Thailand, Laos, Cambodja in November/December 2012

Hallo reislustige reisgenoten!

Aangezien ik nog tot januari 2013 onbetaald verlof heb van mijn werk, zou ik graag de kou en donkere dagen in kikkerland willen inruilen tegen de zon en warmte van Thailand en omstreken.

Binnen de komende 2 maanden ben ik heel flexibel wat betreft vertrekdatum en hoe lang we weg blijven, ik zou het alleen top vinden om op korte termijn te kunnen vertrekken en gewoon het avontuur in te duiken.

Als deze aanpak en bestemming je aanspreekt, stuur me gewoon een berichtje, wat mij betreft nemen we dan snel even telefonisch contact op om een indruk van elkaar te krijgen en te kijken wat mogelijk is.

Sunshine en lekker eten, here we come! :chin:

Groetjes, Robin

Trouwens, in de titel staan wel meerdere landen, maar als je de voorkeur geeft aan 2-3-4 weken Thailand dan is dat wat mij betreft ook prima!

Hee Robin,

Ik ga op 22 november naar Thailand voor vier weken. Mijn idee is avontuur, mogelijk yoga en massage in Chiang Mai, raften, hiken, kajakken, snorkelen en uiteindelijk vlieg ik terug van Phuket. Ik ben (net) 36 jaar, kom uit Leeuwarden en misschien is het leuk samen wat plannen te maken. Ik sta ook op facebook, zie Renate Huisman. Zo’n zin om deze donkere dagen in te ruilen voor wat warmte en zon (-: Als je al andere plannen hebt wil ik je een fijne reis toewensen. Anders tot horens!

groetjes Renate

Helaas ben ik dan niet naar thailand, maar kan je wel het volgende zeggen: Ik ben afgelopen zomer in Thailand geweest en een reisbuddy vinden is heel makkelijk.

Als je de backpack-plekken bezoekt kom je gegarandeerd vele mogelijke reisgenootjes tegen, meestal zijn dit twintigers. Plekken zoals deze zijn o.a. : Koh Phangan, Koh Tao, Khao San Road(bkk), Rammbutri Road(bkk), Chiang Mai, Vang Vieng (laos), Luang Prabang (laos), Viengtiane (laos).

Ik weet niet of je een beetje in dezelfde leeftijdscatagorie zat te denken, anders zul je spontaan weinig andere alleenstaande reizigers/ backpackers vinden. Een nadeel kan bij deze mensen zijn dat je niet heel lang met elkaar rond trekt, het niet gauw tot diepgaandere contacten leidt, maar vooral dat het vooral partypeople zijn (met nadruk op Britten). Het laatste kun je vermeiden door gewoon naar de betere locaties te gaan zoals: Koh Tao, Bangkok, Chiang Mai.

Ik heb niet heel lang gereisd, maar uit de plekken waar ik ben geweest (oa Koh Tao, Koh Phangan, Bkk) en de mensen die ik heb gesproken kan ik dit wel opmaken.

Ook moet je er rekening mee houden dat je in het hoogseizoen reist (eind nov. tm feb.). Dit zorgt voor drukte en hoge prijzen. Vaak is dit 1,5x zo duur dan in het laagseizoen.

Ik hoop dat dit nuttige informatie voor je is!
Groetjes, Bart