‘Het land van de glimlach’, zo kennen de meeste mensen Thailand. De vriendelijke bevolking, de eindeloze Bounty-stranden en het tropische klimaat trekken jaarlijks miljoenen toeristen. Bovendien kent Thailand een rijke cultuur waarin het Bhoedisme een hoofdrol speelt. Overal in het land vind je prachtige tempels en in de in oranje gewaden geklede monniken. Bhoeda’s alwetende oog volgt de bezoeker bijna overal waar hij gaat, in de vele Bhoeda-beelden die overal geplaatst zijn.
Naast de stranden en de bruisende hoofdstad Bangkok is ook zeker het noorden van het land de moeite waard. De stad Chain Mai bijvoorbeeld, van waaruit je prachtige trekkings kunt maken naar de vele bergstammen in dit gebied.
Wist je dat:
[ul]
[li]Thailand letterlijk ‘vrij land’ betekend[/li][li]het Thais alfabet 45 klinkers en 44 medeklinkers kent[/li][li]het Thais nieuwjaar van 13 tot en met 15 april gevierd wordt[/li][li]in Thailand de beroemde teakboom veel voorkomt[/li]
Nu is mijn vraag: Wat is jouw (leukste) Thailand ervaring?
[/ul]
Wat maakt het allemaal uit hoe je het schrijftd, de bedoeling is goed en een antosjast persoon over Thailand.
Dit is het kafee tog miss staat het in het verkeerde toppik, al met al hebben we allemaal het zelfde… verlief op Thailand.
:slapen:
Toen ik er voor de eerste kwam dacht ik wat is dit, ik heb al heel veel van de wereld gezien maar ben nog nooit in Thailand ( Siam ) geweest.
Wat mij persoonlijk heel erg aan staat is het lay-back gevoel van de mensen daar, wat vandaag niet is komt morgen wel.
Het eten het klimaat de cultuur eigenlijk alles is gewoon gigantisch.
Maar ja er zijn ook wel aardig wat min puntjes, waar niet denk ik dan.
Thailand is een virus wat je oppakt en meeneemt en waar je nooit meer van afkomt, de ene haat het land de ander niet.
Mijn hart ligt er en zal er altijd blijven ook.
Ik vond het een prachtig land! Een geweldige vakantie heb ik er gehad…
Ik heb les gegeven op een school, dat was een geweldige ervaring. Thailand is gewoon geweldig, ik zou er zo weer heen willen!