of 5 dagen gemaakt vanuit lombok. dan ga je per boot naar Flores en kom je ook op komodo en rinca (zeer de moeite waard) en uiteindlijk ben je dus op flores.
over java en sumatra nog niet gesproken omdat ik daar zelf niet geweest ben…
dus maak of meer tijd vrij als het och een wereldreis is of sla indonesie over en ga vanuit maleisie of singapore naar australie.
singapore is ook zeker de moeite waard voor 2-3 daagjes
succes
groetjes lotte

ohja let er trouwens op dat alsje indonesie in vliegt (denk ook als je op de boot komt) je een ticket moet hebben naar een ander land. dus misschien is het raadzaam om toch van te voren al wat meer te plannen. of anders koop een goedkoop ticket met airasia/lionair van Bali naar singapore of Kuala Lumpur enlaat die vervallen.
verder kost een visum geld dus ik zou het zonde vinden om snel 1 weekje in indnesie te zijn om vervolgens weer verder te gaan, maar dat is mijn mening