Tip voor een drieweekse reis Noord-Thailans-Laos-Vietnam

Mijn vriend en ik zijn van plan in september op Bangkok te vliegen en Noord Thailand aan te doen (mijn vriend is al in het zuiden geweest). Vervolgens willen we naar Laos, na alle goede verhalen over dit land te hebben gelezen. En daarna evt Vietnam, vooral een trip met een ‘easy rider’ lijkt me daar te gek! We hebben drie weken.

Hebben jullie tips om deze reis in te delen? Waar MOET je naartoe in
N Thailand? Ben benieuwd naar jullie tips!

Gr Geja

Hallo,

3 weken voor Thailand, Laos en Vietnam is iets te veel. Ik denk dat je kwa tijd eerder alleen het noorden van Thailand zult halen en Laos. Of je moet overal zo kort zijn dan lukt het je wel.
Dan krijg je alleen weinig mee van het land.

Je moet als je naar het noorden gaat zeker naar Chiang Mai. Verder is Kancanaburi (weet niet hoe je het schrijft) Ayuthaja niet overslaan. Je zou met de trein vanuit Bangkok rustig naar boven kunnen reizen en dan de grens over naar Laos. Dan daar door reizen tot Vientieane is Laos en dan terug naar Bangkok. Ik denk kwa tijd dat je niet verder dan dat zult komen.

gr van Moira

ik ben het helemaal met moira eens. 3 weken is veel te kort voor wat jullie willen.

bkk/kanchanaburi-ayuathaya-sukothai-chiang mai/chiang rai en dan een stukje laos.
luang prabang, (mss phonsavan) vang vieng, vientianne,nong khai en dan bkk . met deze route zit je al aan 3 weken.

Bedankt dames! Dacht al dat het vrij veel was, en dat vermoeden hebben jullie dus bevestigd.

Zouden jullie uberhaupt thailand aanbevelen boven Vietnam/Cambodja? Moira, ik weet dat jij in ieder geval geen fan bent van vietnam :slywink:…

Gr Geja

Hallo,

Ja over Vietnam hoef ik niets te zeggen maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind Thailand wel helemaal geweldig ben er al zo’n 5 keer geweest. Verder is Cambodja ook erg leuk. Ik vind het dus moeilijk om te zeggen of je nou Laos en Cambodja moet gaan doen terwijl Thailand ook erg leuk is.

gr van Moira

ik ben ook niet zo’n fan van vietnam, dus ik zal dat ook niet kiezen. ik zou gaan voor laos en thailand.