Thailand i can't wait!

Hallo ik ben Sascha en ga midden juli naar Thailand met drie andere vrienden voor 4,5 week. Ik wil heel graag mijzelf laten zegenen door een monik. Nu is mijn vraag waar kan ik dat laten doen in Thailand? Ik blijf drie dagen in Bangkok is dat niet te lang? En vanuit daar naar chiang mai wat ook nog een twijfel punt is of ik naar pai ga erna en of we met de nachttrein moeten richting chiang mai. Vanuit chiang mai willen wij een binnelandse vlucht nemen naar de eilanden ik zie dat air asia ook op krabi vliegt nu wil ik liever Phuket vermijden , maar is dat wel nodig? Vanuit krabi richting koh phi phi en dan weer terug naar krabi om binnenlandse vlucht te pakken vandaar dat ik twijfel tussen Phuket en krabi. Dat heen en weer gereis met de ferry is opzich ook niet erg. Vanuit krabi met het vliegtuig naar samui . Aan welke kant van samui we verblijven totaal geen idee misschien iemand tips ? En vanuit koh samui op naar koh phangnan helaas geen fullmoon party als wij er aankomen (25 juli) weet iemand of er andere feestjes op het strand zijn kan hier op internet niks over vinden! En dan last but not least het al zo laid back koh tao waar ik alleen maar goeie verhalen over heb gehoord! Daar wil ik zo lang mogelijk vertroeven heerlijk scooter huren etc. Hoop dat ik niet een uberlang verhaal heb gehouden en anders SORRY! Oh ja nog een vraag ik neem voor de eerste 20 dagen 1300 per persoon mee samen met mijn partner . Dit houdt dus in dat ik de 24 e van juli weer mijn salaris krijg en weer 1000 euro per persoon kan uitgeven voor de laatste 13 dagen is dat een probleem of red ik het makkelijk die 20 dagen met 1300 per persoon ? Dan kom ik op een totaal uit van € 3600 zakgeld voor 4,5 week. Hoop antwoorden te krijgen bedankt!

Hee Sasie,

Koop een reisgids (Lonely Planet of Rough Guide) en bereid je reis beter voor dan dat je tot nog toe hebt gedaan.

Je vraagt: Ik wil heel graag mijzelf laten zegenen door een monnik. Waar kan ik dat laten doen in Thailand?
In principe overal, maar op Doi Suthep zit in ieder geval een beroemde monnik. Doi Suthep is dichtbij Chiang Mai.
Bereid dit ook goed voor! Gepaste kleding, en verdiep je in het respectvol omgaan met monniken.

Over je budget: Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Houd er rekening mee dat het noorden veel goedkoper is dan het zuiden rond Krabi ea.

Bedankt Hans voor je snelle reactie! Super bedankt voor de tip van chiang mai natuurlijk ga ik me erin verdiepen daar ben ik nu al mee bezig!

Wij blijven in het noorden maar 4 dagen en de rest van onze trip in het zuiden. Ja dat snap ik dat je het duurder en goedkoop kan maken , maar ik wil graag weten of voor 20 dagen 1300 per persoon goed is tot ik de rest van mijn geld krijg wil namelijk niet heel de tijd constant op mij geld letten vandaar die specifieke vraag! Ik hoor van iedereen verschillende dingen zoals " ja ruim voldoende veel te veel zelfs " en dan weer ja net precies voldoende totdat je de rest van je geld krijgt… Het is een beetje verwarrend ! Doi Suthep staat hoog op ons lijstje net als een bezoekje aan de long necks

Hoi Sascha, wij zijn pas een maand in Thailand geweest. Chiang Mai vonden wij een prachtige stad, Doi Suthep is erg mooi maar wij vonden het ook erg druk en toeristisch. In de oude stad hebben we ook prachtige tempels gezien, zeker zo mooi als Doi Suthep. Daar kun je je ook laten zegenen door een monnik en een armbandje van hem krijgen.
Wat betreft je budget, voor iets meer als jullie totale budget ( zakgeld?) hebben wij een maand door Thailand gereisd, inclusief vluchten, binnenlandse vluchten, excursies en overnachtingen. En we hebben echt niet zuinig aan gedaan! Veel plezier met je voorbereiding!

Via Wereldwijzer app

Hoi moon! Bedankt hoeveel zakgeld per persoon had je ongeveer voor een maand? Xxx

Vanaf krabi naar koh samui zou ik niet met het vliegtuig doen, dat is een vlucht met Bangkok air en dat is een dure vlucht. Neem vanuit krabi een ticket minivan met Ferry, dat zal ongeveer 500 tot 700 bht kosten schat ik terwijl de vlucht waarschijnlijk 3000 bht kost.

De meeste accommodatie vind je aan de oostkant van koh samui, de dorpen bophut, Chaweng of lamai. Vanaf bophut neem je gemakkelijk de boot naar koh phangan, half uurtje varen naar haad rin. Op koh phangan en dan met name in haad rin is het elke avond feest. De full moon, half moon en black moon parties worden er gevierd dus elke week wel iets en daarbuiten zijn de strandbarren ook altijd vol.

Hee Sasie,

Het is lastig te bepalen voor iemand of zijn/haar budget toereikend is. Daarom ook de tip dat je een reisgids moet kopen, dat verdien je altijd in meervoud terug.

Voorbeeldje: Ik drink geen bier. Maar : Wanneer jij iedere avond een paar biertjes achterover slaat, en je neemt een paar vrienden mee, dan is dat een redelijke aanslag
op je budget. Bier is dubbel zo duur als frisdrank, vanwege een speciale taks.
Nog een voorbeeldje: Ik slaap alleen op een kamer, al ga jij delen met je vrienden dan bespaar je alweer de helft.
Met behulp van een reisgids kun je dus prima bepalen of je gaat uitkomen of niet.

Hans.