Thailand in maart 2009 (thailand online??)

In maart 2009 willen we waarschijnlijk voor het eerst naar thailand. Nu hebben we helemaal geen ervaring nog met reizen in zon land maar ik begrijp dat het erg handig is daar?

Nu hebben we thailand online ondekt en dat lijkt ons wel erg makkelijk. Maar de keuze is moeilijk , misschien is zelf boeken veel goedkoper en beter??
We denken eraan om na een paar dagen bangkok, ko tao te doen. Waar kun je dan het beste op vliegen?? ( hoelang varen daarna??)
Tips voor een hotel daar? Of is thailand online prima wat zij beiden.

Dan wilde we zuidelijk, eilanden bij trang. Nu kan dat ook via T.O ( ko hai)maar dat hotel heeft geen airco, nu heb ik dat niet nodig maar mijn vriend wil eigelijk geen hotel zonder airco. Is dat er op Ko Hai? Of zijn andere eilanden aan te bevelen.

We willen heel graag goed kunnen snorkelen in thailand, liefst vanaf het strand meteen ( dus niet perse met een bootje eerst varen) , en geen mega drukke stukken, we hoeven niet uit. Enkele restauantjes zijn wel welkom natuurlijk. Dus tips zijn welkom.

Is maart trouwens een goede tijd? Of februari beter??

Wij hebben in januari een reis geboekt voor november met Thailand online, en kan het je zeker aanraden. Het is misschien wel goedkoper om zelf dingen te regelen en op eigen houtje te gaan, maar het word onze eerste reis naar Thailand, dus vonden het gewoon relaxter als alles geregeld was. ze hebben hele leuke excursies, dmv bouwstenen. inderdaad wel veel keus, maar heb hopelijk de leukste uitgekozen.
ze reageren heel snel (vaak dezelfde dag nog) en zijn altijd behulpzaam. alle bouwstenen kunnen ook nog naar wens aangepast worden. zo zijn we de eerste dagen in bangkok, en heb hier op het laatste moment nog het hotel veranderd en aan enkele bouwstenen nog een extra dagje geplakt. allemaal geen probleem.
Wij gaan ook naar Ko Hai, en een vriendin van mij is er al geweest. schijnt er prachtig te zijn met een koraal rif aan het strand. het hotel heet Thapwarin resort en heeft volgens mij ook airco hutjes. Mijn vriendin heeft het onwijs naar der zin gehad op Ko Raya, hier heeft ze ook gedoken. Wij gaan er zelf niet heen, maar misschien een volgende keer. Op je overige vragen kan ik je helaas geen antwoord gegeven, omdat dit voor ons ook de eerste keer wordt.
maar in ieder geval veel plezier bij het plannen van je reis!

Wat is relaxed? Voor sommige mensen alles vooraf regelen dan hoef ik me ter plekke nergens druk over te maken. Voor anderen, juist niet alles regelen zodat ik dag voor dag zelf kan bepalen waar ik wel of geen zin in heb.

In Thailand kun je in ieder geval alles snel ter plekke regelen, meestal voor een lagere prijs dan vooraf. Vervoer is al helemaal een makkie. Vooral de bus, instappen en wegwezen goed en goedkoop.

Februari en maart zijn in beginsel beiden goed. Februari is over het algemeen nog hoogseizoen, met bijbehorende prijskaartje. Maart is alweer een overgangsmaand waarbij de een nog hoogseizoen prijzen hanteert en de ander weer niet. Het weer zal elkaar niet veel ontlopen.:chin:

Thanks voor de reacties!
Willemijn, jullie hadden zo snel antwoord van thailandonline…mmm dan moet ik nog een keer dat formulier invullen, week geleden gedaan maar nog steeds geen reactie.
Thanks ook voor de tip van thapwarin!

Ik ben ondertussen ook aan t uitzoeken of we het zelf kunnen plannen…maar we willen wel van te voren de hotels en vluchten hebben, vinden we toch relaxer.

Nog ff een vraagje over de vlucht naar Bangkok.
We hebben keuze momenteel uit china airlines, LTU ( va dusseldorf) en eva. Die laatste heeft green seats ofzo iets. 200 euro pp duurder maar schijnt echt veel luxer te zijn. Luxe hoeven niet maar beenruimte graag wel. We kennen alleen de comfort class van martinair. Is dat van eva te vergelijken of beter?? Iemand ervaring?

Green seats ?? Ik denk dat je de Evergreen Klasse bedoelt van EVA Air. De Evergreen Klasse is een tussenklasse tussen de Economy Class en de Business Class, dus ruimere stoelen en meer beenruimte dan in de Economy Class tegen een vrij geringe meerprijs. Verwacht geen Business Class service en luxe, want dat is het niet, maar je hebt dus wel meer ruimte dan de toeristenklasse.

Mocht je nog een vlucht moeten boeken en evt wat hotels willen vastleggen (hotel bij aankomst in Bangkok is toch altijd wel prettig na een vlucht van zo’n 10 uur), kan je mij ook altijd een mailtje sturen ([EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl).
Wij werken in Thailand samen met Win-Win Asia, zie de website www.BezoekThailand.nl, een reisorganisatie in Bangkok met een Nederlandse eigenaar.
Tevens zijn we nu i.s.m. deze organisatie bezig een eigen Thailand-website op te zetten die hopelijk binnen een paar weken online is.

Ja idd ik bedoel evergreen; foutje.

Ik vroeg me af of dat dat het geld waard is, 200 euro pp kunnen we nml ook erg goed in thailand gebruiken. Nu heb ik op lange vluchten alleen ervaring met KLM en Martinair. De laatste comfort Class. Die comfort Class vond ik het geld waard. Nu heb ik echter op seatguro begrepen dat de economy class van Eva ongeveer zelfde beenruimte is als Martinair CC. ( nml rond de 81-83) Weet iemand of dat klopt want dan kan een economy ticket wat mij betreft volstaan!!
heeft chana airlines ruimer plaatsen of Eva?

eva heeft de ruimste plaatsen nl. 86 cm. (evergreen 96 cm).
China airlines 82 cm , Martin air 76 cm (deze als vergelijking).

Wij zijn zelf in 2005 voor het eerst naar Thailand gegaan hebben alleen een vliegticket geboekt en gegaan. Dit is ons goed bevallen je hebt de vrijheid die je wilt en kunt gaan waar je maar wilt. Dus als je dan ergens langer wil blijven kan dat ook gewoon. Als je een georganiseerd iets neemt dan zit je vast aan de dagen hoe lang je ergens bent.
Het is een ontzettend makkelijk land om door heen te reizen en alles is eigenlijk heel makkelijk te regelen. Verder zit er mocht je dat prettig vinden in Thailand een kantoor van greenwood travel. www.greenwoodtravel.nl deze hebben ook veel leuke prijzen met hotels enzo.

Als je naar Koh Tao wil gaan dan kun je wel gaan vliegen maar dan kun je alleen naar Koh Samui een eiland wat zo’n 2 a 3 uur varen is van Koh Tao. Dus vanaf Koh Samui kun je de boot nemen naar Koh Tao. Koh Samui is ook wel aardig om te verblijven maar wel heel toeristisch.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt wat trouwens ook erg leuk is om naar toe te gaan is Ko Phi Phi ook erg leuk om te snorkelen vanaf het strand. Bij Koh Tao is dat wel lastiger en zijn er veelal boottoeren naar snorkelplaatsen.

gr van Moira

Ow dus eva heeft zulke “ruime” stoelen, dan is de keus een stuk makkelijker.

Moira , bedankt voor de tip! Begrijp dat Ko phi phi dus leuker is om te snorkelen??