Thailand juni 2010?

Hoi allemaal!

Ik ben van plan om deze week een retourticket Thailand te boeken voor de periode (enigzins flexibel) 1 juni - 7 juli 2010. Het ticket kost ongeveer 630 euro met vertrek uit Amsterdam.
Uiteraard erg veel zin in de reis, maar ik vind het eigenlijk nog leuker om deze trip in ieder geval met iemand samen te starten! Ik ben zelf 24 jaar en ben gek op reizen en andere culturen. Ik ben net terug van een stage van 3 maanden in Curacao, maar voor ik in september mn studie ga afronden wil ik toch nog wel weg… Ik heb nog niet een heel vast plan, maar een trektocht in het noorden van Thailand, duiken (heb mn PADI) en een aantal eilandjes bezoeken spreken me zeker aan! Lijkt dit je wat, laat dan even een berichtje achter!

Groetjes,

Anouk

Hoi Anouk, ik ben Katrin, 24 en ben van plan begin mei een backpack vakantie naar Thailand te maken. Alleen reizen is toch een beetje eenzaam en daarom zoek ik een reisgenoot om deze mooie reiservaring te delen. Dit is mijn eerste grote reis buiten Europa en heb ik zou het fijn vinden met iemand te reizen die al eerder buiten Europa gereisd heeft.

Ik ben opgegroeid in Duitsland en ben een tijdje au pair geweest in Amstelveen en heb daarna Psychologie in Enschede gestudeerd en doe nu mijn master in Utrecht. Ik ben avontuurlijk ingesteld en hou ervan om leuke dingen te verzinnen die niet alle andere toeristen ook al doen. Ik hou heel erg van de natuur en mooie landschappen, fotografie, cultuur, muziek en Italiaans IJs. Ik spreek vloeiend Duits, Nederlands en Engels.

Wat ik van de reis verwacht; low budget, coole dieren spotten, goede mix tussen steden en natuur, een actieve vakantie.

Jouw planning komt overeen met die van mij. Als ongeveer dezelfde ideeën hebt kunnen we misschien een keertje een terrasje pakken om de reisplannen naast elkaar te leggen.

groetjes, Katrin

PS: voor meer info kan je ook mijn couchsurfing profiel checken: Rencontrez les habitants de villes du monde entier et séjournez chez eux | Couchsurfing

Hoi Anouk & Katrineke,

Ik (28) ga in juni ook een maand naar Thailand om te backpacken. Volg de Lonely planet route. Dus eerst Bangkok dan naar het noorden (chiang Mai & rai), dan naar rechts ( Khao Yai national park) en dan naar beneden (Phuket) en eilandhoppen. Dus dit sluit zeker aan bij jullie!

Interesse om (deels) samen te reizen?

Groeten,

Jeroen

Hoi Katrin!

Dat is toevallig; ik heb mn bachelor ook in Utrecht behaald. Ik denk dat onze verwachtingen wel enigzins overeen komen, maar ik las in je berichtje dat jij begin mei al wil vertrekken? Ik ben in ieder geval tot eind mei fulltime aan het werk, aangezien er natuurlijk geld verdiend moet worden voor deze reis :slight_smile: Ik heb nog geen ticket geboekt maar wil in ieder geval de komende twee weken gaan boeken. Heb jij je ticket al geboekt?

Groetjes,

Hoi Jeroen,

Zie nu jouw berichtje pas… Goed plan de Lonely planet route! Heb jij je ticket al geboekt en hoe lang ga je?

Groetjes, Anouk

Hoi,

Ik las jullie berichten en ben ook vanaf plan half juni tot eind juli te gaan backpacken in Thailand/Combodja. En ben ook op zoek naar een reismaatje. Ik heb nog geen concreet plan. Ik ben 24 jaar oud.
MIjn plan is ook om van Noord naar Zuid te reizen en eilandjes te bezoeken.

Groetjes

hey, waar in Nederland wonen jullie dan? Nee, ik heb nog geen ticket geboekt en het zou ook wel kunnen dat ik iets later vertrekt want er moeten ook nog een aantal dingen geregeld worden. Ja, lonely planet route kan best leuk zijn denk, is waarschijnlijk vrij makkelijk. maar aan de andere kant denk ik dat als je een route volgt die in de lonely planet staat het best druk kan worden omdat er veel mensen met hetzelfde idee zijn :slight_smile: vrienden van mij die al wat vaker gereisd zijn zeggen dat de footprint (wat meer alternative routes)/ rough guide beter zijn dan de als je het (ook qua verblijf) wat minder toeristisch wilt hebben.

eilandjes lijken mij ook leuk!
ja, hebben jullie inmiddels al gekeken naar tickets? volgens mij kost een goedkoop retourtje rond 550 euro. ik heb over een week echt tijd om naar vluchten te gaan kijken dus het wordt ook mid mei dat ik vertrek denk ik. Weten jullie al dingen die jullie echt heel graag willen doen?

Groetjes,
Katrin

Hoi, ik woon in Zwolle en heb nog geen ticket. Zit eraan te denken om rond 1 juni te vertrekken en rond 28 juni terug te keren. Mijn e-mail adres is [EMAIL=“jeroenmunk@me.com”]jeroenmunk@me.com, dat is misschien wat makkelijker. Wellicht is het een idee om een keer af te spreken en de plannen uit te wisselen.

groet

Hey,
Ik ga ook naar Thailand, 16 mei al, met een meisje die ik via een reisgenoot gezocht forum heb gevonden. We hebben een vliegticket voor 515 euro weten te vinden naar Bangkok, dan blijven we daar een paar dagen en dan gaan we naar het zuiden, naar de eilanden en naar de full moon party die de 29e is. Van het zuiden langzaam naar het noorden, Chiang Mai, en dan nog misschien naar het oosten. 7 juli terug. Ik zie dat jullie allemaal wat later gaan maar wieweet kunnen we in Thailand zelf nog een paar daagjes meeten. En ik ben ook wel benieuwd inderdaad wat voor routes jullie gaan doen.
Groetjes,
Roos

hey,
Katrin01[a]gmail.com is mijn mailadres.
Groet,
Katrin

Hey Anouk,

ik ga ook in dezelfde periode richting bangkok. eind mei begin juni t/m 8juli. wellicht kunnen we elkaar treffen in bangkok. ik vertrek vanaf dusseldorf jij?

ik ben van plan om een paar dagen naar het noorden te gaan en vervolgens mijn PADI, open en misschien advanced, te halen in koh tao. daarna nog naar een paar dagen relaxe op de eilandjes om uit eindelijk richting maleisie te trekken en terug te vlieg via singapore :slight_smile:

mocht je willen treffen in bangkok laat me iets weten… lijkt mij in ieder geval harstikke leuk :smiley:

email: [EMAIL=“Ralphmeys@gmail.com”]Ralphmeys@gmail.com

Zo ticket is binnen! Amsterdam - Bangkok za 29 mei heen, zo 27 juni terug.

Hoi!

Beetje late reactie van mijn kant… Mijn plannen zijn helemaal gewijzigd en ik vertrek nu met een vriendin een maand naar Bali eind mei! Zo kan t soms gaan :slight_smile: Jullie in ieder geval erg veel plezier met alle voorbereidingen!

Groetjes, Anouk