Samen met m’n vriend gaan we in april-mei naar Thailand.
Aangezien we graag veel willen zien hebben we het volgende reisschema gemaakt:
-Halong Bay
-Sapa
-Luang Prabang
-Pai/ chiang Mai/Rai/ Gouden driehoek
-Koh phi phi (of een ander mooi eiland)
Heeft iemand ervaring met zo’n soort reis in 3 weken? Weet iemand hoe je kan reizen van-naar de verschillende plekken?
ik zelf zou dit allemaal liever niet in 3 weken bezoeken omdat je mijn inziens dan meer op de vlucht bent dan op reis en ieder land meer dan genoeg heeft te bieden om je drie weken te vermaken
als je dit toch allemaal in drie weken wilt gaan bezoeken/bekijken zal je veel moeten vliegen >>> kijk eens op de website van airasia dit is een prima lowcost maatschappij
Mirjam,
wanneer je maar drie weken hebt en nog niet in één van de landen geweest bent, zou ik me beperken tot Thailand. Zoals vorige schrijver vermeld is Airasia een prima lowcost maatschappij om bijvoorbeeld van Bangkok naar Chiang Mai (om het noorden te bezoeken) te vliegen en daarna naar Krabi (indien koh Phi Phi wil doen). De planning die je vooropstelt lijkt mij onmogelijk op drie weken. Dan doe je niets anders dan vliegen en uitzoeken waar je naartoe moet.
groetjes Carine
Wat de rest al gemeld heeft ik zou het houden bij 1 land omdat je daar die 3 weken zo vol kunt maken. Ik ben zelf al 2 maanden in Vietnam geweest en dat was net genoeg om alles te kunnen zien. Ik ben zelf maar 2 weken in Laos geweest en eigenlijk vond ik dat te kort wil nog zeker een keer terug.
Mirjam, je geeft aan dat je veel wilt zien en je stelt de vraag of het mogelijk is om de aangegeven plaatsen in 3 weken te doen. Dan zeg ik: ja, makkelijk! Heb zelf onlangs in 4 weken Singapore - Maleisië - Thailand - Laos - Vietnam - Singapore aangedaan. Behoudens met het vliegtuig van Laos (Luang Prabang) naar Vietnam (Hanoi) en Vietnam (Hanoi) naar Singapore heb ik alles over land en water gedaan met treinen, bussen, boten, taxi’'s e.d. Heb veel aan de lonely planet en internet gehad. Ter illustratie om efficiënt te kunnen reizen: van Chiang Mai naar Phi Phi neem je de nachttrein. Weet niet of dit precies kan maar dit lijkt i.i.g. een win-win-win situatie: je reist, je slaapt, je bespaart geld. Hoewel dit voor de meeste reizigers wat veel lijkt in kort tijdsbestek heb ik ontzettend genoten van deze relaxte trip. Over 3 maanden ga ik weer zoiets doen in 4 weken. Dan is het startpunt Shanghai.